BibTex RIS Cite

Perspective of Medical Students to Ethics and Ethics Courses: Malatya Inonu University Medical Faculty

Year 2012, Volume: 19 Issue: 1, 14 - 18, 01.02.2012

Abstract

The objective of our study was to evaluate the perspective of Inonu University Medical Faculty 2010-2011 semester senior students to ethics and ethics courses by conducting a survey. This study was carried out at the Malatya Inonu University Medical Faculty during April-May lasting a period of two months. As a result of our study, a statistically significant relationship was determined between the students who have taken ethics courses and those with knowledge of codes of ethics. Attending a course on ethics enables medical students to have a knowledge related to the subject thus bringing with it an “Ethical” sensibility resulting in finalizing ethical dilemmas in their career more easily and correctly. Key words: Medical

Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Etik ve Etik Derslerine Bakışı: Malatya İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi

Year 2012, Volume: 19 Issue: 1, 14 - 18, 01.02.2012

Abstract

İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi 2010-2011 eğitim/öğretim yılı son sınıf öğrencilerinin, etik ve etik derslerine bakışları ile ilgili olarak düşünceleri bir anket ile incelenerek öğrencilerin konu hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesi araştırmamızda amaçlanmıştır. Bu çalışma Malatya İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde Nisan-Mayıs 2011 tarihleri arasında iki ayda yapılmıştır. Yaptığımız araştırmada etik dersi alanlar ile etik kurallarla ilgili bilgiye sahip olanlar arasında istatistik açıdan anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Etik dersi alan tıp fakültesi öğrencilerinin konu hakkında bilgi sahibi olması “Etik” duyarlılıklarını da beraberinde getirdiğinde, mesleki uygulamalarında etik ikilemleri daha kolay ve doğru sonuçlandırmalarına neden olabilecektir. Anahtar kelimeler: Tıp öğrencisi; Etik; Etik Dersleri.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mehmet Karataş This is me

Muharrem Ak This is me

Publication Date February 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 19 Issue: 1

Cite

APA Karataş, M., & Ak, M. (2012). Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Etik ve Etik Derslerine Bakışı: Malatya İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi. Journal of Turgut Ozal Medical Center, 19(1), 14-18.
AMA Karataş M, Ak M. Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Etik ve Etik Derslerine Bakışı: Malatya İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi. J Turgut Ozal Med Cent. February 2012;19(1):14-18.
Chicago Karataş, Mehmet, and Muharrem Ak. “Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Etik Ve Etik Derslerine Bakışı: Malatya İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi”. Journal of Turgut Ozal Medical Center 19, no. 1 (February 2012): 14-18.
EndNote Karataş M, Ak M (February 1, 2012) Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Etik ve Etik Derslerine Bakışı: Malatya İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi. Journal of Turgut Ozal Medical Center 19 1 14–18.
IEEE M. Karataş and M. Ak, “Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Etik ve Etik Derslerine Bakışı: Malatya İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi”, J Turgut Ozal Med Cent, vol. 19, no. 1, pp. 14–18, 2012.
ISNAD Karataş, Mehmet - Ak, Muharrem. “Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Etik Ve Etik Derslerine Bakışı: Malatya İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi”. Journal of Turgut Ozal Medical Center 19/1 (February 2012), 14-18.
JAMA Karataş M, Ak M. Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Etik ve Etik Derslerine Bakışı: Malatya İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi. J Turgut Ozal Med Cent. 2012;19:14–18.
MLA Karataş, Mehmet and Muharrem Ak. “Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Etik Ve Etik Derslerine Bakışı: Malatya İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi”. Journal of Turgut Ozal Medical Center, vol. 19, no. 1, 2012, pp. 14-18.
Vancouver Karataş M, Ak M. Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Etik ve Etik Derslerine Bakışı: Malatya İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi. J Turgut Ozal Med Cent. 2012;19(1):14-8.