BibTex RIS Cite

MAIN TOPICS IN DAVID HOCKNEY’S ART

Year 2014, Volume: 16 Issue: 2, 125 - 136, 01.06.2014

Abstract

This article explores the artistic significance of David Hockney's works produced in a time span of 50 years in terms of technique, theme and originality/authenticity. As it is widely known, Hockney is considered as one of the prominent figures in 1960's Pop Art movement. After graduating from the Royal College of Art in 1962, receiving the Gold Medal, he goes to Los Angeles and following this first visit, he continuously travels back and forth between this city and London. His Beverly Hills Housewife, dated 1966 is the first of his works which brings him visibility in the international art market. The painting that increases his popularity and draws the attention of the art world to his works is his A Bigger Splash, dated 1967. The range of his oeuvre comprising a variety of styles and bearing the influence of different art movements and tecniques qualifies almost as a form of autobiography

DAVID HOCKNEY’İN SANATINDA ANA BAŞLIKLAR

Year 2014, Volume: 16 Issue: 2, 125 - 136, 01.06.2014

Abstract

Bu makalede, İngiliz sanatçı David Hockney’in, batı resim sanatının son 50 yıllık süreci içerisinde ürettiği, resimleri incelenerek, teknik, konu ve özgünlük açılarından değerlendirilmeye çalışılmıştır. Bilindiği gibi Hockney, 1960’lar Pop sanatının önemli isimlerinden birisi olarak kabul edilir. 1962’de Royal College of Art’tan üstün başarı ve altın madalya ile mezun olan sanatçı, ardından Los Angeles’a bir ziyarette bulunmuş ve sonrasında Londra ve bu şehir arasında gidip gelmeye başlamıştır. Bu yıllarda uluslararası resim piyasasında da görünür olmaya başlayan sanatçının, fark edilirliğini sağlayan ilk çalışması 1966 tarihli Beverly Hills’li Evkadını (Beverly Hills Housewife) isimli resmidir. Ona popülerliğini kazandıran ve sanat dünyasının ilgisini onun üzerine toplayan çalışması ise 1967 tarihinde yaptığı Büyük Sıçrama (A Bigger Splash) isimli resmi olmuştur. Süreç içerisinde, çeşitli akım ve tekniklerden etkilenerek ürettiği farklı üsluptaki resimleri adeta otobiyografisi niteliğindedir

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA96KK93AS
Journal Section Article
Authors

Baybora Temel This is me

Publication Date June 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 16 Issue: 2

Cite

APA Temel, B. (2014). DAVID HOCKNEY’İN SANATINDA ANA BAŞLIKLAR. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 125-136.
AMA Temel B. DAVID HOCKNEY’İN SANATINDA ANA BAŞLIKLAR. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. June 2014;16(2):125-136.
Chicago Temel, Baybora. “DAVID HOCKNEY’İN SANATINDA ANA BAŞLIKLAR”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 16, no. 2 (June 2014): 125-36.
EndNote Temel B (June 1, 2014) DAVID HOCKNEY’İN SANATINDA ANA BAŞLIKLAR. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 16 2 125–136.
IEEE B. Temel, “DAVID HOCKNEY’İN SANATINDA ANA BAŞLIKLAR”, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 16, no. 2, pp. 125–136, 2014.
ISNAD Temel, Baybora. “DAVID HOCKNEY’İN SANATINDA ANA BAŞLIKLAR”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 16/2 (June 2014), 125-136.
JAMA Temel B. DAVID HOCKNEY’İN SANATINDA ANA BAŞLIKLAR. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2014;16:125–136.
MLA Temel, Baybora. “DAVID HOCKNEY’İN SANATINDA ANA BAŞLIKLAR”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 16, no. 2, 2014, pp. 125-36.
Vancouver Temel B. DAVID HOCKNEY’İN SANATINDA ANA BAŞLIKLAR. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2014;16(2):125-36.

Trakya University Journal of Social Sciences is licensed under Creative Commons Attribution 4.0.