Research Article
BibTex RIS Cite

Factors Making Burdur Province Attractive in Development of Cultural Tourism: A Qualitative Study

Year 2024, Volume: 11 Issue: 1, 35 - 60, 04.06.2024

Abstract

In this research, it is aimed to determine the factors that make Burdur province attractive in terms of the development of cultural tourism. The data of the research was obtained from interviews conducted using a semi-structured interview form with tourism stakeholders consisting of the private sector, universities, public and local people operating in the field of tourism in Burdur province. Interviews were held with 60 tourism stakeholders selected by purposeful sampling method between May and December 2022.
The data collected from the study group within the scope of the research was initially transferred to a Word document, and the obtained data was manually subjected to content analysis. After the content analysis, main themes and subthemes related to the factors (characteristics) that make the province attractive in terms of developing cultural tourism in Burdur province were identified. Subsequently, expert opinions were obtained from three faculty members working in the field of tourism regarding the main themes and subthemes representing the factors that make the province attractive, as determined by the researcher through coding. In the next stage, the texts belonging to the interviewees were uploaded to the MAXQDA 2020 program, and based on the previous codings, recoding was performed. After the codings, the identified attractive factors (main themes) were visualized using the Hierarchical Code - Subcode model. The tourism stakeholders participating in the research ranked the main factors that make Burdur province attractive in terms of developing cultural tourism as follows: Burdur's tangible and intangible cultural heritage richness, natural attractions, alternative tourism diversity, cultural authenticity, geographical advantages, richness of gastronomic values, regional cultural fabric, historical heritage sites, and the nomadic culture.

Project Number

8470

References

  • Akın, M. H., Öztürk, Y. & Karamustafa, K. (2020). Destinasyon rekabetçilik analizi: Kapadokya bölgesi örneği, Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, 31(2), 161-171.
  • Akıllı, H. (2023). İnsanla Hayvan Arasındaki Bağ ve Geleneğin Sürdürülebilirliği Temelinde Yünüm Böğetin Değerlendirilmesi, Milli Folklor, 18 (139), 18-29.
  • Altınok, K. (2016). Ağlasun Kültür Turizmi, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Bahar, O. & Kozak, M. (2005). Küreselleşme Sürecinde Uluslararası Turizm ve Rekabet Edebilirlik, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Baloğlu, G. & Uysal, M. (1996). Market Segments Of Push And Pull Motivations: A Canonical Correlation Approach, International Journal Of Contemporary Hospitality Management, 8-3, 32-38.
  • Başoda, A., & Aylan, S. (2023). Türkiye’de Turist Rehberliğinin Gelişimini Hızlandıracak Öncelikli Düzenlemelere İlişkin Bir Planlama Modeli Önerisi, Journal of Tourism & Gastronomy Studies, 11(1), 91-121.
  • Buhalis, D. (2000). Marketing the Competitive Destination of the Future, Tourism Management, 21(1): 97-116.
  • Burdur Valiliği (2024), https://burdur.ktb.gov.tr/TR-155612/somut-olmayan-kulturel-miras.html (Erişim Tarihi: 20.04.2024).
  • Cajee, L. (2014). Eco-Cultural Tourism: A Tool For Environmental, Cultural And Economic Sustainability (A Case Study Of Darap Village, West Sikkim). In SHS Web of Conferences (Vol. 12, p. 01029). EDP Sciences.
  • Ceylan, S. (2014a). Kaybolmakta Olan Bir Kırsal Maddi Kültür Örneği: Su Değirmenleri (Ağlasun Örneği), Doğu Coğrafya Dergisi, 19, (31), 65-82.
  • Ceylan, Salih. (2014b). Mamak (Çanaklı) Beldesinde (Ağlasun-Burdur) Geleneksel Yöntemlerle Sürdürülen Toprak Kap Üretiminin Kırsal Turizm Bağlamında İrdelenmesi, Doğu Coğrafya Dergisi, 19, (32), 231-242.
  • Ceylan, S. (2015). Ağlasun İlçesinin Alternatif Turizm Kaynakları, Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
  • Correia, A., Valle, P. O., & Moço, C. (2007). Modeling motivations and perceptions of Portuguese tourists, Journal of Business Research, 60 (1), 76-80.
  • Çetinsöz, B. C., & Artuğer, S. (2014). Yabancı Turistlerin Antalya'yı Tercih Etmesinde Etkili Olan Çekici Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. Journal Of International Social Research, 7(32).
  • Demir, Ş. Ş. (2010). Çekici Faktörlerin Destinasyon Seçimine Etkisi: Dalyan Örneği, Ege Academic Review, 10 (3).
  • Doğaner, S. (2013). Türkiye Kültür Turizmi, Doğu Kitabevi, İstanbul.
  • Duman, M. & Gelibolu, L. (2021). Sustainable Culture Tourism: The Case of Kars, Journal of Social, Humanities and Administrative Sciences, 4 (11), 1077-1089.
  • Ekiz, E. & Yazıcı, H. (2022). Hasanpaşa (Tefenni) Köyünde Yarı-Göçebe Yaşam Biçimi ve Kültürel Pratikler. Milli Folklor, 17(134), 182-199.
  • Emekli, G. (2021). Coğrafya, Turizm, Kültür İlişkilerinin Turizm Coğrafyasına Yansımaları ve Kültürel Turizm, Ege Coğrafya Dergisi, 30(2), 405-428.
  • Evren, S. & Kozak, N. (2012). Eskişehir’in Çekici Faktörlerinin Günübirlik Ziyaretçilerin Bakış Açılarıyla Değerlendirilmesi, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 23 (2), 220-232.
  • Eren, D., Yılmaz, İ. & Atasoy, F. (2017). Turizmde Destinasyon Seçimini Etkileyen Çekici Faktörler: Yozgat Üzerine Bir Değerlendirme, Presented at the II. Uluslararası Bozok Sempozyumu, Yozgat.
  • Graneheim, U. H., & Lundman, B. (2004). Qualitative Content Analysis İn Nursing Research: Concepts, Procedures And Measures To Achieve Trustworthiness, Nurse Education Today, 24 (2), 105 -112.
  • Gül, M. & Gül, K. (2022). Destinasyon Rekabetçiliğini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Ayvalık Destinasyonu Örneği, Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 6 (Ek.2), 94-103.
  • Hanqın, Z.Q. & Lam, T. (1999). An Analysis Of Mainland Chinese Visitors Motivations To Visit Hong Kong, Tourism Management, 20, 587-594.
  • Hsieh, H.F., & Shannon, S.E. (2005). Three Approaches To Qualitative Content Analysis. Qualitative Health Research, 15(9), 1277-1288.
  • İnanır, A. (2019). Kültürel Miras Turizmi Kaynakları Bakımından Bucak Milias Milyos Sia ve Kremna Antik Kentleri Örneği, Presented at the International Young Researchers Student Congress, Burdur.
  • Kim, S., S., & Lee, C., K. (2002). Push And Pull Relationships. Annals Of Tourism Research, 29, (1), 257–260.
  • Kozak, M. (2002). Comparative Analysis Of Tourist Motivations By Nationality And Destinations, Tourism Management, 23, 221–232.
  • Kozak, M. (2017). Bilimsel Araştırma: Tasarım, Yazım ve Yayım Teknikleri, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Köşker, H., Albuz, N., & Oğuzbalaban, G. (2020). Yerli Turistlerin Safranbolu’yu Tercih Etmelerinde Etkili Olan Çekici Seyahat Motivasyonlarının Belirlenmesi, Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), 547-561.
  • Kurniawati, R. (2015). Moving Towards Eco Cultural Tourism Village (A Case Study of Pondok Cabe Village), Journal of Indonesian Tourism and Development Studies, 3 (3), 117-122.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı (2007). Türkiye Turizm Stratejisi 2023, Eylem Planı 2007-2013, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Yayın No: 3085, Ankara.
  • Mohamed, A. A. (2014). Valuing Natural And Cultural Resources For Eco-Cultural Tourism Development: Libya's Green Mountain, Sheffield Hallam University, United Kingdom.
  • Okuyucu, A. (2020). Bilecik Şehrinde Kültürel Turizmin Gelişmesinde Etkili Olacak Fırsatlar ve Güçlükler Hakkında Yerel Halkın Görüşleri, Ege Coğrafya Dergisi, 29(1), 73-86.
  • Özgüç, N. (2018). Turizm Coğrafyası Özellikler ve Bölgeler, Çantay Kitabevi, İstanbul.
  • Özüdoğru, Ş. (2015). Tarihi, Kültürel Değerleriyle Burdur ve Turizm Potansiyeli, Ayrıntı Dergisi, 3, (5).
  • Patton, M.Q. (2002). Qualitative Research and Evaluation Methods (3rd ed.), Thousand Oaks, CA:Sage
  • Pulluk, E., Örnek, A., & Yarar, S. (2023). Geçmişten Günümüze Burdur Mutfak Kültürüne Yönelik Bir Saha Araştırması, Turizm ve İşletme Bilimleri Dergisi, 3 (1), 21-35.
  • Strauss, A., & Corbin, J. (1990). Basics of Qualitative Research, Sage Publications.
  • Temurçin, K., Yolcu, A. ve Kılıç, M. (2018). Sürdürülebilir Kalkınma Düşüncesinde İhmal Edilen “Yer”: Türkiye’de Bölgesel Eşitsizlik ve Çözüm Mekanizması Olarak Kalkınma Ajansları., F. Arslan, A. Karadağ, P. Aksak (Editörler), Sürdürülebilir Kalkınma ve Türkiye kitabı içinde (s. 467- 493), Ankara, Gazi Kitabevi.
  • Temurçin, K, Tozkoparan, U. (2020). Yerli Turistlerin Salda Gölü’ne Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi, Turizm Akademik Dergisi, 7 (1), 97-115.
  • Temurçin, K. ve Tozkoparan, U. (2021). A Study on The Potential of Cultural Tourism: The Case of Burdur Province, Tourısm Studıes And Socıal Scıences (1. Baskı), kitabı içinde (s. 353-374).
  • Tozkoparan, U., Elibol, A. & Gürlek, M. (2021). Burdur’da turizm, Kılınç, M. (Editör), Her yönü ile Burdur 2021 il yıllığı, (ss. 441-472). Ankara, Uyum Ajans.
  • UNESCO(2023).http://www.unesco.org.tr/Home/Page/1893?slug=Türkiye’de%20Yaşayan%20İnsan%20Hazineleri (Erişim Tarihi: 20.01.2024).
  • UNWTO (2020). International tourism results 2019 and outlook 2020. Retrieved from https://webunwto.s3.eu-west1.amazonaws.com/s3fs-public/2020 01/UNWTO_Barom20_01_January_excerpt_0.pdf (Erişim Tarihi: 20.01.2024).
  • Weaver, D. & Lawton, L. (2014). Tourism Management 3rd edition, Wiley Australia Tourism Series.
  • Yazıcıoğlu, Y., & Erdoğan, S. (2011). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri, (3. Baskı), Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Yıldırım, A. & Şimsek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Yiğin, A. & Bayram, A. (2023). Burdur İli Arkeoloji Turizmi (Arkeo-Turizm) Potansiyeli Üzerine Bir İnceleme, Turar Turizm ve Araştırma Dergisi, 12(1), 29-51.

Kültür Turizminin Geliştirilmesi Açısından Burdur İlini Çekici Kılan Faktörler: Nitel Bir Araştırma

Year 2024, Volume: 11 Issue: 1, 35 - 60, 04.06.2024

Abstract

Bu araştırmada kültür turizminin geliştirilmesi açısından Burdur ilini çekici kılan faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın verileri, Burdur ilinde turizm alanında faaliyet gösteren özel sektör, üniversite, kamu ve yerel halktan oluşan turizm paydaşları ile yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak gerçekleştirilen görüşmelerden elde edilmiştir. Görüşmeler 2022 yılı içinde, Mayıs ve Aralık ayları arasında amaçlı örneklem yöntemi ile seçilen 60 turizm paydaşı ile gerçekleştirilmiştir.
Araştırma kapsamında çalışma grubundan toplanan veriler, ilk etapta Word belgesine aktarılarak elde edilen veriler manuel olarak içerik analizine tabi tutulmuştur. Yapılan içerik analizi sonrasında, Burdur ilinde kültür turizminin geliştirilmesi açısından ili çekici kılan faktörler (özellikler) ile ilgili ana temalar ve alt temalar belirlenmiştir. Daha sonra, araştırmacı tarafından yapılan kodlama neticesinde belirlenen ve ili çekici kılan faktörleri ifade eden ana tema ve alt temalar ile ilgili turizm alanında çalışan üç öğretim üyesinden uzman görüşü alınmıştır. Sonraki aşamada ise görüşmecilere ait metinler MAXQ’DA 2020 programına yüklenerek, daha önce yapılan kodlamalar üzerinden hareketle, tekrar kodlama yapılmıştır. Yapılan kodlamalar sonrasında tespit edilen çekici faktörler (ana temalar), Hiyerarşik Kod – alt kod modeli kullanılarak görselleştirilmiştir. Araştırmaya katılan turizm paydaşları, kültür turizminin geliştirilmesi açısından Burdur ilini çekici kılan başlıca faktörleri önem sırasına göre: Burdur’un somut ve somut olmayan kültürel miras zenginliği, doğal çekicilikler, alternatif turizm çeşitliliği, kültürel otantiklik, coğrafi özelliklerinin avantaj sağlaması, gastronomik değerlerin zengin olması, bölgesel kültür dokusu, tarihsel miras alanları, yörük kültürü olarak belirtmişlerdir.

Ethical Statement

Araştırmanın saha çalışması kapsamında gerçekleştirilen görüşmeler, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik Kurul Başkanlığı’ndan 15.02.2022 tarih 117/1 sayılı etik kurul onayı alınarak yürütülmüştür.

Supporting Institution

Bu çalışma yazar danışmanlığında, yazar tarafından gerçekleştirilmekte olan doktora tez çalışmasının bir bölümünden oluşmaktadır. Bu çalışma Süleyman Demirel Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi tarafından 8470 numaralı proje olarak desteklenmiştir.

Project Number

8470

References

  • Akın, M. H., Öztürk, Y. & Karamustafa, K. (2020). Destinasyon rekabetçilik analizi: Kapadokya bölgesi örneği, Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, 31(2), 161-171.
  • Akıllı, H. (2023). İnsanla Hayvan Arasındaki Bağ ve Geleneğin Sürdürülebilirliği Temelinde Yünüm Böğetin Değerlendirilmesi, Milli Folklor, 18 (139), 18-29.
  • Altınok, K. (2016). Ağlasun Kültür Turizmi, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Bahar, O. & Kozak, M. (2005). Küreselleşme Sürecinde Uluslararası Turizm ve Rekabet Edebilirlik, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Baloğlu, G. & Uysal, M. (1996). Market Segments Of Push And Pull Motivations: A Canonical Correlation Approach, International Journal Of Contemporary Hospitality Management, 8-3, 32-38.
  • Başoda, A., & Aylan, S. (2023). Türkiye’de Turist Rehberliğinin Gelişimini Hızlandıracak Öncelikli Düzenlemelere İlişkin Bir Planlama Modeli Önerisi, Journal of Tourism & Gastronomy Studies, 11(1), 91-121.
  • Buhalis, D. (2000). Marketing the Competitive Destination of the Future, Tourism Management, 21(1): 97-116.
  • Burdur Valiliği (2024), https://burdur.ktb.gov.tr/TR-155612/somut-olmayan-kulturel-miras.html (Erişim Tarihi: 20.04.2024).
  • Cajee, L. (2014). Eco-Cultural Tourism: A Tool For Environmental, Cultural And Economic Sustainability (A Case Study Of Darap Village, West Sikkim). In SHS Web of Conferences (Vol. 12, p. 01029). EDP Sciences.
  • Ceylan, S. (2014a). Kaybolmakta Olan Bir Kırsal Maddi Kültür Örneği: Su Değirmenleri (Ağlasun Örneği), Doğu Coğrafya Dergisi, 19, (31), 65-82.
  • Ceylan, Salih. (2014b). Mamak (Çanaklı) Beldesinde (Ağlasun-Burdur) Geleneksel Yöntemlerle Sürdürülen Toprak Kap Üretiminin Kırsal Turizm Bağlamında İrdelenmesi, Doğu Coğrafya Dergisi, 19, (32), 231-242.
  • Ceylan, S. (2015). Ağlasun İlçesinin Alternatif Turizm Kaynakları, Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
  • Correia, A., Valle, P. O., & Moço, C. (2007). Modeling motivations and perceptions of Portuguese tourists, Journal of Business Research, 60 (1), 76-80.
  • Çetinsöz, B. C., & Artuğer, S. (2014). Yabancı Turistlerin Antalya'yı Tercih Etmesinde Etkili Olan Çekici Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. Journal Of International Social Research, 7(32).
  • Demir, Ş. Ş. (2010). Çekici Faktörlerin Destinasyon Seçimine Etkisi: Dalyan Örneği, Ege Academic Review, 10 (3).
  • Doğaner, S. (2013). Türkiye Kültür Turizmi, Doğu Kitabevi, İstanbul.
  • Duman, M. & Gelibolu, L. (2021). Sustainable Culture Tourism: The Case of Kars, Journal of Social, Humanities and Administrative Sciences, 4 (11), 1077-1089.
  • Ekiz, E. & Yazıcı, H. (2022). Hasanpaşa (Tefenni) Köyünde Yarı-Göçebe Yaşam Biçimi ve Kültürel Pratikler. Milli Folklor, 17(134), 182-199.
  • Emekli, G. (2021). Coğrafya, Turizm, Kültür İlişkilerinin Turizm Coğrafyasına Yansımaları ve Kültürel Turizm, Ege Coğrafya Dergisi, 30(2), 405-428.
  • Evren, S. & Kozak, N. (2012). Eskişehir’in Çekici Faktörlerinin Günübirlik Ziyaretçilerin Bakış Açılarıyla Değerlendirilmesi, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 23 (2), 220-232.
  • Eren, D., Yılmaz, İ. & Atasoy, F. (2017). Turizmde Destinasyon Seçimini Etkileyen Çekici Faktörler: Yozgat Üzerine Bir Değerlendirme, Presented at the II. Uluslararası Bozok Sempozyumu, Yozgat.
  • Graneheim, U. H., & Lundman, B. (2004). Qualitative Content Analysis İn Nursing Research: Concepts, Procedures And Measures To Achieve Trustworthiness, Nurse Education Today, 24 (2), 105 -112.
  • Gül, M. & Gül, K. (2022). Destinasyon Rekabetçiliğini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Ayvalık Destinasyonu Örneği, Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 6 (Ek.2), 94-103.
  • Hanqın, Z.Q. & Lam, T. (1999). An Analysis Of Mainland Chinese Visitors Motivations To Visit Hong Kong, Tourism Management, 20, 587-594.
  • Hsieh, H.F., & Shannon, S.E. (2005). Three Approaches To Qualitative Content Analysis. Qualitative Health Research, 15(9), 1277-1288.
  • İnanır, A. (2019). Kültürel Miras Turizmi Kaynakları Bakımından Bucak Milias Milyos Sia ve Kremna Antik Kentleri Örneği, Presented at the International Young Researchers Student Congress, Burdur.
  • Kim, S., S., & Lee, C., K. (2002). Push And Pull Relationships. Annals Of Tourism Research, 29, (1), 257–260.
  • Kozak, M. (2002). Comparative Analysis Of Tourist Motivations By Nationality And Destinations, Tourism Management, 23, 221–232.
  • Kozak, M. (2017). Bilimsel Araştırma: Tasarım, Yazım ve Yayım Teknikleri, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Köşker, H., Albuz, N., & Oğuzbalaban, G. (2020). Yerli Turistlerin Safranbolu’yu Tercih Etmelerinde Etkili Olan Çekici Seyahat Motivasyonlarının Belirlenmesi, Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), 547-561.
  • Kurniawati, R. (2015). Moving Towards Eco Cultural Tourism Village (A Case Study of Pondok Cabe Village), Journal of Indonesian Tourism and Development Studies, 3 (3), 117-122.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı (2007). Türkiye Turizm Stratejisi 2023, Eylem Planı 2007-2013, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Yayın No: 3085, Ankara.
  • Mohamed, A. A. (2014). Valuing Natural And Cultural Resources For Eco-Cultural Tourism Development: Libya's Green Mountain, Sheffield Hallam University, United Kingdom.
  • Okuyucu, A. (2020). Bilecik Şehrinde Kültürel Turizmin Gelişmesinde Etkili Olacak Fırsatlar ve Güçlükler Hakkında Yerel Halkın Görüşleri, Ege Coğrafya Dergisi, 29(1), 73-86.
  • Özgüç, N. (2018). Turizm Coğrafyası Özellikler ve Bölgeler, Çantay Kitabevi, İstanbul.
  • Özüdoğru, Ş. (2015). Tarihi, Kültürel Değerleriyle Burdur ve Turizm Potansiyeli, Ayrıntı Dergisi, 3, (5).
  • Patton, M.Q. (2002). Qualitative Research and Evaluation Methods (3rd ed.), Thousand Oaks, CA:Sage
  • Pulluk, E., Örnek, A., & Yarar, S. (2023). Geçmişten Günümüze Burdur Mutfak Kültürüne Yönelik Bir Saha Araştırması, Turizm ve İşletme Bilimleri Dergisi, 3 (1), 21-35.
  • Strauss, A., & Corbin, J. (1990). Basics of Qualitative Research, Sage Publications.
  • Temurçin, K., Yolcu, A. ve Kılıç, M. (2018). Sürdürülebilir Kalkınma Düşüncesinde İhmal Edilen “Yer”: Türkiye’de Bölgesel Eşitsizlik ve Çözüm Mekanizması Olarak Kalkınma Ajansları., F. Arslan, A. Karadağ, P. Aksak (Editörler), Sürdürülebilir Kalkınma ve Türkiye kitabı içinde (s. 467- 493), Ankara, Gazi Kitabevi.
  • Temurçin, K, Tozkoparan, U. (2020). Yerli Turistlerin Salda Gölü’ne Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi, Turizm Akademik Dergisi, 7 (1), 97-115.
  • Temurçin, K. ve Tozkoparan, U. (2021). A Study on The Potential of Cultural Tourism: The Case of Burdur Province, Tourısm Studıes And Socıal Scıences (1. Baskı), kitabı içinde (s. 353-374).
  • Tozkoparan, U., Elibol, A. & Gürlek, M. (2021). Burdur’da turizm, Kılınç, M. (Editör), Her yönü ile Burdur 2021 il yıllığı, (ss. 441-472). Ankara, Uyum Ajans.
  • UNESCO(2023).http://www.unesco.org.tr/Home/Page/1893?slug=Türkiye’de%20Yaşayan%20İnsan%20Hazineleri (Erişim Tarihi: 20.01.2024).
  • UNWTO (2020). International tourism results 2019 and outlook 2020. Retrieved from https://webunwto.s3.eu-west1.amazonaws.com/s3fs-public/2020 01/UNWTO_Barom20_01_January_excerpt_0.pdf (Erişim Tarihi: 20.01.2024).
  • Weaver, D. & Lawton, L. (2014). Tourism Management 3rd edition, Wiley Australia Tourism Series.
  • Yazıcıoğlu, Y., & Erdoğan, S. (2011). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri, (3. Baskı), Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Yıldırım, A. & Şimsek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Yiğin, A. & Bayram, A. (2023). Burdur İli Arkeoloji Turizmi (Arkeo-Turizm) Potansiyeli Üzerine Bir İnceleme, Turar Turizm ve Araştırma Dergisi, 12(1), 29-51.
There are 49 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Tourism Resource Appraisal
Journal Section Articles
Authors

Uğur Tozkoparan 0000-0002-3225-1651

Kadir Temurçin 0000-0002-8726-3756

Project Number 8470
Publication Date June 4, 2024
Submission Date February 20, 2024
Acceptance Date May 4, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 11 Issue: 1

Cite

APA Tozkoparan, U., & Temurçin, K. (2024). Kültür Turizminin Geliştirilmesi Açısından Burdur İlini Çekici Kılan Faktörler: Nitel Bir Araştırma. Turizm Akademik Dergisi, 11(1), 35-60.
AMA Tozkoparan U, Temurçin K. Kültür Turizminin Geliştirilmesi Açısından Burdur İlini Çekici Kılan Faktörler: Nitel Bir Araştırma. Turizm Akademik Dergisi. June 2024;11(1):35-60.
Chicago Tozkoparan, Uğur, and Kadir Temurçin. “Kültür Turizminin Geliştirilmesi Açısından Burdur İlini Çekici Kılan Faktörler: Nitel Bir Araştırma”. Turizm Akademik Dergisi 11, no. 1 (June 2024): 35-60.
EndNote Tozkoparan U, Temurçin K (June 1, 2024) Kültür Turizminin Geliştirilmesi Açısından Burdur İlini Çekici Kılan Faktörler: Nitel Bir Araştırma. Turizm Akademik Dergisi 11 1 35–60.
IEEE U. Tozkoparan and K. Temurçin, “Kültür Turizminin Geliştirilmesi Açısından Burdur İlini Çekici Kılan Faktörler: Nitel Bir Araştırma”, Turizm Akademik Dergisi, vol. 11, no. 1, pp. 35–60, 2024.
ISNAD Tozkoparan, Uğur - Temurçin, Kadir. “Kültür Turizminin Geliştirilmesi Açısından Burdur İlini Çekici Kılan Faktörler: Nitel Bir Araştırma”. Turizm Akademik Dergisi 11/1 (June 2024), 35-60.
JAMA Tozkoparan U, Temurçin K. Kültür Turizminin Geliştirilmesi Açısından Burdur İlini Çekici Kılan Faktörler: Nitel Bir Araştırma. Turizm Akademik Dergisi. 2024;11:35–60.
MLA Tozkoparan, Uğur and Kadir Temurçin. “Kültür Turizminin Geliştirilmesi Açısından Burdur İlini Çekici Kılan Faktörler: Nitel Bir Araştırma”. Turizm Akademik Dergisi, vol. 11, no. 1, 2024, pp. 35-60.
Vancouver Tozkoparan U, Temurçin K. Kültür Turizminin Geliştirilmesi Açısından Burdur İlini Çekici Kılan Faktörler: Nitel Bir Araştırma. Turizm Akademik Dergisi. 2024;11(1):35-60.