Research Article
BibTex RIS Cite

Conflict Management Methods of Managers: An Empirical Study of the Turkish Tourism Industry

Year 2014, Volume: 1 Issue: 1, 39 - 54, 25.11.2014

Abstract

Although considered unwanted by the tourism industry, it has been acknowledged that conflict can foster new ideas which contribute in a positive way by providing an opportunity for self-critique and maintaining internal dynamism through change and innovations. For these reasons how to manage conflict is a crucial skill for managers. This research aims to determine the extent to which conflict management methods change according to demographic characteristics or the characteristics of the enterprises. It examines the preferences of managers on integrating, obliging, compromising, dominating and avoiding methods. Survey research has been conducted on 1098 tourism enterprise managers in Turkey. The first part of the survey includes questions on the personal characteristics of managers and the general characteristics of their enterprises. The second part includes 28 statements to explore the conflict management strategies of the managers. Percentage, frequency, t-test for independent samples, one-factor variance analysis (Anova) and Bonferroni test have been used in the research. The survey analysis establishes a significant relationship between conflict management methods of managers, their demographic characteristics, and the characteristics of the enterprises they work at

References

  • Akkirman, A. D. (1998). Etkin Çatışma Yönetimi ve Müda- hale Stratejileri. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari
  • Bilimler Fakültesi Dergisi, 13 (11): 1–11. Alexander, D. C. (1995). “Conflict Management Styles of
  • Administrators in Schools for the Deaf: Teacher Perceptions of Job Satisfaction”, Unpublished Doctoral Dissertation, Gal- laudet University, Washington. Aritzeta, A. & Balluerka, N. (2006). Cooperation, Competi- tion and Goal Interdependence in Work Teams: a Multilevel
  • Approach, Psicothema, 18(4), 757-765. Asunakutlu, T. & Safran, B. (2004). Kültürel Farklılıklardan
  • Kaynaklanan Çatışmalara Yönelik Bir Araştırma (Marmaris Turizm Sektörü Örneği), Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), 26-49. Asunakutlu, T., Safran, B. & Akgöl, A. (2004). Cinsiyet
  • Farklılıklarından Kaynaklanan Çatışmalar ve Bir Araştırma, Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 5(1), 44-52. Aydın, M. (1984). Örgütlerde Çatışma, Ankara: Bas-Yay Matbaası.
  • Badaracco, J. (1997). Defining Moments, Boston, MA: Har- vard Business School Press.
  • Baykal, K. & Kovancı, A. (2008). Yönetici ve Astları Arasın- daki Anlaşmazlıkların Çözümüne Yönelik Bir Araştırma,
  • Havacılık ve Uzay Teknolojileri Dergisi, 3 (3), 21-38. Brewer, N., Mitchell, P. & Weber, N. (2002). Gender Role,
  • Organizational Status, and Conflict Management Styles, The International Journal of Conflict Management, 13(1), 78-94. Bumin, B. (1990). İşletmelerde Organizasyon Geliştirme ve Çatışmanın Yönetimi, Ankara: Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Yayını.
  • Chaudhry, T. B., Shami, P. A., Saif, I. & Ahmed, M. (2008).
  • Gender Differentials in Styles of Organizational Conflict Management, International Review of Business Research Pa- pers, 4(4), 342-357. Cornille, T. A., Pestle R.E. & Vanwy, R.W. (1999). Teachers’
  • Conflict Management Styles with Peers and Students’ Par- ents, International Journal of Conflict Management, 10(1): 69- Çelik, A. (2011). Profesyonel Futbol Kulüp Yöneticilerinin
  • Çatışmayı Yönetme Stratejilerinin Motivasyon Düzeyleriyle İlişkisi, Akademik Bakış Dergisi, 25. 1-12. De Dreu, C. K. W., Evers, A., Beersma, B., Kluwer, E. S. & Nauta, A. (2001). A Theory-Based Measure of Conflict Man- agement Strategies in the Workplace, Journal of Organiza- tional Behavior, 22, 645-668.
  • Dijkstra, M. T. M., Dierendonck, D. van, Evers, A. & De Dreu, C. K. W. (2005). Conflict and Well-Being at Work: The Moderating Role of Personality, Journal of Managerial Psy- chology, 20(2), 87-104.
  • Everard, K. B., Morris, G. & Wilson, I. (2004). Effective School
  • Management, London: Paul Chapman Publishing. Gibson, J. L., Ivancevich, J. M. & Donnelly, JR., J. H. (2000).
  • Organizations: Behavior Structure Processes, (3. edition), Boston: Irwin McGraw-Hill. Gümüşeli, A. İ. (1994). İzmir Ortaöğretim Okulları
  • Yöneticilerinin Öğretmenler ile Aralarındaki Çatışmaları Yönetme Biçimleri, Unpublished Doctoral Dissertation, An- kara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. Günbayı, İ. & Karahan, İ. (2006). İlköğretim Okulu Öğret- menlerinin Kurum İçi Çatışmaları Yönetim Biçemleri, Afyon
  • Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(1), 209-2
  • Hodge, B. J. & Anthony, W. P. (1991). Organization Theory:
  • A Strategic Approach. (4. edition), Boston: Allyn and Bacon. Karip, E. (2010). Çatışma Yönetimi (4. edition), Ankara: Pe- gem Akademi.
  • Kırçan, E. (2009). İlköğretim Okulları Yöneticilerinin
  • Çatışmayı Yönetmede Kullandıkları Çatışma Yönetimi Stratejileri, Unpublished Master’s Thesis, Sakarya Üniversi- tesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya. Kim, N. H., Sohn, D. W., & Wall, J. A. Jr. (1999). Korean
  • Leaders’ (and subordinates’) Conflict Management, Interna- tional Journal of Conflict Management, 10(2), 130-153. Lydiah, W. (2009). Conflict Management, Retrieved from: http://dspace.polytechnic.edu.na/handle/10628/200
  • Kitchin, D. P. (2010). An Introduction to Organizational Be- havior for Managers and Engineers: A Group and Multicultur- al Approach, Great Britain: Elsevier Ltd.
  • Mirzeoğlu, N. (2005). Örgütsel Çatışma ve Yönetimi: Spor
  • Eğitimi Veren Yükseköğretim Kurumlarında Bir Uygulama, Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 51- Niederauer, S. (2006). Üniversite Üst Düzey Yöneticilerinin
  • Kişilik Tipleri ve Örgütsel Çatışma Çözme Stilleri, Unpub- lished Doctoral Dissertation, Dokuz Eylül Üniversitesi Eği- tim Bilimleri Enstitüsü, İzmir. Özdamar, K. (2001). Spss ile Biyoistatistik (4. edition), Eskişe- hir: Kaan Kitabevi.
  • Özmen, F. (1997). Fırat ve İnönü Üniversitelerinde Örgütsel
  • Çatışmalar ve Çatışma Yönetimi Yaklaşımları, Unpublished Doctoral Dissertation, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler En- stitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, Elazığ. Peterson, R. S. & Behfar, K. J. (2003). The Dynamic Relation- ship between Performance Feedback, Trust, and Conflict in
  • Groups: A Longitudinal Study, Organizational Behavior and Human Decision Processes, 92(2003), 102–112.
  • Rahim, M. A. (1983). A Measure of Styles of Handling In- terpersonal Conflict, Academy of Management Journal, 26, 268-3
  • Rahim, M. A. (1992). Managing Conflict in Organizations
  • ( edition), Westport, CT: Praeger. Rahim, M. A. (2001). Managing Conflict in Organizations. (3. edition), Quorum Books Westport, CT: Greenwood Pub- lishing Group.
  • Rahim, M. A. (2002). Toward A Theory of Managing Organi- zational Conflict, The International Journal of Conflict Man- agement, 13(3), 206-235.
  • Rahim, M. A. (2004). Rahim Organizational Conflict Inven- tories Professional Manual, Bowling Green-Kentucky-USA:
  • Center for Advanced Studies in Management. Rees, C., Kemp, D. & Davis, R. (2012). Conflict Management and Corporate Culture in the Extractive Industries: A Study in Peru, Corporate Social Responsibility Initiative Report
  • No. Cambridge, MA: John F. Kennedy School of Govern- ment, Harvard University. Regnet, E. (1999). Yöneticiler Çatışmalarda Nasıl Davranır?
  • (T. Aksanutlu & S. Zeybekoğlu, Trans.). Dokuz Eylül Üniver- sitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(2), 11-18, (Original work published 1996).
  • Rhenman, E., Stromberg, L. & Westerlund, G. (1970). Con- flict and Cooperation in Business Organizations. London: Wi- ley- Interscience.
  • Rothwell, W. J. & Kazanas, H. C. (2003). Planning and Man- aging Human Resources Strategic Planning for Human Re- sources Management, (2. edition), Massachusetts: Human
  • Resource Development Press, Inc. Schrumpf, F., Crawford, D. K. & Bodine, R. J. (2007). Okul- larda Çatışma Çözme ve Akran Arabuluculuk Program Re- hberi, (F. G. Akbalık & B. D. Karaduman, Trans.), Ankara:
  • İmge Kitabevi Yayınları. Sirivun, U. (2001). An Investigation of The Primary and Sec- ondary Conflict Management Style Preferences of Men and Women in The Role of Local Managers, International Manag- ers, and College Students in Thailand, Unpublished Doctoral
  • Dissertation, Nova Southeastern University, U.S.A. Sportsman, S. & Hamilton, P. (2007). Conflict Management
  • Styles in The Health Professions, Journal of Professional Nurs- ing, 23(3), 157-166. Şahin, A., Emini, F. T. & Ünsal, Ö. (2006). Çatışma Yönetimi
  • Yöntemleri ve Hastane Örgütlerinde Bir Uygulama, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15, 553-568. Şirin, E. F. (2008). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Yöneti- cilerinin Liderlik Stilleri ve Çatışma Yönetimi Stratejilerinin İnce- lenmesi, Unpublished Doctoral Dissertation, Gazi Üniversitesi
  • Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Ana Bilim Dalı, Ankara. Şirin, E. F. & Yetim, A. A. (2009). Beden Eğitimi ve Spor
  • Yüksekokulu Yöneticilerinin Çatışma Yönetimi Stratejilerini Kullanma Düzeylerinin Yönetici ve Akademisyen Algılarına Göre İncelenmesi, Celal Bayar Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, 4(4), 186-198. Ting-Toomey, S. (1994). Managing Intercultural Conflicts
  • Effectively, L. Samovar & R. Porter (Editor.), Intercultural Communication: A Reader, (pp.360-372). 7. Edition, Bel- mont, CA: Wadsworth. Tjosvold, D. (1991). The Conflict-Positive Organization- Stim- ulate Diversity and Create Unity, New York: Addison-Wesley Publishing, Inc. U. S.A.
  • Topaloğlu, C. (2005). Otel İşletmelerinde Örgütiçi Çatışma- ların Oluşum Süreci ve Örgütsel Performans İlişkisi, Balıke- sir Üniversitesi Bandırma İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
  • Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 2(4), 1-27. Üngüren, E. (2008). Örgütsel Çatışma Yönetimi Üzerine
  • Konaklama İşletmelerinde Bir Araştırma, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(5), 880-909. Wall, J. A. Jr. & Callister, R. R. (1995). Conflict and Its Man- agement, Journal of Management, 21(3), 515-558.
  • Wilmot, W. & Hocker, J. (2001). Interpersonal Conflict (6. edition), Boston: McGraw-Hill.
Year 2014, Volume: 1 Issue: 1, 39 - 54, 25.11.2014

Abstract

References

  • Akkirman, A. D. (1998). Etkin Çatışma Yönetimi ve Müda- hale Stratejileri. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari
  • Bilimler Fakültesi Dergisi, 13 (11): 1–11. Alexander, D. C. (1995). “Conflict Management Styles of
  • Administrators in Schools for the Deaf: Teacher Perceptions of Job Satisfaction”, Unpublished Doctoral Dissertation, Gal- laudet University, Washington. Aritzeta, A. & Balluerka, N. (2006). Cooperation, Competi- tion and Goal Interdependence in Work Teams: a Multilevel
  • Approach, Psicothema, 18(4), 757-765. Asunakutlu, T. & Safran, B. (2004). Kültürel Farklılıklardan
  • Kaynaklanan Çatışmalara Yönelik Bir Araştırma (Marmaris Turizm Sektörü Örneği), Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), 26-49. Asunakutlu, T., Safran, B. & Akgöl, A. (2004). Cinsiyet
  • Farklılıklarından Kaynaklanan Çatışmalar ve Bir Araştırma, Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 5(1), 44-52. Aydın, M. (1984). Örgütlerde Çatışma, Ankara: Bas-Yay Matbaası.
  • Badaracco, J. (1997). Defining Moments, Boston, MA: Har- vard Business School Press.
  • Baykal, K. & Kovancı, A. (2008). Yönetici ve Astları Arasın- daki Anlaşmazlıkların Çözümüne Yönelik Bir Araştırma,
  • Havacılık ve Uzay Teknolojileri Dergisi, 3 (3), 21-38. Brewer, N., Mitchell, P. & Weber, N. (2002). Gender Role,
  • Organizational Status, and Conflict Management Styles, The International Journal of Conflict Management, 13(1), 78-94. Bumin, B. (1990). İşletmelerde Organizasyon Geliştirme ve Çatışmanın Yönetimi, Ankara: Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Yayını.
  • Chaudhry, T. B., Shami, P. A., Saif, I. & Ahmed, M. (2008).
  • Gender Differentials in Styles of Organizational Conflict Management, International Review of Business Research Pa- pers, 4(4), 342-357. Cornille, T. A., Pestle R.E. & Vanwy, R.W. (1999). Teachers’
  • Conflict Management Styles with Peers and Students’ Par- ents, International Journal of Conflict Management, 10(1): 69- Çelik, A. (2011). Profesyonel Futbol Kulüp Yöneticilerinin
  • Çatışmayı Yönetme Stratejilerinin Motivasyon Düzeyleriyle İlişkisi, Akademik Bakış Dergisi, 25. 1-12. De Dreu, C. K. W., Evers, A., Beersma, B., Kluwer, E. S. & Nauta, A. (2001). A Theory-Based Measure of Conflict Man- agement Strategies in the Workplace, Journal of Organiza- tional Behavior, 22, 645-668.
  • Dijkstra, M. T. M., Dierendonck, D. van, Evers, A. & De Dreu, C. K. W. (2005). Conflict and Well-Being at Work: The Moderating Role of Personality, Journal of Managerial Psy- chology, 20(2), 87-104.
  • Everard, K. B., Morris, G. & Wilson, I. (2004). Effective School
  • Management, London: Paul Chapman Publishing. Gibson, J. L., Ivancevich, J. M. & Donnelly, JR., J. H. (2000).
  • Organizations: Behavior Structure Processes, (3. edition), Boston: Irwin McGraw-Hill. Gümüşeli, A. İ. (1994). İzmir Ortaöğretim Okulları
  • Yöneticilerinin Öğretmenler ile Aralarındaki Çatışmaları Yönetme Biçimleri, Unpublished Doctoral Dissertation, An- kara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. Günbayı, İ. & Karahan, İ. (2006). İlköğretim Okulu Öğret- menlerinin Kurum İçi Çatışmaları Yönetim Biçemleri, Afyon
  • Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(1), 209-2
  • Hodge, B. J. & Anthony, W. P. (1991). Organization Theory:
  • A Strategic Approach. (4. edition), Boston: Allyn and Bacon. Karip, E. (2010). Çatışma Yönetimi (4. edition), Ankara: Pe- gem Akademi.
  • Kırçan, E. (2009). İlköğretim Okulları Yöneticilerinin
  • Çatışmayı Yönetmede Kullandıkları Çatışma Yönetimi Stratejileri, Unpublished Master’s Thesis, Sakarya Üniversi- tesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya. Kim, N. H., Sohn, D. W., & Wall, J. A. Jr. (1999). Korean
  • Leaders’ (and subordinates’) Conflict Management, Interna- tional Journal of Conflict Management, 10(2), 130-153. Lydiah, W. (2009). Conflict Management, Retrieved from: http://dspace.polytechnic.edu.na/handle/10628/200
  • Kitchin, D. P. (2010). An Introduction to Organizational Be- havior for Managers and Engineers: A Group and Multicultur- al Approach, Great Britain: Elsevier Ltd.
  • Mirzeoğlu, N. (2005). Örgütsel Çatışma ve Yönetimi: Spor
  • Eğitimi Veren Yükseköğretim Kurumlarında Bir Uygulama, Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 51- Niederauer, S. (2006). Üniversite Üst Düzey Yöneticilerinin
  • Kişilik Tipleri ve Örgütsel Çatışma Çözme Stilleri, Unpub- lished Doctoral Dissertation, Dokuz Eylül Üniversitesi Eği- tim Bilimleri Enstitüsü, İzmir. Özdamar, K. (2001). Spss ile Biyoistatistik (4. edition), Eskişe- hir: Kaan Kitabevi.
  • Özmen, F. (1997). Fırat ve İnönü Üniversitelerinde Örgütsel
  • Çatışmalar ve Çatışma Yönetimi Yaklaşımları, Unpublished Doctoral Dissertation, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler En- stitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, Elazığ. Peterson, R. S. & Behfar, K. J. (2003). The Dynamic Relation- ship between Performance Feedback, Trust, and Conflict in
  • Groups: A Longitudinal Study, Organizational Behavior and Human Decision Processes, 92(2003), 102–112.
  • Rahim, M. A. (1983). A Measure of Styles of Handling In- terpersonal Conflict, Academy of Management Journal, 26, 268-3
  • Rahim, M. A. (1992). Managing Conflict in Organizations
  • ( edition), Westport, CT: Praeger. Rahim, M. A. (2001). Managing Conflict in Organizations. (3. edition), Quorum Books Westport, CT: Greenwood Pub- lishing Group.
  • Rahim, M. A. (2002). Toward A Theory of Managing Organi- zational Conflict, The International Journal of Conflict Man- agement, 13(3), 206-235.
  • Rahim, M. A. (2004). Rahim Organizational Conflict Inven- tories Professional Manual, Bowling Green-Kentucky-USA:
  • Center for Advanced Studies in Management. Rees, C., Kemp, D. & Davis, R. (2012). Conflict Management and Corporate Culture in the Extractive Industries: A Study in Peru, Corporate Social Responsibility Initiative Report
  • No. Cambridge, MA: John F. Kennedy School of Govern- ment, Harvard University. Regnet, E. (1999). Yöneticiler Çatışmalarda Nasıl Davranır?
  • (T. Aksanutlu & S. Zeybekoğlu, Trans.). Dokuz Eylül Üniver- sitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(2), 11-18, (Original work published 1996).
  • Rhenman, E., Stromberg, L. & Westerlund, G. (1970). Con- flict and Cooperation in Business Organizations. London: Wi- ley- Interscience.
  • Rothwell, W. J. & Kazanas, H. C. (2003). Planning and Man- aging Human Resources Strategic Planning for Human Re- sources Management, (2. edition), Massachusetts: Human
  • Resource Development Press, Inc. Schrumpf, F., Crawford, D. K. & Bodine, R. J. (2007). Okul- larda Çatışma Çözme ve Akran Arabuluculuk Program Re- hberi, (F. G. Akbalık & B. D. Karaduman, Trans.), Ankara:
  • İmge Kitabevi Yayınları. Sirivun, U. (2001). An Investigation of The Primary and Sec- ondary Conflict Management Style Preferences of Men and Women in The Role of Local Managers, International Manag- ers, and College Students in Thailand, Unpublished Doctoral
  • Dissertation, Nova Southeastern University, U.S.A. Sportsman, S. & Hamilton, P. (2007). Conflict Management
  • Styles in The Health Professions, Journal of Professional Nurs- ing, 23(3), 157-166. Şahin, A., Emini, F. T. & Ünsal, Ö. (2006). Çatışma Yönetimi
  • Yöntemleri ve Hastane Örgütlerinde Bir Uygulama, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15, 553-568. Şirin, E. F. (2008). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Yöneti- cilerinin Liderlik Stilleri ve Çatışma Yönetimi Stratejilerinin İnce- lenmesi, Unpublished Doctoral Dissertation, Gazi Üniversitesi
  • Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Ana Bilim Dalı, Ankara. Şirin, E. F. & Yetim, A. A. (2009). Beden Eğitimi ve Spor
  • Yüksekokulu Yöneticilerinin Çatışma Yönetimi Stratejilerini Kullanma Düzeylerinin Yönetici ve Akademisyen Algılarına Göre İncelenmesi, Celal Bayar Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, 4(4), 186-198. Ting-Toomey, S. (1994). Managing Intercultural Conflicts
  • Effectively, L. Samovar & R. Porter (Editor.), Intercultural Communication: A Reader, (pp.360-372). 7. Edition, Bel- mont, CA: Wadsworth. Tjosvold, D. (1991). The Conflict-Positive Organization- Stim- ulate Diversity and Create Unity, New York: Addison-Wesley Publishing, Inc. U. S.A.
  • Topaloğlu, C. (2005). Otel İşletmelerinde Örgütiçi Çatışma- ların Oluşum Süreci ve Örgütsel Performans İlişkisi, Balıke- sir Üniversitesi Bandırma İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
  • Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 2(4), 1-27. Üngüren, E. (2008). Örgütsel Çatışma Yönetimi Üzerine
  • Konaklama İşletmelerinde Bir Araştırma, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(5), 880-909. Wall, J. A. Jr. & Callister, R. R. (1995). Conflict and Its Man- agement, Journal of Management, 21(3), 515-558.
  • Wilmot, W. & Hocker, J. (2001). Interpersonal Conflict (6. edition), Boston: McGraw-Hill.
There are 54 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Tourism (Other)
Journal Section Articles
Authors

Muharrem Tuna This is me

Fatih Türkmen This is me

Publication Date November 25, 2014
Submission Date October 23, 2014
Acceptance Date November 3, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Tuna, M., & Türkmen, F. (2014). Conflict Management Methods of Managers: An Empirical Study of the Turkish Tourism Industry. Turizm Akademik Dergisi, 1(1), 39-54.
AMA Tuna M, Türkmen F. Conflict Management Methods of Managers: An Empirical Study of the Turkish Tourism Industry. Turizm Akademik Dergisi. November 2014;1(1):39-54.
Chicago Tuna, Muharrem, and Fatih Türkmen. “Conflict Management Methods of Managers: An Empirical Study of the Turkish Tourism Industry”. Turizm Akademik Dergisi 1, no. 1 (November 2014): 39-54.
EndNote Tuna M, Türkmen F (November 1, 2014) Conflict Management Methods of Managers: An Empirical Study of the Turkish Tourism Industry. Turizm Akademik Dergisi 1 1 39–54.
IEEE M. Tuna and F. Türkmen, “Conflict Management Methods of Managers: An Empirical Study of the Turkish Tourism Industry”, Turizm Akademik Dergisi, vol. 1, no. 1, pp. 39–54, 2014.
ISNAD Tuna, Muharrem - Türkmen, Fatih. “Conflict Management Methods of Managers: An Empirical Study of the Turkish Tourism Industry”. Turizm Akademik Dergisi 1/1 (November 2014), 39-54.
JAMA Tuna M, Türkmen F. Conflict Management Methods of Managers: An Empirical Study of the Turkish Tourism Industry. Turizm Akademik Dergisi. 2014;1:39–54.
MLA Tuna, Muharrem and Fatih Türkmen. “Conflict Management Methods of Managers: An Empirical Study of the Turkish Tourism Industry”. Turizm Akademik Dergisi, vol. 1, no. 1, 2014, pp. 39-54.
Vancouver Tuna M, Türkmen F. Conflict Management Methods of Managers: An Empirical Study of the Turkish Tourism Industry. Turizm Akademik Dergisi. 2014;1(1):39-54.