Çalışmanın amacı Türkiye menşeili seyahat bloggerlarının motivasyon unsurlarını incelemektir. Bu amaçla 39 adet seyahat blogu netnografi yöntemi ile MAXQDA Analytics Pro 2024 programı aracılığıyla analiz edilmiş ve 71 adet kod tespit edilmiştir. Tanımlayıcı bilgiler için frekans analizi, en sık tekrarlanan kodlar için kelime bulutu analizi, temalara yönelik içerik analizi ve hiyerarşik kod-alt kod modeli kullanılmıştır. Bulgulara göre seyahat bloglarının en fazla %31’i 2018 yılında açılmıştır. Blogların %73’ü tek kişi tarafından yönetilmektedir. Altı blog ise çiftler tarafından kurulmuştur. Toplam 45 adet seyahat bloggerı incelenmiştir. Seyahat bloggerlarının en fazla %26’sı 1990 yılında doğmuş ve %53’ü erkektir. Eğitim düzeylerinde lisans %77 birinci sıradadır. Mezun olunan bölüm çeştitlilik göstermekle birlikte İşletme (%18) ve Uluslararası İlişkiler (%16) bölümleri ilk sıradadır. Sehayat bloglarında kullanılan en sık kelimeler; “Seyahat”, “Keşfetmek”, “Paylaşmak”, “Deneyim” ve “Anlatma”dır. Kodlar, “İçsel motivasyon (37)” ve “Dışsal motivasyon (34)” şeklinde iki temaya ayrılmıştır. Temalara ilişkin alt kod ve üst kod istatistiklerine göre içsel motivasyon en fazla “Gezmek” (%30)tir. Dışsal motivasyon unsuru olarak en fazla “Paylaşmak” (%38) kodu dikkat çekmiştir. Araştırmacılar, destinasyonlar ve turizm işeletmeleri için öneriler sunulmuştur.
Bu araştırma etik kurul kararı gerektirmeyen araştırmalar arasında yer almaktadır.
Bu çalışmanın hazırlanması süresince herhangi bir bireyden ya da kurumdan ayni ya da nakdi bir yardım/destek alınmamıştır.
Travel blogs are important platforms that allow tourists to remember, evaluate, store, and enrich their travel experiences. Bloggers who manage these platforms provide valuable feedback about tourism businesses through the experiences they share, helping to improve the service quality of these businesses by offering important insights. Understanding the role of travel bloggers within the digital tourism ecosystem is important. While travel bloggers from various global regions have been studied in diverse contexts, the lack of research on the profiles and motivation sources of travel bloggers from Turkey serves as the starting point for this study. To achieve this, 39 travel blogs were analyzed using the netnography method, which provides a better understanding of individuals in the natural interactive environment of the digital world. The MAXQDA Analytics Pro 2024 software was used to identify 71 codes related to the internal and external motivational factors of travel bloggers. Frequency analysis was performed for descriptive information, word cloud analysis for the most frequently repeated codes, content analysis for themes, and a hierarchical code-subcode model was applied. According to the findings, the most frequently used words in the travel blogs were "Travel," "Explore," "Share," "Experience," and "Narrate." According to the statistics of subcodes and main codes related to themes, the most prominent internal motivation source in the content creation processes of travel bloggers is "Traveling", while the most prominent external motivation factor is "Sharing". The findings contribute to the existing literature, tourism, and digital marketing. Furthermore, recommendations for researchers, destinations, and tourism businesses have been provided.
Bu çalışmanın tüm hazırlanma süreçlerinde etik kurallara riayet edildiğini yazar beyan eder. Aksi bir durumun tespiti halinde Turizm Akademik Dergisinin hiçbir sorumluluğu olmayıp, tüm sorumluluk makale yazarına aittir.
Bu çalışmanın hazırlanması süresince herhangi bir bireyden ya da kurumdan ayni ya da nakdi bir yardım/destek alınmamıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 26, 2024 |
Submission Date | August 8, 2024 |
Acceptance Date | November 22, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 11 Issue: 2 |