Bu araştırmanın temel amacı, konaklama işletmeleri çalışanlarının
kültürel değerlerinin (güç mesafesi, biz odaklılık, erillik, belirsizlikten
kaçınma, uzun dönem odaklılık) iş tatmini üzerindeki etkisini inceleyerek,
turizm işletmelerinde örgütsel davranış yazınına katkıda bulunmaktır.
Araştırmanın nüfusu, Antalya’da tüm yıl faaliyet gösteren 5 yıldızlı otellerde
çalışanlardır. Anket tekniğiyle 431 katılımcıdan elde edilen verilerin analizi
için açımlayıcı faktör analizi ve çoklu doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır.
Çoklu doğrusal regresyon analizi sonucunda; biz odaklılık, belirsizlikten
kaçınma ve uzun dönem odaklılık boyutlarının iş tatminini anlamlı ve olumsuz
yönde etkilediği tespit edilmiştir. Güç mesafesinin ise iş tatminini olumlu
yönde etkilediği bulgulanmıştır. Söz konusu etkiler, bu araştırmanın temel çıktısıdır.
Ancak bu konudaki ampirik araştırmaların sınırlı sayıda olması, söz konusu
etkiye dönük sağlıklı yorumların yapılmasını engellemektedir. Dolayısıyla,
ileride konuyla ilgili araştırmalar yapılması, resmin bütününü görmek açısından
önem arz etmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 28, 2018 |
Submission Date | April 2, 2018 |
Acceptance Date | May 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 1 |