Bu çalışma,
kalkınmanın katalizörü görevini gören “eğitim” olgusunun neoliberalizm
sürecindeki evrimini ve Türkiye’deki mevcut durumunun temel parametrelerle
değerlendirilmesini merkeze almıştır. Bu doğrultuda çalışmanın amacı,
neoliberalizm sürecinde Türkiye’de eğitimin yapısını, işleyişini ve sorunlarını
okullaşma oranları, okul, öğrenci, öğretmen ve derslik sayıları, GSMH
içerisinden eğitime ayrılan bütçe payları ve temel eğitim sorunları
çerçevesinde incelemektir. Bu incelemede kullanılacak olan veriler, TC Millî Eğitim
Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı’nın yayımladığı resmî istatistiklerden
elde edilmiştir. Çalışmanın sonucunda, Türkiye’de özellikle son 15 yıllık zaman
içerisinde eğitim göstergelerinin hemen hepsinde olumlu bir gidişat gözükmekle
birlikte, gelişmiş Batı ülkeleriyle kıyaslandığında önemli yetersizlikler barındırdığı
tespit edilmiştir.
Journal Section | Research Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | August 9, 2017 |
Submission Date | May 24, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.