Bu yazıda insan ilişkileri sözcüğü; insanın başkaları ile ve içinde bulunduğu gruplarla ilişkilerini, çeşitli insan gruplarının birbirleriyle ve insanın kendi kendisi ile olan ilişkilerini kapsamak üzere geniş anlamda ele alınmıştır.
Psikolojik ve sosyal problemler öteden beri insanların önemli bir sorun kaynağını oluşturmuştur. Ancak son zamanlarda meydana gelen bilimsel ve teknolojik gelişmelerin, endüstriyel devrimler sonucu oluşan sosyal ve kültürel değişiler psikolojik ve sosyal sorunların büyük ölçüde artmasına yol açmıştır. Özellikle son yıllarda iletişim teknolojisi alanındaki gelişmeler bu sorunları kritik boyutlara ulaştırmıştır.
Bu bakımdan okullarımızda bugüne kadar uygulanan geleneksel eğitim programları yetersiz kalmakta; daha derin, daha geçerli ve etkin bir eğitim gereksinimi ortaya çıkmaktadır. Bugün okullarda yalnız bilgi aktarılmasını sadece zekanın geliştirilmesinin hedeflenmesi yetersiz kalmaktadır. Bu amaçlardan başka insanların sosyal ve duygusal yaşamlarının da eğitimde dikkate alınması bir zorunluluk olarak ortaya çıkmaktadır. Özellikle kişilerarası ilişkilerin sağlıklı biçimde geliştirilmesi vurgulanmalıdır. Bu da, kişinin kendisini daha iyi tanıması kişilerarası ilişkilerinin farkına varabilmesini gerektirir.
Bu amaçlara hizmet etmek üzere (a) Bugün okullarımızda organize edilmeye çalışılan rehberlik ve psikolojik danışma çalışmalarının daha bilimsel ve etkili biçimde gerekli önlemlerin alınması (b) Okullarımızda her düzeyde okutulan psikolojinin öğrencilerin daha etkin ve olumlu bir uyum sağlayabilmelerine hizmet edecek işlevsel biçimde yürütülmesi (c) Okullarımızda duyarlılık eğitimi ve insan ilişkileri seminerleri gibi bir grup çalışmalarına yer verilmesi önlemleri vurgulanmıştır.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 28, 1990 |
Published in Issue | Year 1990 Volume: 1 Issue: 1 |
!! From 30 November 2023, English language proofreading will be required for accepted articles to ensure language quality.