Research Article
BibTex RIS Cite

ÖRGÜTSEL ÖĞRENMENİN İŞ PERFORMANSI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNDE ÖRGÜTSEL DESTEĞİN ARACILIK ROLÜ

Year 2023, , 495 - 522, 29.12.2023
https://doi.org/10.26468/trakyasobed.1314675

Abstract

Çalışmada, örgütsel öğrenmenin, iş performansına etkisinde örgütsel desteğin aracılık rolü olduğu hipotezinin testi amaçlanmıştır. Örneklem, Marmara bölgesinde tekstil sektöründe çalışan iki yıl üzerinde iş tecrübesine sahip beyaz yakalı çalışanlardan oluşmaktadır. Araştırma verileri Google forms aracılığıyla toplanmıştır. Örneklem 512 kişidir. Verilere normal dağılım, güvenilirlik, doğrulayıcı faktör analizi, doğrusal regresyon, aracılık analizi yapılmıştır. Normal dağılım ve güvenilirlik analizlerinde SPSS 26.0, doğrulayıcı faktör analizi AMOS 26, regresyon analizi, aracılık hipotezlerinin testinde PROCESS Macro Model 6 kullanılmıştır. Analiz uyarınca örgütsel öğrenmeyle iş performansı istatistiki olarak anlamlı ilişki içindedir. Aracılık analizinde, örgütsel öğrenmenin iş performansına etkisinde örgütsel desteğin aracılık rolüne dair hipotez desteklenmiştir. Bu çalışma, araştırmanın yapıldığı sektör açısından orijinaldir.

References

  • Argyris, C., & Schön, D. A. (1996). Organizational Learning II,. Addison-Wesley Pub.Comp: New York.
  • Armstrong-Stassen, M., & Ursel, N. D. (2009). Perceived Organizational Support, Career Satisfaction, and the Retention of Old Workers. Journal of Occupational and Organizational Psychology, 201-220.
  • Başar, P. (2022). Örgütsel Öğrenmenin Örgütsel Performans Üzerindeki Etkisi. İstanbul Araştırmaları Dergisi, 621-634.
  • Bollen, K. A. (1989). A New Incremental Fit Index for General Structural Equation Models. Sociological Methods & Research, 303-316.
Year 2023, , 495 - 522, 29.12.2023
https://doi.org/10.26468/trakyasobed.1314675

Abstract

References

  • Argyris, C., & Schön, D. A. (1996). Organizational Learning II,. Addison-Wesley Pub.Comp: New York.
  • Armstrong-Stassen, M., & Ursel, N. D. (2009). Perceived Organizational Support, Career Satisfaction, and the Retention of Old Workers. Journal of Occupational and Organizational Psychology, 201-220.
  • Başar, P. (2022). Örgütsel Öğrenmenin Örgütsel Performans Üzerindeki Etkisi. İstanbul Araştırmaları Dergisi, 621-634.
  • Bollen, K. A. (1989). A New Incremental Fit Index for General Structural Equation Models. Sociological Methods & Research, 303-316.
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Macroeconomics (Other)
Journal Section Research Article
Authors

Famil Çeçe 0000-0002-9260-6813

Osman Bayraktar 0000-0003-2502-3578

Publication Date December 29, 2023
Published in Issue Year 2023

Cite

APA Çeçe, F., & Bayraktar, O. (2023). ÖRGÜTSEL ÖĞRENMENİN İŞ PERFORMANSI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNDE ÖRGÜTSEL DESTEĞİN ARACILIK ROLÜ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25(2), 495-522. https://doi.org/10.26468/trakyasobed.1314675
AMA Çeçe F, Bayraktar O. ÖRGÜTSEL ÖĞRENMENİN İŞ PERFORMANSI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNDE ÖRGÜTSEL DESTEĞİN ARACILIK ROLÜ. Trakya University Journal of Social Science. December 2023;25(2):495-522. doi:10.26468/trakyasobed.1314675
Chicago Çeçe, Famil, and Osman Bayraktar. “ÖRGÜTSEL ÖĞRENMENİN İŞ PERFORMANSI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNDE ÖRGÜTSEL DESTEĞİN ARACILIK ROLÜ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 25, no. 2 (December 2023): 495-522. https://doi.org/10.26468/trakyasobed.1314675.
EndNote Çeçe F, Bayraktar O (December 1, 2023) ÖRGÜTSEL ÖĞRENMENİN İŞ PERFORMANSI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNDE ÖRGÜTSEL DESTEĞİN ARACILIK ROLÜ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 25 2 495–522.
IEEE F. Çeçe and O. Bayraktar, “ÖRGÜTSEL ÖĞRENMENİN İŞ PERFORMANSI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNDE ÖRGÜTSEL DESTEĞİN ARACILIK ROLÜ”, Trakya University Journal of Social Science, vol. 25, no. 2, pp. 495–522, 2023, doi: 10.26468/trakyasobed.1314675.
ISNAD Çeçe, Famil - Bayraktar, Osman. “ÖRGÜTSEL ÖĞRENMENİN İŞ PERFORMANSI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNDE ÖRGÜTSEL DESTEĞİN ARACILIK ROLÜ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 25/2 (December 2023), 495-522. https://doi.org/10.26468/trakyasobed.1314675.
JAMA Çeçe F, Bayraktar O. ÖRGÜTSEL ÖĞRENMENİN İŞ PERFORMANSI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNDE ÖRGÜTSEL DESTEĞİN ARACILIK ROLÜ. Trakya University Journal of Social Science. 2023;25:495–522.
MLA Çeçe, Famil and Osman Bayraktar. “ÖRGÜTSEL ÖĞRENMENİN İŞ PERFORMANSI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNDE ÖRGÜTSEL DESTEĞİN ARACILIK ROLÜ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 25, no. 2, 2023, pp. 495-22, doi:10.26468/trakyasobed.1314675.
Vancouver Çeçe F, Bayraktar O. ÖRGÜTSEL ÖĞRENMENİN İŞ PERFORMANSI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNDE ÖRGÜTSEL DESTEĞİN ARACILIK ROLÜ. Trakya University Journal of Social Science. 2023;25(2):495-522.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.