Research Article
BibTex RIS Cite

Go Batman’ı Keşfet: Turizm Tanıtımında Instagram’ın Dokunuşu

Year 2025, Volume: 12 Issue: 1, 17 - 34, 17.06.2025

Abstract

Turizm tanıtımında sosyal medya, destinasyonların ve işletmelerin geniş kitlelere ulaşmasını sağlayarak turizm sektöründe önemli bir rol üstlenmektedir. Özellikle görsel odaklı sosyal ağlardan olan Instagram, ilgi çekici fotoğraf ve videolar aracılığıyla turistik deneyimleri paylaşarak, potansiyel turistlerin ilgisini çekmektedir. Bu nedenle Instagram, son zamanlarda turizm tanıtımında etkili bir araç olarak kullanılmaya başlanmıştır. Instagram’ın kullanımıyla birlikte destinasyonlar ve işletmeler, özgün ve çekici içeriklerle hedef kitlelere ulaşarak marka bilinirliğini artırabilir ve daha fazla ziyaretçi çekebilir. Bu durum, turizm sektöründe dijital pazarlamanın giderek daha büyük bir önem kazandığını göstermektedir. Bu çalışma Go Batman Instagram hesabının Batman ilinin turistik değerlerini tanıtma potansiyelini araştırmayı amaçlamaktadır. Çalışmada, Go Batman Instagram hesabına ait paylaşımlar (paylaşımların sıklığı, içeriği, kullanılan etiketler ve etkileşim (beğeni ve yorumlar)) içerik analizi yöntemiyle incelenmektedir. Elde edilen bulgular, Go Batman Instagram hesabının Batman ilinin turistik değerlerini tanıtmada önemli bir rol oynadığını göstermektedir. Hesabın, yerel kültürel mirasa, yöresel yiyeceklere, tarihi yapılara, doğal çekiciliklere ve diğer turistik noktalara yönelik paylaşımlara yer verdiği görülmüştür. Ancak hesabın takipçi sayısının ve gönderi etkileşiminin düşük olduğu tespit edilmiştir. Bu doğrultuda hesabın turizm tanıtımında etkin bir şekilde kullanılmasına yönelik çeşitli öneriler geliştirilmiştir.

Ethical Statement

Bu araştırma etik kurul kararı gerektirmeyen araştırmalar arasında yer almaktadır.

References

  • Amaro, S., Duarte, P. & Henriques, C. (2016). Travelers’ Use of Social Media: A Clustering Approach. Annals of Tourism Research, 59, 1-15.
  • Arat, T. & Dursun, G. (2016). Seyahat ve Konaklama Tercihi Açısından Sosyal Paylaşım Sitelerinin Kullanımı. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 19(41.Yıl Özel Sayısı), 111-128.
  • Aydın, D. P. & Akgün, A. C. (2023). Türkiye’nin Ulus Markalama Yaklaşımında Go Türkiye Kampanyasının Betimsel Analiz İle İncelenmesi. Karadeniz İletişim Araştırmaları Dergisi, 13(2), 82-116.
  • Aymankuy, Y., Soydaş, M. E. & Saçlı, Ç. (2013). Sosyal Medya Kullanımının Turistlerin Tatil Kararlarına Etkisi: Akademik Personel Üzerinde Bir Uygulama. International Journal of Human Sciences, 10(1), 376-397.
  • Bakr, G. M. W. A. & Ali, I. E. H. (2013). The Role of Social Networking Sites in Promoting Egypt as an International Tourist Destination. South Asian Journal of Tourism and Heritage, 6(1), 169-183.
  • Başarangil, İ. (2019). Sosyal Medyanın Tatil Tercihlerine Etkisi: Kırklareli Üniversitesi Turizm Fakültesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(2), 839-532.
  • Boz, M. & Unal, D. (2011). Successful Promotion Strategy in Destination Tourism Marketing Through Social Media; Queensland, Australia Case. In Regional Science Conference with International Participation with the Theme Stable Local Development Challenges and Opportunities (pp. 3-4).
  • Buhalis, D. (2000). Marketing the Competitive Destination of the Future. Tourism Management, 21(1), 97-116.
  • Cox, C. & Wray, M. (2011). Best Practice Marketing for Regional Tourism Destinations. Journal of Travel & Tourism Marketing, 28(5), 524-540.
  • Çalışır, G. & Aksoy, F. (2019). Kamu Kurumlarında Sosyal Medya Kullanımı: Kastamonu İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Örneği. ASOBİD/AJOSS, 3(1), 43-65.
  • Çallı, F. (2021). Turizm Endüstrisinin Dijital Geleceği. Journal of New Tourism Trends (JOINNTT), 2(1), 97-107.
  • Çetinel, F. G. (2001). Turizmde Tanıtım ve Reklam Faaliyetlerinin Önemi (Türkiye’nin Tanıtımında Turizm Bakanlığı’nın Yurtdışında Faaliyet Gösteren Medya Araçlarında Yaptığı Reklam Harcamaları ile Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi). Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 12(2), 151-161.
  • Duğan, Ö. & Aydın, B. O. (2018). Sosyal Medyanın Turizmde Tanıtım Amaçlı Kullanımı: T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Örneği. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(1), 1-13.
  • ELTayeb, N. (2021). The Impact of Insta Tourism on Tourism Decision Making of Generation Y. JAAUTH, 20(2), 132-151.
  • Eröz, S. S. & Doğdubay, M. (2012). Turistik Ürün Tercihinde Sosyal Medyanın Rolü ve Etik İlişkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 27(1), 133-157.
  • Eryılmaz, B. & Zengin, B. (2014). Butik Otel İşletmelerinin Sosyal Medya Kullanımına Yönelik Bir İnceleme: Facebook Örneği. Kastamonu Üniversitesi İİBF Dergisi, 4-2, 42-59.
  • Fatanti, M. N. & Suyadnya, I. W. (2015). Beyond User Gaze: How Instagram Creates Tourism Destination Brand?. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 211, 1089-1095.
  • Fotis, J., Buhalis, D. & Rossides, N. (2012). Social Media Use and Impact during The Holiday Travel Planning Process. In Information and Communication Technologies in Tourism 2012 (pp. 13-24). Springer, Vienna.
  • Gilmore, F. (2002). A Country-Can It Be Repositioned? Spain-The Success Story of Country Branding. Journal of Brand management, 9(4), 281-293.
  • Hacıoğlu, N. (2016). Turizm Pazarlaması (11. Baskı). Ankara, Nobel Yayıncılık.
  • Islam, M. T. (2021). Application of Social Media in the Tourism Industry: A Review. SEISENCE Journal of Management, 4(1), 59-68.
  • Kara, O. (2024). We Are Social Dijital 2024 Global Raporu Yayınlandı!. Erişim Adresi: https://omgiletisim.com/we-are-social-dijital-2024-global-raporu-yayinlandi/ (Erişim Tarihi: 07.05.2024).
  • Kavaratzis, M. & Ashworth, G. J. (2005). City Branding: An Effective Assertion of Identity or a Transitory Marketing Trick? Tijdschrift Voor Economische en Sociale Geografie, 96(5), 506-514. Kaya, B. (1992). Tanıtmanın Tanımları, Boyutları ve Amaçları. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(2), 4-10.
  • Kazaz, M. & Tümen, E. (2013). Tanıtım Amaçlı Sosyal Medya Kullanımı: Gençlik ve Spor Bakanlığı Örneği, Konya: 1. KOP Bölgesel Sempozyum Kitabı, s.89.
  • Kılıç, S. (2015). Kappa Testi. Journal of Mood Disorders, 5(3), 142-144.
  • Kim, C. & Yang, S. U. (2017). Like, Comment and Share on Facebook: How Each Behavior Differs From The Other. Public Relations Review, 43, 441-449.
  • Kuzucanlı, G. & Barakazı, M. (2023). Use of Social Media in Destination Promotion. Electronic Journal of Social Sciences, 22(85), 292-304.
  • Landis, J. R. & Koch, G. G. (1977). The Measurement of Observer Agreement for Categorical Data. Biometrics, 159-174.
  • Leung, D., Law, R., Van Hoof, H. & Buhalis, D. (2013). Social Media in Tourism and Hospitality: A Literature Review. Journal of Travel & Tourism Marketing, 30(1-2), 3-22.
  • Li, X. & Wang, Y. C. (2011). China in The Eyes of Western Travelers as Represented in Travel Blogs. Journal of Travel & Tourism Marketing, 28(7), 689-719.
  • Liu, X., Mehraliyev, F., Liu, C. & Schuckert, M. (2020). The Roles of Social Media in Tourists’ Choices of Travel Components. Tourist Studies, 20(1) 27-48.
  • Morgan, N., Pritchard, A. & Piggott, R. (2003). Destination Branding and the Role of the Stakeholders: The Case of New Zealand. Journal of Vacation Marketing, 9(3), 285-299.
  • Munar, A. M. & Jacobsen, J. K. S. (2014). Motivations For Sharing Tourism Experiences Through Social Media. Tourism Management, 43, 46-54.
  • Okonkwo, E. E., Afamefuna, E. & Ololo, N. G. (2015). Social Media Platforms and Their Contributions to Tourism Development and Promotion in Nigeria. Nsukka Journal of the Humanities, 23(2), 103-117.
  • Ráthonyi, G. (2013). Influence of Social Media on Tourism-Especially Among Students of The University of Debrecen. Applied Studies in Agribusiness and Commerce, 7(1), 106-112.
  • Sayımer, İ. (2008). Sanal Ortamda Halkla İlişkiler. İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Serafinelli, E. (2017). Analysis of Photo Sharing and Visual Social Relationships. Photographies, 10(1), 91-110.
  • Sezgin, M. & Karagöz, B. S. (2023). Turistik Destinasyon Tanıtımında Sosyal Medyanın Rolü: Göbeklitepe Örneği. Alanya Akademik Bakış Dergisi, 7(3), 1161-1176.
  • Shuqair, S. & Cragg, P. (2017). The Immediate Impact of Instagram Posts on Changing The Viewers’ Perceptions Towards Travel Destinations. Asia Pacific Institute of Advanced Research, 3(2), 1-12.
  • Sigala, M. (2011). Social Media and Crisis Management in Tourism: Applications and Implications for Research. Information Technology & Tourism, 13(4), 269-283.
  • Stemler, S. (2001). An Overview of Content Analysis. Practical Assessment, Research & Evaluation, 7(17), 1-10. T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı. (2024). Erişim Adresi: https://istanbul.ktb.gov.tr/TR-288365/turkiyenin-global-turizm-tanitim-platformu-goturkiyecom-.html (Erişim Tarihi: 14.05.2024).
  • Tešin, A., Pivac, T., Besermenji, S. & Obradović, S. (2022). Exploring the Influence of Instagram on Travel Destination Choice. The European Journal of Applied Economics, 19(1), 66-80.
  • Tham, A., Mair, J. & Croy, G. (2019). Social Media Influence on Tourist’ Destination Choice: Importance of Context. Tourism Recreation Research, 1-15.
  • Uca, S., Albayrak, A. & Güdük, T. (2016). Edi̇rne İli̇ne Özgü Gastronomi̇ Kültürünün Pazarlanmasında Sosyal Medyanın Rolü “Instagram’da Edirne İline Yönelik Etiketlemeler Üzerine Bir İçerik Analizi”. International Journal of Social and Economic Sciences, 6(2), 71-80.
  • UNWTO. (2025). Sustainable Development. Erişim adresi: https://www.unwto.org/sustainable-development (Erişim Tarihi: 19.01.2025).
  • Usta, Ö. (2009). Turizm Genel ve Yapısal Yaklaşım (2. Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Ünüvar, Ş. & Şimşek, S. (2012). Kültür ve Turizm Bakanlığının Yurtdışı Tanıtım Filmlerinde Kültürel İmge Kullanımı. SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 12(45), 305-330.
  • Xiang, Z. & Gretzel, U. (2010). Role of Social Media in Online Travel Information Search. Tourism Management, 31(2), 179-188.
  • Yalçın, A. & Şengöz, A. (2022). Ankara’nın Çevrimiçi Destinasyon İmajının Oluşmasında Ankara İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Instagram Paylaşımlarının Etkileri. Turizm Akademik Dergisi, 9(2), 517-531.
  • Zeng, B. (2013). Social Media in Tourism. Journal of Tourism & Hospitality, 2(1).
  • Zeng, B. & Gerritsen, R. (2014). What Do We Know About Social Media in Tourism? A Review. Tourism Management Perspectives, 10(07), 27-36.

Discover Go Batman: The Touch of Instagram in Tourism Promotion

Year 2025, Volume: 12 Issue: 1, 17 - 34, 17.06.2025

Abstract

Social media plays an important role in tourism promotion by enabling destinations and businesses to reach large audiences. Instagram, which is one of the visual-oriented social networks, attracts the attention of potential tourists by sharing touristic experiences through interesting photos and videos. For this reason, Instagram has recently started to be used as an effective tool in tourism promotion. With the use of Instagram, destinations and businesses can increase brand awareness and attract more visitors by reaching target audiences with unique and attractive content. This shows that digital marketing is becoming increasingly important in the tourism sector. This study aims to investigate the potential of Go Batman Instagram account to promote the touristic values of Batman province. In the study, the posts of Go Batman Instagram account (frequency of posts, content, tags used, and interaction (likes and comments)) are analyzed by content analysis method. The findings show that the Go Batman Instagram account plays an important role in promoting the touristic values of Batman province. It was observed that the account included posts on local cultural heritage, local food, historical buildings, natural attractions and other touristic spots. However, it was determined that the number of followers and interaction were low. In this regard, suggestions have been developed for the effective use of the account in tourism promotion.

References

  • Amaro, S., Duarte, P. & Henriques, C. (2016). Travelers’ Use of Social Media: A Clustering Approach. Annals of Tourism Research, 59, 1-15.
  • Arat, T. & Dursun, G. (2016). Seyahat ve Konaklama Tercihi Açısından Sosyal Paylaşım Sitelerinin Kullanımı. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 19(41.Yıl Özel Sayısı), 111-128.
  • Aydın, D. P. & Akgün, A. C. (2023). Türkiye’nin Ulus Markalama Yaklaşımında Go Türkiye Kampanyasının Betimsel Analiz İle İncelenmesi. Karadeniz İletişim Araştırmaları Dergisi, 13(2), 82-116.
  • Aymankuy, Y., Soydaş, M. E. & Saçlı, Ç. (2013). Sosyal Medya Kullanımının Turistlerin Tatil Kararlarına Etkisi: Akademik Personel Üzerinde Bir Uygulama. International Journal of Human Sciences, 10(1), 376-397.
  • Bakr, G. M. W. A. & Ali, I. E. H. (2013). The Role of Social Networking Sites in Promoting Egypt as an International Tourist Destination. South Asian Journal of Tourism and Heritage, 6(1), 169-183.
  • Başarangil, İ. (2019). Sosyal Medyanın Tatil Tercihlerine Etkisi: Kırklareli Üniversitesi Turizm Fakültesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(2), 839-532.
  • Boz, M. & Unal, D. (2011). Successful Promotion Strategy in Destination Tourism Marketing Through Social Media; Queensland, Australia Case. In Regional Science Conference with International Participation with the Theme Stable Local Development Challenges and Opportunities (pp. 3-4).
  • Buhalis, D. (2000). Marketing the Competitive Destination of the Future. Tourism Management, 21(1), 97-116.
  • Cox, C. & Wray, M. (2011). Best Practice Marketing for Regional Tourism Destinations. Journal of Travel & Tourism Marketing, 28(5), 524-540.
  • Çalışır, G. & Aksoy, F. (2019). Kamu Kurumlarında Sosyal Medya Kullanımı: Kastamonu İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Örneği. ASOBİD/AJOSS, 3(1), 43-65.
  • Çallı, F. (2021). Turizm Endüstrisinin Dijital Geleceği. Journal of New Tourism Trends (JOINNTT), 2(1), 97-107.
  • Çetinel, F. G. (2001). Turizmde Tanıtım ve Reklam Faaliyetlerinin Önemi (Türkiye’nin Tanıtımında Turizm Bakanlığı’nın Yurtdışında Faaliyet Gösteren Medya Araçlarında Yaptığı Reklam Harcamaları ile Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi). Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 12(2), 151-161.
  • Duğan, Ö. & Aydın, B. O. (2018). Sosyal Medyanın Turizmde Tanıtım Amaçlı Kullanımı: T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Örneği. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(1), 1-13.
  • ELTayeb, N. (2021). The Impact of Insta Tourism on Tourism Decision Making of Generation Y. JAAUTH, 20(2), 132-151.
  • Eröz, S. S. & Doğdubay, M. (2012). Turistik Ürün Tercihinde Sosyal Medyanın Rolü ve Etik İlişkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 27(1), 133-157.
  • Eryılmaz, B. & Zengin, B. (2014). Butik Otel İşletmelerinin Sosyal Medya Kullanımına Yönelik Bir İnceleme: Facebook Örneği. Kastamonu Üniversitesi İİBF Dergisi, 4-2, 42-59.
  • Fatanti, M. N. & Suyadnya, I. W. (2015). Beyond User Gaze: How Instagram Creates Tourism Destination Brand?. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 211, 1089-1095.
  • Fotis, J., Buhalis, D. & Rossides, N. (2012). Social Media Use and Impact during The Holiday Travel Planning Process. In Information and Communication Technologies in Tourism 2012 (pp. 13-24). Springer, Vienna.
  • Gilmore, F. (2002). A Country-Can It Be Repositioned? Spain-The Success Story of Country Branding. Journal of Brand management, 9(4), 281-293.
  • Hacıoğlu, N. (2016). Turizm Pazarlaması (11. Baskı). Ankara, Nobel Yayıncılık.
  • Islam, M. T. (2021). Application of Social Media in the Tourism Industry: A Review. SEISENCE Journal of Management, 4(1), 59-68.
  • Kara, O. (2024). We Are Social Dijital 2024 Global Raporu Yayınlandı!. Erişim Adresi: https://omgiletisim.com/we-are-social-dijital-2024-global-raporu-yayinlandi/ (Erişim Tarihi: 07.05.2024).
  • Kavaratzis, M. & Ashworth, G. J. (2005). City Branding: An Effective Assertion of Identity or a Transitory Marketing Trick? Tijdschrift Voor Economische en Sociale Geografie, 96(5), 506-514. Kaya, B. (1992). Tanıtmanın Tanımları, Boyutları ve Amaçları. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(2), 4-10.
  • Kazaz, M. & Tümen, E. (2013). Tanıtım Amaçlı Sosyal Medya Kullanımı: Gençlik ve Spor Bakanlığı Örneği, Konya: 1. KOP Bölgesel Sempozyum Kitabı, s.89.
  • Kılıç, S. (2015). Kappa Testi. Journal of Mood Disorders, 5(3), 142-144.
  • Kim, C. & Yang, S. U. (2017). Like, Comment and Share on Facebook: How Each Behavior Differs From The Other. Public Relations Review, 43, 441-449.
  • Kuzucanlı, G. & Barakazı, M. (2023). Use of Social Media in Destination Promotion. Electronic Journal of Social Sciences, 22(85), 292-304.
  • Landis, J. R. & Koch, G. G. (1977). The Measurement of Observer Agreement for Categorical Data. Biometrics, 159-174.
  • Leung, D., Law, R., Van Hoof, H. & Buhalis, D. (2013). Social Media in Tourism and Hospitality: A Literature Review. Journal of Travel & Tourism Marketing, 30(1-2), 3-22.
  • Li, X. & Wang, Y. C. (2011). China in The Eyes of Western Travelers as Represented in Travel Blogs. Journal of Travel & Tourism Marketing, 28(7), 689-719.
  • Liu, X., Mehraliyev, F., Liu, C. & Schuckert, M. (2020). The Roles of Social Media in Tourists’ Choices of Travel Components. Tourist Studies, 20(1) 27-48.
  • Morgan, N., Pritchard, A. & Piggott, R. (2003). Destination Branding and the Role of the Stakeholders: The Case of New Zealand. Journal of Vacation Marketing, 9(3), 285-299.
  • Munar, A. M. & Jacobsen, J. K. S. (2014). Motivations For Sharing Tourism Experiences Through Social Media. Tourism Management, 43, 46-54.
  • Okonkwo, E. E., Afamefuna, E. & Ololo, N. G. (2015). Social Media Platforms and Their Contributions to Tourism Development and Promotion in Nigeria. Nsukka Journal of the Humanities, 23(2), 103-117.
  • Ráthonyi, G. (2013). Influence of Social Media on Tourism-Especially Among Students of The University of Debrecen. Applied Studies in Agribusiness and Commerce, 7(1), 106-112.
  • Sayımer, İ. (2008). Sanal Ortamda Halkla İlişkiler. İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Serafinelli, E. (2017). Analysis of Photo Sharing and Visual Social Relationships. Photographies, 10(1), 91-110.
  • Sezgin, M. & Karagöz, B. S. (2023). Turistik Destinasyon Tanıtımında Sosyal Medyanın Rolü: Göbeklitepe Örneği. Alanya Akademik Bakış Dergisi, 7(3), 1161-1176.
  • Shuqair, S. & Cragg, P. (2017). The Immediate Impact of Instagram Posts on Changing The Viewers’ Perceptions Towards Travel Destinations. Asia Pacific Institute of Advanced Research, 3(2), 1-12.
  • Sigala, M. (2011). Social Media and Crisis Management in Tourism: Applications and Implications for Research. Information Technology & Tourism, 13(4), 269-283.
  • Stemler, S. (2001). An Overview of Content Analysis. Practical Assessment, Research & Evaluation, 7(17), 1-10. T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı. (2024). Erişim Adresi: https://istanbul.ktb.gov.tr/TR-288365/turkiyenin-global-turizm-tanitim-platformu-goturkiyecom-.html (Erişim Tarihi: 14.05.2024).
  • Tešin, A., Pivac, T., Besermenji, S. & Obradović, S. (2022). Exploring the Influence of Instagram on Travel Destination Choice. The European Journal of Applied Economics, 19(1), 66-80.
  • Tham, A., Mair, J. & Croy, G. (2019). Social Media Influence on Tourist’ Destination Choice: Importance of Context. Tourism Recreation Research, 1-15.
  • Uca, S., Albayrak, A. & Güdük, T. (2016). Edi̇rne İli̇ne Özgü Gastronomi̇ Kültürünün Pazarlanmasında Sosyal Medyanın Rolü “Instagram’da Edirne İline Yönelik Etiketlemeler Üzerine Bir İçerik Analizi”. International Journal of Social and Economic Sciences, 6(2), 71-80.
  • UNWTO. (2025). Sustainable Development. Erişim adresi: https://www.unwto.org/sustainable-development (Erişim Tarihi: 19.01.2025).
  • Usta, Ö. (2009). Turizm Genel ve Yapısal Yaklaşım (2. Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Ünüvar, Ş. & Şimşek, S. (2012). Kültür ve Turizm Bakanlığının Yurtdışı Tanıtım Filmlerinde Kültürel İmge Kullanımı. SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 12(45), 305-330.
  • Xiang, Z. & Gretzel, U. (2010). Role of Social Media in Online Travel Information Search. Tourism Management, 31(2), 179-188.
  • Yalçın, A. & Şengöz, A. (2022). Ankara’nın Çevrimiçi Destinasyon İmajının Oluşmasında Ankara İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Instagram Paylaşımlarının Etkileri. Turizm Akademik Dergisi, 9(2), 517-531.
  • Zeng, B. (2013). Social Media in Tourism. Journal of Tourism & Hospitality, 2(1).
  • Zeng, B. & Gerritsen, R. (2014). What Do We Know About Social Media in Tourism? A Review. Tourism Management Perspectives, 10(07), 27-36.
There are 51 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Tourism Marketing
Journal Section Articles
Authors

Gizem Çorman 0000-0001-6834-2371

Hayriye Duman 0000-0002-1605-6418

Publication Date June 17, 2025
Submission Date July 1, 2024
Acceptance Date March 20, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 12 Issue: 1

Cite

APA Çorman, G., & Duman, H. (2025). Go Batman’ı Keşfet: Turizm Tanıtımında Instagram’ın Dokunuşu. Turizm Akademik Dergisi, 12(1), 17-34.
AMA Çorman G, Duman H. Go Batman’ı Keşfet: Turizm Tanıtımında Instagram’ın Dokunuşu. Turizm Akademik Dergisi. June 2025;12(1):17-34.
Chicago Çorman, Gizem, and Hayriye Duman. “Go Batman’ı Keşfet: Turizm Tanıtımında Instagram’ın Dokunuşu”. Turizm Akademik Dergisi 12, no. 1 (June 2025): 17-34.
EndNote Çorman G, Duman H (June 1, 2025) Go Batman’ı Keşfet: Turizm Tanıtımında Instagram’ın Dokunuşu. Turizm Akademik Dergisi 12 1 17–34.
IEEE G. Çorman and H. Duman, “Go Batman’ı Keşfet: Turizm Tanıtımında Instagram’ın Dokunuşu”, Turizm Akademik Dergisi, vol. 12, no. 1, pp. 17–34, 2025.
ISNAD Çorman, Gizem - Duman, Hayriye. “Go Batman’ı Keşfet: Turizm Tanıtımında Instagram’ın Dokunuşu”. Turizm Akademik Dergisi 12/1 (June 2025), 17-34.
JAMA Çorman G, Duman H. Go Batman’ı Keşfet: Turizm Tanıtımında Instagram’ın Dokunuşu. Turizm Akademik Dergisi. 2025;12:17–34.
MLA Çorman, Gizem and Hayriye Duman. “Go Batman’ı Keşfet: Turizm Tanıtımında Instagram’ın Dokunuşu”. Turizm Akademik Dergisi, vol. 12, no. 1, 2025, pp. 17-34.
Vancouver Çorman G, Duman H. Go Batman’ı Keşfet: Turizm Tanıtımında Instagram’ın Dokunuşu. Turizm Akademik Dergisi. 2025;12(1):17-34.