Liderlik
örgütsel davranış alanının üzerinde en çok çalışılan konularından biridir. Her
geçen gün de yeni içerikler eklenerek yeni kavramlarla ifade edilerek
incelenmeye devam edilmektedir. Liderlik her alanı ilgilendiren bir konu olarak
insanların işbirliği yaptığı ortamlarda istenen hedeflere varmakta önemli bir
araç durumundadır. Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin ilerde bir
beden eğitimi öğretmeni, bir spor yöneticisi ya da bir antrenör olacağını
düşünürsek, bu meslekler belirli bir gruba ya da topluluğa öncülük edecek
meslek grupları içerisinde yer almakta olup liderlik özelliklerinin önem
taşıdığı meslek gruplarıdır. Bu nedenle bu çalışmada bu öğrencilerin liderlik
davranışları incelenmiştir.
Betimsel ve nicel olarak tasarlanan bu
çalışmanın örneklemini; Çukurova Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu
beden eğitimi öğretmenliği, antrenörlük eğitimi ve spor yöneticiliği bölümü
öğrencilerinden gönüllü 293 öğrenci
oluşturmuştur. Çalışmada öğrencilerin liderlik özellikleri anlayış
gösterme ve yapıyı kurma adı altında iki alt boyut açısından cinsiyet, sınıf düzeyi, öğrenim görülen bölüm ve spor yaşantısı
durumu değişkenlerine göre incelenmiştir.
Yapıyı kurma boyutunda veriler normal
dağılım göstermediğinden istatistik analizlerde; ikili karşılaştırmalarda Mann
Whitney-U ve ikiden fazla karşılaştırmalarda Kruskal Wallis-H testleri
kullanılmıştır. Anlayış gösterme
boyutunda ise veriler normal dağılım gösterdiğinden istatistik analizlerden ikili
karşılaştırmalarda T-testi ve ikiden fazla karşılaştırmalar için ise tek yönlü
varyans analizi (ANOVA) testi kullanılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2019 |
Submission Date | June 25, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 8 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.