Çok kültürlü eğitim, birbirinden farklı kültürler barındıran dünyada öğrencileri ortak amaçlar için yaşamaya, öğrenmeye ve birlikte çalışmaya hazırlayan disiplinler arası bir süreç olarak tanımlanmaktadır. Çok kültürlülüğün eğitim ve öğretim alanında yansıtılabileceği en uygun ders Sosyal Bilgiler dersidir. Bu doğrultuda araştırmanın amacı, geçmişten günümüze dek uygulanmış olan Sosyal Bilgiler öğretim programlarında çok kültürlü eğitime ne kadar ve ne şekilde yer verildiğini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda (1961, 1962, 1968, 1988, 1993, 1998, 2005) yıllarına ait Sosyal Bilgiler öğretim programlarından doküman analizi yöntemiyle toplanmış olan veriler, içerik analizine tabi tutulmuştur. Sosyal Bilgiler öğretim programlarının genel amaçları ve kazanımları incelendiğinde, çok kültürlü eğitime ilişkin ifadelere, yenilenen her programda bir önceki programa göre daha fazla yer verildiği görülmüştür
The multi-cultural education is defined as an interdisciplinary process that enables students to live, learn and to work together for common purposes in the multi-cultural World. The most suitable course to incorporate multiculturalism into the education and teaching field is the social studies course. The aim of this research is to reveal how much and how the multi-cultural education has been studied in the social studies teaching programs that has been applied from past to present. In order to realize this aim, the data was collected from the social studies programs belonging to those which were applied in 1961, 1962, 1968, 1988, 1993, 1998 and 2005 years by the document analysis and then that data was exposed to the content analysis. When the general aims and gains of the social studies teaching programs were analysed, it was found out that the expressions related to the multi-cultural education have been mentioned more and more frequently in every program than the previous one
Other ID | JA52VB79UR |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 18 Issue: 2 |