Günümüzde
marka kavramı sadece ürünler ve hizmetler için değil kentler için de büyük önem
taşımakta, kentlerin özellikle ekonomik, sosyal ve kültürel alanlarda
gelişmesini sağlamaktadır. Kent markalaşması sürecinde kent markası
unsurlarının bütüncül bir şekilde ele alınması ve kente ait farklı bir unsurun
marka konumlandırmasında kullanılması o kentin marka imajı, marka kimliği,
marka değerinin oluşturulması noktasında büyük önem taşımaktadır. Bu noktada kentin
tüm hedef kitlelerine yönelik yürütülecek etkili bir kent iletişimi de
markalaşma sürecinde önemli bir görev üstlenmektedir. Özellikle son yıllarda
hız kazanan “Yavaş Şehir” hareketi de kentlerin markalaşma sürecinde dikkat
çekici bir marka konumlandırma unsuru olmakta ve güçlü bir kent markası
imajının oluşumuna katkıda bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı 2012 yılında “Yavaş Şehir”
ağına katılan Vize’nin “Yavaş Şehir” kapsamında yürüttüğü çalışmaları, kent
markalaşması ve kent iletişimi açısından incelemektir.
Journal Section | Research Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 8, 2018 |
Submission Date | February 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.