Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin siber mağduriyet deneyimlerini psikolojik belirtiler ve sosyal medya kullanımı açısından incelemektir. Toplam 1746 lisans öğrencisi ile kesitsel ve öz bildirime dayalı bir anket yapılmıştır. Veriler, Revize Edilmiş Siber Zorbalık Envanteri-II, Kısa Semptom Envanteri ve Medya ve Teknoloji Kullanımı ve Tutumları Ölçeği aracılığıyla toplanmıştır. Ki-kare analiz sonuçlarına göre, siber mağduriyet deneyimi ile ilgili cinsiyetler arasında anlamlı fark ortaya çıkmamıştır. Mann-Whitney U testi sonuçları, siber mağdurların psikolojik belirti puanları ve sosyal medya kullanım puanlarının, mağdur olmayanlara göre önemli ölçüde daha yüksek olduğunu göstermiştir. İkili lojistik regresyon analizi, genel sosyal medya kullanımı, sosyal medya arkadaşlığı, çevrimiçi arkadaşlık, düşmanlık ve paranoid düşüncedeki artışın siber mağduriyeti bildirme olasılığını artırdığını göstermiştir. Sonuçlar tartışılmış ve literatür ışığında önerilerde bulunulmuştur.
The purpose of this study is to examine university students' cyber-victimization experience in terms of psychological symptoms and social media use. A cross-sectional and self-reported survey was conducted among a total of 1746 undergraduate students. Data were collected through the Revised Cyber Bullying Inventory-II, Brief Symptom Inventory, and the Media and Technology Usage and Attitudes Scale. Chi-square analysis revealed non-significant gender differences for the cyber-victimization experience. Mann-Whitney U test results showed that psychological symptom scores and social media usage scores of cyber victims are significantly higher than non-victims. Binary logistic regression analysis showed that an increase in general social media usage, social media friendship, online friendship, hostility, and paranoid ideation increases the probability of reporting cyber-victimization. The results were discussed, and suggestions were provided in the light of the literature.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Psychology |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |
!! From 30 November 2023, English language proofreading will be required for accepted articles to ensure language quality.