Research Article
BibTex RIS Cite

Otel İşletmeleri İşgörenlerinin Kurumsal İtibar Algılarının Aidiyet Algıları Üzerindeki Etkisinde Şeffaflığın Aracılık Rolü

Year 2022, Volume: 9 Issue: 1, 1 - 15, 16.06.2022

Abstract

Bu çalışmanın amacı, işgörenlerin kurumsal itibar algılarının aidiyet algıları üzerindeki etkisinde şeffaflığın aracılık rolünü ortaya koymaktır. Yazından elde edilen bulgular doğrultusunda bütünleşik bir model geliştirilerek kavramlar arasındaki ilişki sorgulanmıştır. Çalışmanın evreni, Akdeniz bölgesinde bulunan dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde çalışan işgörenlerden oluşmaktadır. Evren üzerinde tam sayım yapmanın zor olmasından hareketle örnekleme yöntemine başvurulmuştur. Bölgede bulunan otel yoğunluğunun Antalya ilinde olması nedeniyle örneklem çerçevesi olarak belirlenmiştir. Kolayda örnekleme yöntemiyle seçilen 308 işgörenden oluşan örneklemden anket aracılığıyla toplanan veriler istatistiksel olarak değerlendirilmiştir. Hipotez testlerinde regresyon analizlerinden ve yapısal eşitlik modellemesinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgular, kurumsal itibar algısının şeffaflık algısını ve aidiyet algısını anlamlı şekilde etkilediğini göstermektedir. Şeffaflık algısı da aidiyet algısını olumlu yönde etkilemektedir. Ayrıca sonuçlar, şeffaflık algısının kurumsal itibar algısı ile aidiyet algısı arasındaki ilişkide tam aracılık rolü olduğunu göstermiştir. Çalışmanın sonunda, bulguların sonuçları tartışılmış, teoriye ve uygulamaya dönük katkılar ile geleceğe yönelik çalışmalara öneriler sunulmuştur. Özellikle turizm literatürü açısından sınırlı sayıda çalışma yapılmış olması nedeniyle çalışma bulgularının bu alana katkı sağlayacağı düşünülmektedir.

References

  • Akgöz, E. (2009) Kriz ortamında turizm işletmelerinin rekabet aracı olarak itibar yönetimi. Modern Developmental Trends and Turkish World Conference (pp, 158-180).
  • Akgöz, E., & Solmaz, B. (2010). Turizm işletmelerinde itibar yönetimi. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 10(19), 23-41.
  • Aktan, C. C., & Çoban, H. (2008). Bir sosyal sermaye olarak güven. Pazarlama ve İletişim Kültürü Dergisi, 1, 1-9.
  • Akyazı, E. (2018). Kurumsal itibar oluşturma ortamı olarak sosyal medya: Tur şirketlerinin sosyal medya hesapları üzerine bir araştırma. Journal of Tourism Theory and Research, 4(2), 87-97.
  • Anderson, J. C., & Gerbing, D. W. (1988). Structural equation modeling in practice: A review and recommended two-step approach. Psychological bulletin, 103(3), 411.
  • Baron, R. M., & Kenny, D. A. (1986). The moderator–mediator variable distinction in social psychological research: Conceptual, strategic, and statistical considerations. Journal of personality and social psychology, 51(6), 1173.
  • Bezirgan, M., Köroğlu, A., & İlban, M. O. (2017). Destinasyon İmajı, Algılanan Değer, Aidiyet Ve Davranışsal Niyetler Arasındaki İlişkilerin Belirlenmesi. Kesit Akademi Dergisi, (12), 387-418.
  • Bowd, R. & Bowd, L., (2006). Assessing a Finansial Value for a Corporate Entity’s Reputation: A Proposed Formula, Manchester Metropolitan University Business School Working Paper Series.
  • Bozkurt, M. (2011). İşletmelerin itibar yönetimi faaliyetlerinin müşteri tutum ve tercihleri üzerindeki yansımaları. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 150-168.
  • Bozkurt, M., & Eröz, S. S. (2012). Kurumsal itibar ve Müçteri Bagliligi tliçkisini Belirlemeye Yönelik Otel içletmelerinde Bir Araçtirma. 13ncü Ulusal Turizm Kongresi, 6-9.
  • Carmeli, A., & Tishler, A. (2005). Perceived organizational reputation and organizational performance: An empirical investigation of industrial enterprises. Corporate Reputation Review, 8(1), 13-30.
  • Chaney, D., & Lull, J. (2001). Culture in the Communication Age, London, New York: Routledge.
  • Chinda, T., & Mohamed, S. (2008). Structural equation model of construction safety culture. Engineering, Construction and Architectural Management. 15(2), 114-131.
  • Christou, E. (2003). Guest loyalty likelihood in relation to hotels' corporate image and reputation: a study of three countries in Europe. Journal of Hospitality & Leisure Marketing, 10(3-4), 85-99.
  • Christou, L. (2012). Is it possible to combine mass tourism with alternative forms of tourism: The case of Spain, Greece, Slovenia and Croatia. Journal of Business Administration Online, 11(1), 1-8.
  • Çakal, M., & Özdemir, Y. (2016). Acil Sağlık Hizmetleri Çalışanlarının Algılanan Aidiyet Durumları. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 7(14), 105-118.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., & Büyüköztürk, Ş. (2018). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: SPSS ve LISREL uygulamaları. Pegem Atıf İndeksi, 001-414.
  • Dapko, J. L. (2012). Perceived firm transparency: Scale and model development. University of South Florida.
  • Deniz, G., & Aydoğan, E. (2017). Algılanan dışsal prestijin duygusal emek üzerindeki etkisinde örgütsel özdeşleşmenin aracılık rolü: konaklama işletmelerinde bir araştırma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 15(1), 141-164.
  • Dentchev, N. A., & Heene, A. (2004). Managing the reputation of restructuring corporations: Send the right signal to the right stakeholder. Journal of Public Affairs: An International Journal, 4(1), 56-72.
  • Devine, I., & Halpern, P. (2001). ‘Implicit claims: The role of corporate reputation in value creation’, Corporate Reputation Review, 4(1), 42–49.
  • Dick, A. S., & Basu, K. (1994). Customer loyalty: toward an integrated conceptual framework. Journal of the academy of marketing science, 22(2), 99-113.
  • Dörtok, A. (2004). Kurumsal itibarınızdan kaç sıfır atabilirsiniz. Rota Yayınları, İstanbul, (s 63).
  • Erdem, O., & Dikici, A. M. (2009). Liderlik ve kurum kültürü etkileşimi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(29), 198-213.
  • Erhan, T. (2014). Turizm işletmelerinde kurumsal itibar algısı: Antalya bölgesindeki beş yıldızlı otel müşteriler üzerine bir araştırma (Doctoral dissertation, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Erhan, T., & Çarıkçı, İ. (2016). Rus Paydaşların Türkiye’deki Oteller Hakkında Kurumsal İtibar Algısı: Antalya Bölgesindeki Beş Yıldızlı Rus Otel Müşterileri Üzerine Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21(2), 353-362.
  • Fombrun, O. R. (2013). History of the Haitian Flag of Independence. Translated by Christopher Phillips. Danvers, Massachusetts: Flag Heritage Foundation.
  • Fornell, C., & Larcker, D. F. (1981). Structural equation models with unobservable variables and measurement error: Algebra and statistics. 18(3), 382-388.
  • George, J. T., & Rozario, K. S. (2007). Equality, transparency, fairness for all. BMJ, 334(7594), 601-601.
  • Gerbing, D. W., & Anderson, J. C. (1988). An updated paradigm for scale development incorporating unidimensionality and its assessment. Journal of marketing research, 25(2), 186-192.
  • Graci, S., & Dodds, R. (2008). Why go green? The business case for environmental commitment in the Canadian hotel industry. Anatolia, 19(2), 251-270.
  • Güler, M., & Boz, D. (2016). Otantik liderliğin topluluk hissi üzerine etkisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 488-500.
  • Gümüş, M. & Öksüz, B. (2009). “Çalışanların Kurumsal İtibar Sürecine Katılımlarında İçsel İletişimin Rolü”, Journal of Yasar University, 4(16), 2637-2660.
  • Gürer, H. (2014). Insan Için Mükemmellik-Altyapidan Üstyapiya Iletisim. Connectist: Istanbul University Journal of Communication Sciences, 1(46), 147-162.
  • Hair, J. F., Anderson, R. E., Tatham, R. L., & Black, W. C. (1998). Multivariate Data Analysis: with Readings, 4th edn Prentice Hall. Englewood Cliffs, New Jersey.
  • Helm, S. (2007). The role of corporate reputation in determining investor satisfaction and loyalty. Corporate reputation review, 10(1), 22-37.
  • Karakaya, A., & Akbulut, H. (2010). Safranbolu’daki Turizm İşletmelerinde Kurumsal Yönetimin Uygulanabilirliğine Yönelik Bir Araştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 6(11), 17-32.
  • Karatepe, S. (2008). İtibar yönetimi: Halkla ilişkilerde güven yaratma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(23), 77-97.
  • Kim, S. B., & Kim, D. Y. (2017). Antecedents of corporate reputation in the hotel industry: The moderating role of transparency. Sustainability, 9(6), 951.
  • Kline, T. (2005). Psychological testing: A practical approach to design and evaluation. Sage.
  • Köksal, O. (2012). Sosyal değişim teorisi çerçevesinde güven ve algılanan aidiyet durumunun örgütsel vatandaşlık davranışı ve saldırgan davranışlar üzerine etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • Köroğlu, Ç., & Aktaş, R. (2014). Turizm sektöründe kurumsal yönetim anlayışı ve iç denetim ilişkisi: Marmaris bölgesinde bir uygulama. İşletme Araştırmaları Dergisi, 6(3), 273-290.
  • Kuyucu, B.A. (2003), “Kurumlarda Başarılı ve Etkin İtibar Yönetimi”, içinde Argüden Y. (Ed.), İtibar Yönetimi, ARGE Danışmanlık Yayınları, İstanbul.
  • Lapalme, M. È., Stamper, C. L., Simard, G., & Tremblay, M. (2009). Bringing the outside in: Can “external” workers experience insider status?. Journal of Organizational Behavior: The International Journal of Industrial, Occupational and Organizational Psychology and Behavior, 30(7), 919-940.
  • Loureiro, S. M. C., & Kastenholz, E. (2011). Corporate reputation, satisfaction, delight, and loyalty towards rural lodging units in Portugal. International Journal of Hospitality Management, 30(3), 575-583.
  • Masterson, S. S., & Stamper, C. L. (2003). Perceived organizational membership: An aggregate framework representing the employee–organization relationship. Journal of Organizational Behavior: The International Journal of Industrial, Occupational and Organizational Psychology and Behavior, 24(5), 473-490.
  • McMillan, D. W., & Chavis, D. M. (1986). Sense of community: A definition and theory. Journal of community psychology, 14(1), 6-23.
  • Meydan, C. H., & Şeşen, H. (2011). Yapısal eşitlik modellemesi AMOS uygulamaları. Detay Yayıncılık.
  • Mishalisin, M. D., & Smith, R. D. (1997). Startegic planing source. International Journal of Organizational Analisis, 5(4), 111-?.
  • Oktar, Ö. F., & Çarıkçı, İ. H. (2012). Farklı Paydaşlar Açısından İtibar Algılamaları: Süleyman Demirel Üniversitesi’nde Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (15), 127-149.
  • Othman, S., Darus, F., & Arshad, R. (2011). The influence of coercive isomorphism on corporate social responsibility reporting and reputation. Social Responsibility Journal. 7(1), 119-135.
  • Savram, M., & Karakoç, A. (2012). Bankacılık sektöründe itibar riskinin önemi. In International Conference on Euroasian Economies, Almaata, Kazakistan, Bildiriler Kitabı (pp. 328-332).
  • Schwaiger, M. (2004). Components and parameters of corporate reputation—An empirical study. Schmalenbach business review, 56(1), 46-71.
  • Scott, K. E. (2010). The financial crisis: causes and lessons. Journal of Applied Corporate Finance, 22(3), 22-29.
  • Sezgin, D. (2017). Kurum Çalışanı Bakış Açısıyla Kurumsal İtibar. Selçuk İletişim, 9(4), 141-163.
  • Stamper, C. L., & Masterson, S. S. (2002). Insider or outsider? How employee perceptions of insider status affect their work behavior. Journal of Organizational Behavior: The International Journal of Industrial, Occupational and Organizational Psychology and Behavior, 23(8), 875-894.
  • Şatır, Ç., & Sümer, F. (2008). Kurum itibarının bileşenleri üzerine bir araştırma: sağlık hizmeti üreten bir kamu kurumunda iç paydaşlar itibarı nasıl algılıyor?. Selçuk İletişim, 5(2), 15-25.
  • Temizel, F., Esen, E. & Ulucan, C. (2017). Borsa İstanbul Kurumsal Yönetim Endeksindeki Şirketlerin Web Tabanlı Yatırımcı İlişkileri Yönetimi Etkinliklerinin Borsa İstanbul 100 Endeksindeki Şirketler Arasındaki Konumu. Business & Management Studies: An International Journal, 5(3), 605-626.
  • Tuncer, A. İ. (2019). Konfigürasyonel Teori bağlamında kurumsal itibar ve örgütsel bağlılık ilişkisi: Eğitim kurumları üzerinden karşılaştırmalı ampirik bir araştırma. Erciyes İletişim Dergisi, 6(2), 1013-1028.
  • Usta, M. (2006). Örgüt kültüründe halkla ilişkiler ve itibar yönetimi: Ege ve Akdeniz bölgelerindeki turizm işletmeleri örneği (Master's thesis, Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Uzunoğlu, E., & Öksüz, B. (2008). Kurumsal itibar riski yönetimi: Halkla ilişkilerin rolü. Selçuk İletişim, 5(3), 111-123.
  • Walsh, G., & Wiedmann, K. P. (2004). A conceptualization of corporate reputation in Germany: An evaluation and extension of the RQ. Corporate Reputation Review, 6(4), 304-312.
  • Xiong Chen, Z., & Aryee, S. (2007). Delegation and employee work outcomes: An examination of the cultural context of mediating processes in China. Academy of Management Journal, 50(1), 226-238.
  • Yağcıoğlu, A. (2013). İtibar yönetimi kavramının işlevselliği ve itibar unsurlarının birbirleriyle ilişkisi: Otel işletmeleri açısından bir uygulama (Master's thesis, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Yang, S. U., & Grunig, J. E. (2005). Decomposing organisational reputation: The effects of organisation–public relationship outcomes on cognitive representations of organisations and evaluations of organisational performance. Journal of Communication Management. 9(4), 305-324.
  • Yarmacı, N., & Pelit, E. (2017). Kurumsal İtıbarın Sürdürülebilirliğinde Demografik Özelliklerin Rolü İstanbul daki Otel Çalışanları Üzerinde Bir Araştırma. Presented at the I. Uluslararası Sürdürülebilir Turizm Kongresi, Kastamonu.
  • Yazıcıoğlu, Y., & Erdoğan, S. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 3. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.

The Mediation Role of Transparency on the Effects of Hotel Employees’ Corporate Reputation Perceptions on Insider Status Perceptions

Year 2022, Volume: 9 Issue: 1, 1 - 15, 16.06.2022

Abstract

The purpose of this study is to reveal the role that the mediation role of transparency on the effects of employees’ corporate reputation perceptions on insider perceptions. The results are in line with previous findings in the literature, the relationship between concepts is emphasized by developing an integrated model. The universe of the study consists of employees who working in four and five-star hotels that operating in the Mediterranean region. It is difficult to make an exact count on the universe, therefore, the sampling method was used. Since the density of hotels in the region is in Antalya, the province was determined as the sampling frame. Data were collected by questionnaire technique from a sample of 308 employees selected by convenience sampling method were evaluated statistically. Hypotheses were tested through regression analyzes and structural equation modeling. The findings confirmed that corporate reputation perception significantly affects transparency perception and perceived insider status. Also, transparency perception positively influenced perceived insider status. In addition, the results showed that transparency perception has a full mediating role in the relationship between corporate reputation perception and perceived insider status. At the end of the study, the results of the findings were discussed, theoretical and practical contributions, and suggestions for future studies were presented. It is considered that the findings from the study will contribute to this field, especially as a limited number of studies have been conducted in terms of tourism literature.

References

  • Akgöz, E. (2009) Kriz ortamında turizm işletmelerinin rekabet aracı olarak itibar yönetimi. Modern Developmental Trends and Turkish World Conference (pp, 158-180).
  • Akgöz, E., & Solmaz, B. (2010). Turizm işletmelerinde itibar yönetimi. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 10(19), 23-41.
  • Aktan, C. C., & Çoban, H. (2008). Bir sosyal sermaye olarak güven. Pazarlama ve İletişim Kültürü Dergisi, 1, 1-9.
  • Akyazı, E. (2018). Kurumsal itibar oluşturma ortamı olarak sosyal medya: Tur şirketlerinin sosyal medya hesapları üzerine bir araştırma. Journal of Tourism Theory and Research, 4(2), 87-97.
  • Anderson, J. C., & Gerbing, D. W. (1988). Structural equation modeling in practice: A review and recommended two-step approach. Psychological bulletin, 103(3), 411.
  • Baron, R. M., & Kenny, D. A. (1986). The moderator–mediator variable distinction in social psychological research: Conceptual, strategic, and statistical considerations. Journal of personality and social psychology, 51(6), 1173.
  • Bezirgan, M., Köroğlu, A., & İlban, M. O. (2017). Destinasyon İmajı, Algılanan Değer, Aidiyet Ve Davranışsal Niyetler Arasındaki İlişkilerin Belirlenmesi. Kesit Akademi Dergisi, (12), 387-418.
  • Bowd, R. & Bowd, L., (2006). Assessing a Finansial Value for a Corporate Entity’s Reputation: A Proposed Formula, Manchester Metropolitan University Business School Working Paper Series.
  • Bozkurt, M. (2011). İşletmelerin itibar yönetimi faaliyetlerinin müşteri tutum ve tercihleri üzerindeki yansımaları. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 150-168.
  • Bozkurt, M., & Eröz, S. S. (2012). Kurumsal itibar ve Müçteri Bagliligi tliçkisini Belirlemeye Yönelik Otel içletmelerinde Bir Araçtirma. 13ncü Ulusal Turizm Kongresi, 6-9.
  • Carmeli, A., & Tishler, A. (2005). Perceived organizational reputation and organizational performance: An empirical investigation of industrial enterprises. Corporate Reputation Review, 8(1), 13-30.
  • Chaney, D., & Lull, J. (2001). Culture in the Communication Age, London, New York: Routledge.
  • Chinda, T., & Mohamed, S. (2008). Structural equation model of construction safety culture. Engineering, Construction and Architectural Management. 15(2), 114-131.
  • Christou, E. (2003). Guest loyalty likelihood in relation to hotels' corporate image and reputation: a study of three countries in Europe. Journal of Hospitality & Leisure Marketing, 10(3-4), 85-99.
  • Christou, L. (2012). Is it possible to combine mass tourism with alternative forms of tourism: The case of Spain, Greece, Slovenia and Croatia. Journal of Business Administration Online, 11(1), 1-8.
  • Çakal, M., & Özdemir, Y. (2016). Acil Sağlık Hizmetleri Çalışanlarının Algılanan Aidiyet Durumları. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 7(14), 105-118.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., & Büyüköztürk, Ş. (2018). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: SPSS ve LISREL uygulamaları. Pegem Atıf İndeksi, 001-414.
  • Dapko, J. L. (2012). Perceived firm transparency: Scale and model development. University of South Florida.
  • Deniz, G., & Aydoğan, E. (2017). Algılanan dışsal prestijin duygusal emek üzerindeki etkisinde örgütsel özdeşleşmenin aracılık rolü: konaklama işletmelerinde bir araştırma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 15(1), 141-164.
  • Dentchev, N. A., & Heene, A. (2004). Managing the reputation of restructuring corporations: Send the right signal to the right stakeholder. Journal of Public Affairs: An International Journal, 4(1), 56-72.
  • Devine, I., & Halpern, P. (2001). ‘Implicit claims: The role of corporate reputation in value creation’, Corporate Reputation Review, 4(1), 42–49.
  • Dick, A. S., & Basu, K. (1994). Customer loyalty: toward an integrated conceptual framework. Journal of the academy of marketing science, 22(2), 99-113.
  • Dörtok, A. (2004). Kurumsal itibarınızdan kaç sıfır atabilirsiniz. Rota Yayınları, İstanbul, (s 63).
  • Erdem, O., & Dikici, A. M. (2009). Liderlik ve kurum kültürü etkileşimi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(29), 198-213.
  • Erhan, T. (2014). Turizm işletmelerinde kurumsal itibar algısı: Antalya bölgesindeki beş yıldızlı otel müşteriler üzerine bir araştırma (Doctoral dissertation, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Erhan, T., & Çarıkçı, İ. (2016). Rus Paydaşların Türkiye’deki Oteller Hakkında Kurumsal İtibar Algısı: Antalya Bölgesindeki Beş Yıldızlı Rus Otel Müşterileri Üzerine Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21(2), 353-362.
  • Fombrun, O. R. (2013). History of the Haitian Flag of Independence. Translated by Christopher Phillips. Danvers, Massachusetts: Flag Heritage Foundation.
  • Fornell, C., & Larcker, D. F. (1981). Structural equation models with unobservable variables and measurement error: Algebra and statistics. 18(3), 382-388.
  • George, J. T., & Rozario, K. S. (2007). Equality, transparency, fairness for all. BMJ, 334(7594), 601-601.
  • Gerbing, D. W., & Anderson, J. C. (1988). An updated paradigm for scale development incorporating unidimensionality and its assessment. Journal of marketing research, 25(2), 186-192.
  • Graci, S., & Dodds, R. (2008). Why go green? The business case for environmental commitment in the Canadian hotel industry. Anatolia, 19(2), 251-270.
  • Güler, M., & Boz, D. (2016). Otantik liderliğin topluluk hissi üzerine etkisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 488-500.
  • Gümüş, M. & Öksüz, B. (2009). “Çalışanların Kurumsal İtibar Sürecine Katılımlarında İçsel İletişimin Rolü”, Journal of Yasar University, 4(16), 2637-2660.
  • Gürer, H. (2014). Insan Için Mükemmellik-Altyapidan Üstyapiya Iletisim. Connectist: Istanbul University Journal of Communication Sciences, 1(46), 147-162.
  • Hair, J. F., Anderson, R. E., Tatham, R. L., & Black, W. C. (1998). Multivariate Data Analysis: with Readings, 4th edn Prentice Hall. Englewood Cliffs, New Jersey.
  • Helm, S. (2007). The role of corporate reputation in determining investor satisfaction and loyalty. Corporate reputation review, 10(1), 22-37.
  • Karakaya, A., & Akbulut, H. (2010). Safranbolu’daki Turizm İşletmelerinde Kurumsal Yönetimin Uygulanabilirliğine Yönelik Bir Araştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 6(11), 17-32.
  • Karatepe, S. (2008). İtibar yönetimi: Halkla ilişkilerde güven yaratma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(23), 77-97.
  • Kim, S. B., & Kim, D. Y. (2017). Antecedents of corporate reputation in the hotel industry: The moderating role of transparency. Sustainability, 9(6), 951.
  • Kline, T. (2005). Psychological testing: A practical approach to design and evaluation. Sage.
  • Köksal, O. (2012). Sosyal değişim teorisi çerçevesinde güven ve algılanan aidiyet durumunun örgütsel vatandaşlık davranışı ve saldırgan davranışlar üzerine etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • Köroğlu, Ç., & Aktaş, R. (2014). Turizm sektöründe kurumsal yönetim anlayışı ve iç denetim ilişkisi: Marmaris bölgesinde bir uygulama. İşletme Araştırmaları Dergisi, 6(3), 273-290.
  • Kuyucu, B.A. (2003), “Kurumlarda Başarılı ve Etkin İtibar Yönetimi”, içinde Argüden Y. (Ed.), İtibar Yönetimi, ARGE Danışmanlık Yayınları, İstanbul.
  • Lapalme, M. È., Stamper, C. L., Simard, G., & Tremblay, M. (2009). Bringing the outside in: Can “external” workers experience insider status?. Journal of Organizational Behavior: The International Journal of Industrial, Occupational and Organizational Psychology and Behavior, 30(7), 919-940.
  • Loureiro, S. M. C., & Kastenholz, E. (2011). Corporate reputation, satisfaction, delight, and loyalty towards rural lodging units in Portugal. International Journal of Hospitality Management, 30(3), 575-583.
  • Masterson, S. S., & Stamper, C. L. (2003). Perceived organizational membership: An aggregate framework representing the employee–organization relationship. Journal of Organizational Behavior: The International Journal of Industrial, Occupational and Organizational Psychology and Behavior, 24(5), 473-490.
  • McMillan, D. W., & Chavis, D. M. (1986). Sense of community: A definition and theory. Journal of community psychology, 14(1), 6-23.
  • Meydan, C. H., & Şeşen, H. (2011). Yapısal eşitlik modellemesi AMOS uygulamaları. Detay Yayıncılık.
  • Mishalisin, M. D., & Smith, R. D. (1997). Startegic planing source. International Journal of Organizational Analisis, 5(4), 111-?.
  • Oktar, Ö. F., & Çarıkçı, İ. H. (2012). Farklı Paydaşlar Açısından İtibar Algılamaları: Süleyman Demirel Üniversitesi’nde Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (15), 127-149.
  • Othman, S., Darus, F., & Arshad, R. (2011). The influence of coercive isomorphism on corporate social responsibility reporting and reputation. Social Responsibility Journal. 7(1), 119-135.
  • Savram, M., & Karakoç, A. (2012). Bankacılık sektöründe itibar riskinin önemi. In International Conference on Euroasian Economies, Almaata, Kazakistan, Bildiriler Kitabı (pp. 328-332).
  • Schwaiger, M. (2004). Components and parameters of corporate reputation—An empirical study. Schmalenbach business review, 56(1), 46-71.
  • Scott, K. E. (2010). The financial crisis: causes and lessons. Journal of Applied Corporate Finance, 22(3), 22-29.
  • Sezgin, D. (2017). Kurum Çalışanı Bakış Açısıyla Kurumsal İtibar. Selçuk İletişim, 9(4), 141-163.
  • Stamper, C. L., & Masterson, S. S. (2002). Insider or outsider? How employee perceptions of insider status affect their work behavior. Journal of Organizational Behavior: The International Journal of Industrial, Occupational and Organizational Psychology and Behavior, 23(8), 875-894.
  • Şatır, Ç., & Sümer, F. (2008). Kurum itibarının bileşenleri üzerine bir araştırma: sağlık hizmeti üreten bir kamu kurumunda iç paydaşlar itibarı nasıl algılıyor?. Selçuk İletişim, 5(2), 15-25.
  • Temizel, F., Esen, E. & Ulucan, C. (2017). Borsa İstanbul Kurumsal Yönetim Endeksindeki Şirketlerin Web Tabanlı Yatırımcı İlişkileri Yönetimi Etkinliklerinin Borsa İstanbul 100 Endeksindeki Şirketler Arasındaki Konumu. Business & Management Studies: An International Journal, 5(3), 605-626.
  • Tuncer, A. İ. (2019). Konfigürasyonel Teori bağlamında kurumsal itibar ve örgütsel bağlılık ilişkisi: Eğitim kurumları üzerinden karşılaştırmalı ampirik bir araştırma. Erciyes İletişim Dergisi, 6(2), 1013-1028.
  • Usta, M. (2006). Örgüt kültüründe halkla ilişkiler ve itibar yönetimi: Ege ve Akdeniz bölgelerindeki turizm işletmeleri örneği (Master's thesis, Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Uzunoğlu, E., & Öksüz, B. (2008). Kurumsal itibar riski yönetimi: Halkla ilişkilerin rolü. Selçuk İletişim, 5(3), 111-123.
  • Walsh, G., & Wiedmann, K. P. (2004). A conceptualization of corporate reputation in Germany: An evaluation and extension of the RQ. Corporate Reputation Review, 6(4), 304-312.
  • Xiong Chen, Z., & Aryee, S. (2007). Delegation and employee work outcomes: An examination of the cultural context of mediating processes in China. Academy of Management Journal, 50(1), 226-238.
  • Yağcıoğlu, A. (2013). İtibar yönetimi kavramının işlevselliği ve itibar unsurlarının birbirleriyle ilişkisi: Otel işletmeleri açısından bir uygulama (Master's thesis, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Yang, S. U., & Grunig, J. E. (2005). Decomposing organisational reputation: The effects of organisation–public relationship outcomes on cognitive representations of organisations and evaluations of organisational performance. Journal of Communication Management. 9(4), 305-324.
  • Yarmacı, N., & Pelit, E. (2017). Kurumsal İtıbarın Sürdürülebilirliğinde Demografik Özelliklerin Rolü İstanbul daki Otel Çalışanları Üzerinde Bir Araştırma. Presented at the I. Uluslararası Sürdürülebilir Turizm Kongresi, Kastamonu.
  • Yazıcıoğlu, Y., & Erdoğan, S. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 3. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
There are 67 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Tourism (Other)
Journal Section Articles
Authors

Gaye Deniz 0000-0002-9980-8506

Publication Date June 16, 2022
Submission Date February 21, 2022
Acceptance Date April 19, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 9 Issue: 1

Cite

APA Deniz, G. (2022). Otel İşletmeleri İşgörenlerinin Kurumsal İtibar Algılarının Aidiyet Algıları Üzerindeki Etkisinde Şeffaflığın Aracılık Rolü. Turizm Akademik Dergisi, 9(1), 1-15.
AMA Deniz G. Otel İşletmeleri İşgörenlerinin Kurumsal İtibar Algılarının Aidiyet Algıları Üzerindeki Etkisinde Şeffaflığın Aracılık Rolü. Turizm Akademik Dergisi. June 2022;9(1):1-15.
Chicago Deniz, Gaye. “Otel İşletmeleri İşgörenlerinin Kurumsal İtibar Algılarının Aidiyet Algıları Üzerindeki Etkisinde Şeffaflığın Aracılık Rolü”. Turizm Akademik Dergisi 9, no. 1 (June 2022): 1-15.
EndNote Deniz G (June 1, 2022) Otel İşletmeleri İşgörenlerinin Kurumsal İtibar Algılarının Aidiyet Algıları Üzerindeki Etkisinde Şeffaflığın Aracılık Rolü. Turizm Akademik Dergisi 9 1 1–15.
IEEE G. Deniz, “Otel İşletmeleri İşgörenlerinin Kurumsal İtibar Algılarının Aidiyet Algıları Üzerindeki Etkisinde Şeffaflığın Aracılık Rolü”, Turizm Akademik Dergisi, vol. 9, no. 1, pp. 1–15, 2022.
ISNAD Deniz, Gaye. “Otel İşletmeleri İşgörenlerinin Kurumsal İtibar Algılarının Aidiyet Algıları Üzerindeki Etkisinde Şeffaflığın Aracılık Rolü”. Turizm Akademik Dergisi 9/1 (June 2022), 1-15.
JAMA Deniz G. Otel İşletmeleri İşgörenlerinin Kurumsal İtibar Algılarının Aidiyet Algıları Üzerindeki Etkisinde Şeffaflığın Aracılık Rolü. Turizm Akademik Dergisi. 2022;9:1–15.
MLA Deniz, Gaye. “Otel İşletmeleri İşgörenlerinin Kurumsal İtibar Algılarının Aidiyet Algıları Üzerindeki Etkisinde Şeffaflığın Aracılık Rolü”. Turizm Akademik Dergisi, vol. 9, no. 1, 2022, pp. 1-15.
Vancouver Deniz G. Otel İşletmeleri İşgörenlerinin Kurumsal İtibar Algılarının Aidiyet Algıları Üzerindeki Etkisinde Şeffaflığın Aracılık Rolü. Turizm Akademik Dergisi. 2022;9(1):1-15.