Research Article
BibTex RIS Cite

Spor Bilimleri Öğrencilerinde Bilinçli Farkındalık ile Saldırganlık İlişkisi

Year 2025, Volume: 14 Issue: 1, 73 - 79, 31.01.2025
https://doi.org/10.22282/tojras.1567142

Abstract

Bu araştırmada spor bilimleri öğrencilerinin bilinçli farkındalık ve saldırganlık düzeylerinin birbiriyle olan ilişkisini incelemek amaçlanmaktadır. Araştırma ilişkisel tarama modeline uygun şekilde uygulamaya konulmuştur. Araştırmaya 2023-2024 yılı bahar döneminde ülkemiz devlet üniversitelerinden birisinde, spor bilimleri fakültesi öğrencisi olan 92’si kadın, 121’i erkek toplamda 213 kişi katılım sağlamıştır. Verilerin toplanmasında ‘’Kişisel Bilgi Formu’’, ‘’Bilinçli Farkındalık Ölçeği’’ ve ‘’Kar-ya Saldırganlık Ölçeği’’ kullanılmıştır. Toplanan verilerin çözümlenmesinde SPSS programı aracılığı ile Pearson korelasyon ve Regresyon analizleri kullanılmıştır. Yapılan analiz sonucu, bilinçli farkındalık ile saldırganlığın alt boyutları ve toplam saldırganlık puanı arasında düşük ve ters yönlü bir ilişki olduğunu göstermiştir. Dolayısıyla bilinçli farkındalığın saldırganlık alt boyutlarını negatif yönde etkilediği sonucuna varılmıştır. Buna göre spor bilimleri fakültesinde öğrenim gören üniversite öğrencilerinin bilinçli farkındalık ile saldırganlık düzeylerinin ilişkili olduğu ve bilinçli farkındalığı yüksek olan öğrencilerin saldırganlık düzeylerinin düşük olduğu söylenebilir.

References

  • Albayrak, C. (2020). Polis memurlarının bilinçli farkındalık ve stres ile başa çıkma durumları arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Anjum, R. (2024). Relationship between mindfulness and aggression among students: A critical study. Educational Administration: Theory and Practice, 30(5), 6907-6911. https://doi.org/10.53555/kuey.v30i5.4059
  • Arslan, İ. (2018). Bilinçli farkındalık, depresyon düzeyleri ve algılanan stres arasındaki ilişki. Birey ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 73-86. https://doi.org/10.20493/birtop.477445 .
  • Baer, R. A. (2003). Mindfulness training as a clinical intervention: A conceptual and empirical review. Clinical Psychology: Science and Practice, 10(2), 125–143. https://psycnet.apa.org/doi/10.1093/clipsy.bpg015
  • Brown, K. W. & Ryan, R. M. (2003). The benefits of being present: Mindfulness and its role in psychological well-being. Journal of Personality and Social Psychology, 84(4), 822–848. https://doi.org/10.1037/0022-3514.84.4.822
  • Brown, K. W., Ryan, R. M., & Creswell, J. D. (2007). Mindfulness: theoretical foundations and evidence for ıts salutary effects. Psychological Inquiry, 18(4), 211-237. https://psycnet.apa.org/doi/10.1080/10478400701598298
  • Bühlmayer, L., Birrer, D., Röthlin, P., Faude, O. & Donath, L. (2017). Effects of mindfulness practice on performance-relevant parameters and performance outcomes in sports: A metaanalytical review. Sports medicine, 47, 2309-2321. https://doi.org/10.1007/s40279-017-0752-9
  • Camadan, F. ve Yazıcı, H. (2017). Üniversite öğrencilerinde gözlenen saldırganlık eğilimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (2), 225-234.
  • Cin, H., Yılmaz, B. H. ve Ektirici, A. (2022). Sporcularda öfke ve saldırganlık algısının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 17(2), 230-243. https://doi.org/10.33459/cbubesbd.1141428
  • Çalımbey, T. (2023). Kendine zarar verme davranışı olan ergenlerde öfke düzeyi ve bilinçli farkındalık arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Gelişim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Çevik, Ö. (2017). Pozitif davranış desteği programının lise öğrencilerinin şiddet davranışına etkisi (Doktora tezi). Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Üniversitesi.
  • Deniz, M. E., Erus, S. M. ve Büyükcebeci, A. (2017). Bilinçli farkındalık ile psikolojik iyi oluş ilişkisinde duygusal zekanın aracılık rolü. Turkish Psychological Counseling and Guidance Journal, 7(47), 17-31.
  • Erden, S. ve Hatun, O. (2015). İnternet bağımlılığı ile başa çıkmada bilişsel davranışçı yaklaşımın kullanılması: Bir olgu sunumu. The Turkish Journal on Addictions, 2 (1), 53‐83.
  • Griebel, C. (2015). Emotional intelligence as a mediator in the relationship between mindfulness and subjective well-being. Eastern Illinois University, Illinois.
  • Günay, Y. ve Aygün, M. (2023). Üniversite öğrencilerinin spora katılım açısından saldırganlık düzeylerinin incelenmesi. Research in Sport Education and Sciences, 25(4), 89-92. https://doi.org/10.5152/JPESS.2023.23098
  • Havadar, T. ve Kalkavan, A. (2022). Amatör futbolcular, kayakçılar ve salon sporlarına katılan sporcuların saldırganlık düzeylerinin araştırılması (Kars İli Örneği). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 5(1), 24-38.
  • Kabat-Zinn, J. (2003). Mindfulness-based interventions in context: Past, present, and future. Clinical Psychology: Science
  • Karasar, N. (2018). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Karataş, Z. ve Yavuzer, Y. (2016). Lise ve üniversite öğrencileri için kar-ya saldırganlık ölçeği geliştirilmesi ve
  • Kılınçoğlu, B. (2020). Üniversite öğrencilerinde bilinçli farkındalık ile mental iyi oluşun incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Başkent Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kınay, F. (2013). Beş boyutlu bilinçli farkındalık ölçeğini Türkçe’ye uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Bilim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Leary, M. R. & Tate, E. B. (2007). The multi-faceted nature of mindfulness. Psychological Inquiry, 18(4), 251 255. https://psycnet.apa.org/doi/10.1080/10478400701598355
  • Liu, J., Lewis, G. & Evans, L. (2013). Understanding aggressive behavior across the Life Span. Journal of Psychiatric Mental Health Nursing, 20, 156-168.
  • Mehraban, R., Nasab, S.D.H. & Vafa, M. A. (2024). Aggressive behavior under the ınfluences of trainings based
  • Neff, K. D. & Germer, C. K. (2012). A pilot study and randomized controlled trial of the mindful self‐compassion
  • Ninivaggi, F. J. (2019). Learned mindfulness: Physician engagement and MD wellness. Oxford Academic Press.
  • Özyeşil, Z., Arslan, C., Kesici, Ş. ve Deniz, M. E. (2011). Bilinçli farkındalık ölçeğini Türkçeye uyarlama çalışması. Eğitim ve Bilim, 36(160), 224-235.
  • Özyıldırım, M., Yaman, Ç. ve Yaman, M. S. (2023). The effect of onlıne exercıses on adult female’s mındfulness, mental well beıng and body ımage. The Online Journal of Recreation and Sports, 12(4), 863-871.
  • Palmer, A. & Rodger, S. (2009). Mindfulness, stress, and coping among university students. Canadian Journal of Counselling, 43(3), 198-212.
  • Parlar, H. ve Akgün, Ş. (2018). Evlilikte bilinçli farkındalık, evlilik doyumu ve problem çözme becerileri ilişkilerinin incelenmesi. Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi, 1(1), 11-21.
  • Ramírez, J. M. & Andreu, J. M. (2006). Aggression, and some related psychological constructs (anger, hostility, and impulsivity): Some comments from a research project. Neuroscience and Biobehavioral Reviews, 30(3), 276 291. https://doi.org/10.1016/j.neubiorev.2005.04.015
  • Rasmussen, M. K., & Pidgeon, A. M. (2011). The direct and ındirect benefits of dispositional mindfulness on self- esteem and social anxiety. Anxiety, Stress & Coping, 24(2), 227-233. https://doi.org/10.1080/10615806.2010.515681
  • Schutte, N.S. & Malouff, J.M. (2011), Emotional ıntelligence mediates the relationship between mindfulness and subjective well-being. Personality and Individual Differences, 50, 1116-1119. https://psycnet.apa.org/doi/10.1016/j.paid.2011.01.037
  • Schwanhausser, L. (2009). Application of the mindfulness-acceptance-commitment (MAC) protocol with an adolescent springboard diver. Journal of Clinical Sport Psychology, 3(4), 377395.
  • Siegel, R. D., Germer, C. K. & Olendzki, A. (2009), Mindfulness: What ıs ıt? where did ıt come from? Clinical
  • Singh, P. (2018). Aggression and will to win between university level male volleyball and American football players. International Journal of Physiology, Nutrition and Physical Education, 3(1), 349-351.
  • Somoğlu, M. B., Albayrak, A. Y., Taşkın, S. ve Taşkın, S. (2023). Sporcuların yaralanma kaygılarının saldırganlık ve öfke düzeylerinin incelenmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 12(3), 1405-1414. https://doi.org/10.37989/gumussagbil.1323938
  • Staicu, M. & Cutov, M. (2010). Anger and health risk behaviors. Journal of medicine and life, 3. 372-5.
  • Şahinler, Y. ve Ulukan, M. (2020). Spor yapan üniversite öğrencilerinin saldırganlık düzeylerinin incelenmesi. Uluslararası Spor Bilimleri Öğrenci Çalışmaları, 2(1), 16–24.
  • Şeker, İ. ve Uslu, T. (2020). Spor yapan ve spor yapmayan üniversite öğrencilerinin sosyal beceri, saldırganlık ve spor ahlakı düzeylerinin incelenmesi. Harran Üniversitesi Örneği. Spor Eğitim Dergisi, 4(2), 172-189.
  • Tabachnick, B.G. & Fidell, L.S. (2013) Using multivariate statistics (sixth ed.) Pearson, Boston.
  • Türkçapar, Ü. ve Eroğlu, H. (2023). Bireysel ve takım sporu yapan bireylerin saldırganlık düzeylerinin incelenmesi. Uluslararası Medeniyet Çalışmaları Dergisi, 8(2), 244-257. https://doi.org/10.58648/inciss.1297621
  • Uyanık, N. ve Çevik, Ö. (2020). Öz-şefkat gelişiminde bilişsel formülasyonun rolü. International Journal of Current Approaches in Language, Education and Social Sciences, 2(2), 660-674. https://doi.org/10.35452/caless.2020.35
  • Uzun, B. (2020). En uzun yollar tek bir adımla başlar. İstanbul: İnkılap Kitabevi.
  • Weinstein, N., Brown, K. W. & Ryan, R. M. (2009). A multi-method examination of the effects of mindfulness on stress attribution, coping, and emotional well-being. Journal of Research in Personality, 43(3), 374-385. https://psycnet.apa.org/doi/10.1016/j.jrp.2008.12.008
  • Yaşartürk, F., Akay, B. ve Kul, M. (2022). Üniversite öğrencilerinin serbest zaman faaliyetlerine yönelik engel ile
  • Yurdakul, Y. ve Cesur, E. (2024). İlkokul dönemi çocuklarının duygu düzenleme becerileri ile saldırganlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 14(1), 304-319.
  • Yücel, A. S., Atalay, A. ve Gürkan, A. (2015). Sporda şiddet ve saldırganlığı etkileyen unsurlar. Uluslararası Hakemli Psikiyatri ve Psikoloji Araştırmaları Dergisi, 2(2), 68-90.
  • Zümbül, S. (2019). Öğretmen adaylarının psikolojik iyi oluş düzeylerinde bilinçli farkındalık ve affetmenin yordayıcı rolleri. Ege Eğitim Dergisi, 20(1), 20-36. https://doi.org/10.12984/egeefd.481963

Relationship Between Mindfulness and Aggression in Sport Sciences Students

Year 2025, Volume: 14 Issue: 1, 73 - 79, 31.01.2025
https://doi.org/10.22282/tojras.1567142

Abstract

In this study, it is aimed to examine the relationship between mindfulness and aggression levels of sport sciences students. The research was implemented in accordance with the relational screening model. In the spring semester of 2023-2024, in one of the state universities of our country, a total of 213 people, 92 of whom were female and 121 of whom were male, who were students of the faculty of sport sciences, participated in the research. ‘’Personal Information Form‘’, ‘’Mindfulness Scale‘’ and ‘’Kar-ya Aggression Scale‘’ were used to collect the data. Pearson correlation and regression analyses were used in the analysis of the collected data through SPSS programme. The results of the analyses showed that there was a low and inverse relationship between mindfulness and sub-dimensions of aggression and total aggression score. Therefore, it was concluded that mindfulness negatively affects the sub-dimensions of aggression. Accordingly, it can be said that mindfulness and aggression levels of university students studying at the Faculty of Sport Sciences are related and students with high mindfulness have low levels of aggression.

Ethical Statement

Bu araştırma Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Etik Kurulu'nun 18.04.2024 tarih ve 43 No'lu (E-26428519-050.99-123865) sayılı kararı ile onaylanmıştır.

References

  • Albayrak, C. (2020). Polis memurlarının bilinçli farkındalık ve stres ile başa çıkma durumları arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Anjum, R. (2024). Relationship between mindfulness and aggression among students: A critical study. Educational Administration: Theory and Practice, 30(5), 6907-6911. https://doi.org/10.53555/kuey.v30i5.4059
  • Arslan, İ. (2018). Bilinçli farkındalık, depresyon düzeyleri ve algılanan stres arasındaki ilişki. Birey ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 73-86. https://doi.org/10.20493/birtop.477445 .
  • Baer, R. A. (2003). Mindfulness training as a clinical intervention: A conceptual and empirical review. Clinical Psychology: Science and Practice, 10(2), 125–143. https://psycnet.apa.org/doi/10.1093/clipsy.bpg015
  • Brown, K. W. & Ryan, R. M. (2003). The benefits of being present: Mindfulness and its role in psychological well-being. Journal of Personality and Social Psychology, 84(4), 822–848. https://doi.org/10.1037/0022-3514.84.4.822
  • Brown, K. W., Ryan, R. M., & Creswell, J. D. (2007). Mindfulness: theoretical foundations and evidence for ıts salutary effects. Psychological Inquiry, 18(4), 211-237. https://psycnet.apa.org/doi/10.1080/10478400701598298
  • Bühlmayer, L., Birrer, D., Röthlin, P., Faude, O. & Donath, L. (2017). Effects of mindfulness practice on performance-relevant parameters and performance outcomes in sports: A metaanalytical review. Sports medicine, 47, 2309-2321. https://doi.org/10.1007/s40279-017-0752-9
  • Camadan, F. ve Yazıcı, H. (2017). Üniversite öğrencilerinde gözlenen saldırganlık eğilimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (2), 225-234.
  • Cin, H., Yılmaz, B. H. ve Ektirici, A. (2022). Sporcularda öfke ve saldırganlık algısının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 17(2), 230-243. https://doi.org/10.33459/cbubesbd.1141428
  • Çalımbey, T. (2023). Kendine zarar verme davranışı olan ergenlerde öfke düzeyi ve bilinçli farkındalık arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Gelişim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Çevik, Ö. (2017). Pozitif davranış desteği programının lise öğrencilerinin şiddet davranışına etkisi (Doktora tezi). Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Üniversitesi.
  • Deniz, M. E., Erus, S. M. ve Büyükcebeci, A. (2017). Bilinçli farkındalık ile psikolojik iyi oluş ilişkisinde duygusal zekanın aracılık rolü. Turkish Psychological Counseling and Guidance Journal, 7(47), 17-31.
  • Erden, S. ve Hatun, O. (2015). İnternet bağımlılığı ile başa çıkmada bilişsel davranışçı yaklaşımın kullanılması: Bir olgu sunumu. The Turkish Journal on Addictions, 2 (1), 53‐83.
  • Griebel, C. (2015). Emotional intelligence as a mediator in the relationship between mindfulness and subjective well-being. Eastern Illinois University, Illinois.
  • Günay, Y. ve Aygün, M. (2023). Üniversite öğrencilerinin spora katılım açısından saldırganlık düzeylerinin incelenmesi. Research in Sport Education and Sciences, 25(4), 89-92. https://doi.org/10.5152/JPESS.2023.23098
  • Havadar, T. ve Kalkavan, A. (2022). Amatör futbolcular, kayakçılar ve salon sporlarına katılan sporcuların saldırganlık düzeylerinin araştırılması (Kars İli Örneği). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 5(1), 24-38.
  • Kabat-Zinn, J. (2003). Mindfulness-based interventions in context: Past, present, and future. Clinical Psychology: Science
  • Karasar, N. (2018). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Karataş, Z. ve Yavuzer, Y. (2016). Lise ve üniversite öğrencileri için kar-ya saldırganlık ölçeği geliştirilmesi ve
  • Kılınçoğlu, B. (2020). Üniversite öğrencilerinde bilinçli farkındalık ile mental iyi oluşun incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Başkent Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kınay, F. (2013). Beş boyutlu bilinçli farkındalık ölçeğini Türkçe’ye uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Bilim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Leary, M. R. & Tate, E. B. (2007). The multi-faceted nature of mindfulness. Psychological Inquiry, 18(4), 251 255. https://psycnet.apa.org/doi/10.1080/10478400701598355
  • Liu, J., Lewis, G. & Evans, L. (2013). Understanding aggressive behavior across the Life Span. Journal of Psychiatric Mental Health Nursing, 20, 156-168.
  • Mehraban, R., Nasab, S.D.H. & Vafa, M. A. (2024). Aggressive behavior under the ınfluences of trainings based
  • Neff, K. D. & Germer, C. K. (2012). A pilot study and randomized controlled trial of the mindful self‐compassion
  • Ninivaggi, F. J. (2019). Learned mindfulness: Physician engagement and MD wellness. Oxford Academic Press.
  • Özyeşil, Z., Arslan, C., Kesici, Ş. ve Deniz, M. E. (2011). Bilinçli farkındalık ölçeğini Türkçeye uyarlama çalışması. Eğitim ve Bilim, 36(160), 224-235.
  • Özyıldırım, M., Yaman, Ç. ve Yaman, M. S. (2023). The effect of onlıne exercıses on adult female’s mındfulness, mental well beıng and body ımage. The Online Journal of Recreation and Sports, 12(4), 863-871.
  • Palmer, A. & Rodger, S. (2009). Mindfulness, stress, and coping among university students. Canadian Journal of Counselling, 43(3), 198-212.
  • Parlar, H. ve Akgün, Ş. (2018). Evlilikte bilinçli farkındalık, evlilik doyumu ve problem çözme becerileri ilişkilerinin incelenmesi. Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi, 1(1), 11-21.
  • Ramírez, J. M. & Andreu, J. M. (2006). Aggression, and some related psychological constructs (anger, hostility, and impulsivity): Some comments from a research project. Neuroscience and Biobehavioral Reviews, 30(3), 276 291. https://doi.org/10.1016/j.neubiorev.2005.04.015
  • Rasmussen, M. K., & Pidgeon, A. M. (2011). The direct and ındirect benefits of dispositional mindfulness on self- esteem and social anxiety. Anxiety, Stress & Coping, 24(2), 227-233. https://doi.org/10.1080/10615806.2010.515681
  • Schutte, N.S. & Malouff, J.M. (2011), Emotional ıntelligence mediates the relationship between mindfulness and subjective well-being. Personality and Individual Differences, 50, 1116-1119. https://psycnet.apa.org/doi/10.1016/j.paid.2011.01.037
  • Schwanhausser, L. (2009). Application of the mindfulness-acceptance-commitment (MAC) protocol with an adolescent springboard diver. Journal of Clinical Sport Psychology, 3(4), 377395.
  • Siegel, R. D., Germer, C. K. & Olendzki, A. (2009), Mindfulness: What ıs ıt? where did ıt come from? Clinical
  • Singh, P. (2018). Aggression and will to win between university level male volleyball and American football players. International Journal of Physiology, Nutrition and Physical Education, 3(1), 349-351.
  • Somoğlu, M. B., Albayrak, A. Y., Taşkın, S. ve Taşkın, S. (2023). Sporcuların yaralanma kaygılarının saldırganlık ve öfke düzeylerinin incelenmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 12(3), 1405-1414. https://doi.org/10.37989/gumussagbil.1323938
  • Staicu, M. & Cutov, M. (2010). Anger and health risk behaviors. Journal of medicine and life, 3. 372-5.
  • Şahinler, Y. ve Ulukan, M. (2020). Spor yapan üniversite öğrencilerinin saldırganlık düzeylerinin incelenmesi. Uluslararası Spor Bilimleri Öğrenci Çalışmaları, 2(1), 16–24.
  • Şeker, İ. ve Uslu, T. (2020). Spor yapan ve spor yapmayan üniversite öğrencilerinin sosyal beceri, saldırganlık ve spor ahlakı düzeylerinin incelenmesi. Harran Üniversitesi Örneği. Spor Eğitim Dergisi, 4(2), 172-189.
  • Tabachnick, B.G. & Fidell, L.S. (2013) Using multivariate statistics (sixth ed.) Pearson, Boston.
  • Türkçapar, Ü. ve Eroğlu, H. (2023). Bireysel ve takım sporu yapan bireylerin saldırganlık düzeylerinin incelenmesi. Uluslararası Medeniyet Çalışmaları Dergisi, 8(2), 244-257. https://doi.org/10.58648/inciss.1297621
  • Uyanık, N. ve Çevik, Ö. (2020). Öz-şefkat gelişiminde bilişsel formülasyonun rolü. International Journal of Current Approaches in Language, Education and Social Sciences, 2(2), 660-674. https://doi.org/10.35452/caless.2020.35
  • Uzun, B. (2020). En uzun yollar tek bir adımla başlar. İstanbul: İnkılap Kitabevi.
  • Weinstein, N., Brown, K. W. & Ryan, R. M. (2009). A multi-method examination of the effects of mindfulness on stress attribution, coping, and emotional well-being. Journal of Research in Personality, 43(3), 374-385. https://psycnet.apa.org/doi/10.1016/j.jrp.2008.12.008
  • Yaşartürk, F., Akay, B. ve Kul, M. (2022). Üniversite öğrencilerinin serbest zaman faaliyetlerine yönelik engel ile
  • Yurdakul, Y. ve Cesur, E. (2024). İlkokul dönemi çocuklarının duygu düzenleme becerileri ile saldırganlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 14(1), 304-319.
  • Yücel, A. S., Atalay, A. ve Gürkan, A. (2015). Sporda şiddet ve saldırganlığı etkileyen unsurlar. Uluslararası Hakemli Psikiyatri ve Psikoloji Araştırmaları Dergisi, 2(2), 68-90.
  • Zümbül, S. (2019). Öğretmen adaylarının psikolojik iyi oluş düzeylerinde bilinçli farkındalık ve affetmenin yordayıcı rolleri. Ege Eğitim Dergisi, 20(1), 20-36. https://doi.org/10.12984/egeefd.481963
There are 49 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Exercise and Sports Psychology
Journal Section Research Article
Authors

Ceren Bolat 0000-0003-2384-6706

Oğuzhan Yıldız 0000-0002-0220-1450

Gülten Hergüner 0000-0002-3087-3684

Publication Date January 31, 2025
Submission Date October 14, 2024
Acceptance Date January 25, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 14 Issue: 1

Cite

Vancouver Bolat C, Yıldız O, Hergüner G. Spor Bilimleri Öğrencilerinde Bilinçli Farkındalık ile Saldırganlık İlişkisi. TOJRAS. 2025;14(1):73-9.