BibTex RIS Cite

BEING A TEACHER IN A VILLAGE: MULTIGRADE CLASSES

Year 2015, Volume: 17 Issue: 1, 311 - 331, 01.03.2015

Abstract

Multigrade classes can be defined as different grades of students must be in the same class because of the lack of population in small villages. The aim of this research is clarifying the problems and the solutions of multigrade classes’ teachers. Fort his aim, the method of this research is case study. This research is about a teacher who teaches at a primary school in Adiyaman province in 2011-2012 education term. For data collection in this research, semi structured and open-ended questions are used. According to the teacher’s answers, drilling questions are used. Descriptional analysis are done while forming category on drived datas. According to the results of this research, they have difficulty in teaching and educating because they have just two wors subjects as “Teaching in Multigrade Classes” at bachelor’s programs and it’s not enough for them. The multigrade classes’ teachers train in a normal school when they are at university and it causes that they can’t be ready for teaching at village schools. At the same time they can’t adjust living in a village and teaching to different grades students

KÖYDE ÖĞRETMEN OLMAK: BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIF

Year 2015, Volume: 17 Issue: 1, 311 - 331, 01.03.2015

Abstract

Köyde nüfusun az olması nedeniyle köy okullarında farklı sınıf düzeylerindeki öğrencilerin bir derslikte toplanarak tek bir öğretmen tarafından eğitim öğretim faaliyetinin gerçekleştirilmesi sürecine birleştirilmiş sınıf denmektedir. Bu araştırmanın amacı, birleştirilmiş sınıflı köy okulunda görev yapan sınıf öğretmenin yaşadığı sorunları ve çözümleri belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmanın yöntemi durum çalışması olarak belirlenmiştir. Araştırma 2011-2012 eğitim öğretim yılında Adıyaman Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı bir merkez köy ilkokulunda görev yapan bir sınıf öğretmeninin deneyim ve yaşantıları üzerine yapılmıştır. Araştırmada yarı yapılandırılmış açık uçlu sorular kullanılmıştır. Elde edilen veriler üzerinde kategoriler oluşturularak betimsel analiz yapılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda öğretmenin eğitim öğretim faaliyetlerini sağlıklı yürütmekte problemler yaşadığı bunun temel nedeninin ise lisans programında sadece iki saat teorik olan “Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim” dersi almasının yeterli olmadığını belirtmiştir. Ayrıca araştırmada öğretmen adaylarının lisans öğrenimi sırasında öğretmenlik uygulaması derslerini bulunduğu şehir merkezinde yapmış olması onları köy öğretmeni olma gerçeğine hazırlamadığını bu nedenle köylere atandıklarında köy ortamına uyum sağlayamadıkları da belirlenmiştir

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA23PR84NS
Journal Section Article
Authors

Sabri Sidekli This is me

İbrahim Coşkun This is me

Yıldıray Aydın

Publication Date March 1, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 17 Issue: 1

Cite

APA Sidekli, S., Coşkun, İ., & Aydın, Y. (2015). KÖYDE ÖĞRETMEN OLMAK: BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIF. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(1), 311-331.
AMA Sidekli S, Coşkun İ, Aydın Y. KÖYDE ÖĞRETMEN OLMAK: BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIF. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. March 2015;17(1):311-331.
Chicago Sidekli, Sabri, İbrahim Coşkun, and Yıldıray Aydın. “KÖYDE ÖĞRETMEN OLMAK: BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIF”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 17, no. 1 (March 2015): 311-31.
EndNote Sidekli S, Coşkun İ, Aydın Y (March 1, 2015) KÖYDE ÖĞRETMEN OLMAK: BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIF. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 17 1 311–331.
IEEE S. Sidekli, İ. Coşkun, and Y. Aydın, “KÖYDE ÖĞRETMEN OLMAK: BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIF”, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 17, no. 1, pp. 311–331, 2015.
ISNAD Sidekli, Sabri et al. “KÖYDE ÖĞRETMEN OLMAK: BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIF”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 17/1 (March 2015), 311-331.
JAMA Sidekli S, Coşkun İ, Aydın Y. KÖYDE ÖĞRETMEN OLMAK: BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIF. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015;17:311–331.
MLA Sidekli, Sabri et al. “KÖYDE ÖĞRETMEN OLMAK: BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIF”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 17, no. 1, 2015, pp. 311-3.
Vancouver Sidekli S, Coşkun İ, Aydın Y. KÖYDE ÖĞRETMEN OLMAK: BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIF. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015;17(1):311-3.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.