Abstract
Bu araştırmanın amacı, Dinamik Yönelimli Kısa-Yoğun Acil Bireysel Psikolojik Danışma oturumlarının etkisini incelemektir. Araştırmada, yarı deneysel desenlerden “ön test-son test eşleştirilmiş kontrol gruplu yarı deneysel desen” kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 eğitim-öğretim yılında bireysel psikolojik danışma yardımı almak isteyen deney grubu (n=17) ve kontrol grubu (n=17) toplam 34 kişi ile oluşturmuştur. Araştırmada deney grubuna Dinamik Yönelimli Kısa-Yoğun Acil Bireysel Psikolojik Danışma oturumları uygulanmıştır. Kontrol grubunda bulunan bireylere herhangi bir müdahale programı uygulanmamıştır. Bireysel danışma programının etkililiğini test etmek, deney ve kontrol grubunu karşılaştırmak amacıyla t-testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler incelendiğinde Dinamik Yönelimli Kısa-Yoğun-Acil Psikolojik Danışma alan (deney grubu) bireylerin somatizasyon, obsesyon, depresyon, paranoid düşünceler, öfke-düşmanlık, psikotizm, anksiyete, kişilerarası duyarlılık, fobik anksiyete ve ek skala son-test puan ortalamalarının anlamlı düzeyde düştüğü görülmüştür.