BibTex RIS Cite

THE EFFECT OF CONCEPTUAL CHANGE TEXTS REDUCING MISCONCEPTIONS IN SOCIAL STUDIES

Year 2014, Volume: 16 Issue: 2, 163 - 176, 01.06.2014

Abstract

The aim of this study determine the effect of conceptual change texts to reducing students’ misconceptions in social studies. One group of poor experimental with pretestposttest design used in this study. The Study group consisted of 15th units of 4th grade students who study in connected to the city center of Yılmazkoy primary school in 20122013 academic year. The criteria selection of sampling and easily accessible sampling methods was used to selected study group. Middle socio-economic level have been identified as a criterion to selection of the study group. As the data collection tool developed by researchers Word Association Test has been used in study. Descriptive analysis was used to analyze data and Break Point technique was used to analysis of which developed by Bahar (1999). As a result of study has been shown that conceptual change texts effective to reducing students’ misconceptions and misdescription

KAVRAMSAL DEĞİŞİM METİNLERİNİN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL BİLGİLER DERSİNDEKİ KAVRAM YANILGILARINI GİDERMEYE ETKİSİ

Year 2014, Volume: 16 Issue: 2, 163 - 176, 01.06.2014

Abstract

Bu çalışmanın amacı kavramsal değişim metinlerinin öğrencilerin sosyal bilgiler dersindeki kavram yanılgılarını gidermeye etkisini belirlemektir. Araştırmada, zayıf deneysel desenlerden tek grup ön test-son test desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Aydın il merkezine bağlı Yılmazköy İlkokulu’nda 2012-2013 eğitim öğretim yılında öğrenim gören 15 tane 4. sınıfı öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışma grubunun seçiminde amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme ve kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemleri kullanılmıştır. Çalışma grubunun seçiminde ölçüt olarak orta sosyoekonomik düzeye sahip olması belirlenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen Kelime İlişkilendirme Testi (KİT) kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmış olup, verilerin analizinde Bahar (1999) tarafından geliştirilen Kesme Noktası (KN) tekniği kullanılmıştır. Çalışma sonucunda kavramsal değişim metinlerinin öğrencilerin sahip oldukları kavram yanılgılarını ve kavramlar hakkındaki yanlış tanımlamalarını gidermede etkili olduğu görülmüştür

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA45AJ56VG
Journal Section Article
Authors

Soner Aladağ This is me

Eyüp Yılmaz This is me

Publication Date June 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 16 Issue: 2

Cite

APA Aladağ, S., & Yılmaz, E. (2014). KAVRAMSAL DEĞİŞİM METİNLERİNİN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL BİLGİLER DERSİNDEKİ KAVRAM YANILGILARINI GİDERMEYE ETKİSİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 163-176.
AMA Aladağ S, Yılmaz E. KAVRAMSAL DEĞİŞİM METİNLERİNİN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL BİLGİLER DERSİNDEKİ KAVRAM YANILGILARINI GİDERMEYE ETKİSİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. June 2014;16(2):163-176.
Chicago Aladağ, Soner, and Eyüp Yılmaz. “KAVRAMSAL DEĞİŞİM METİNLERİNİN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL BİLGİLER DERSİNDEKİ KAVRAM YANILGILARINI GİDERMEYE ETKİSİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 16, no. 2 (June 2014): 163-76.
EndNote Aladağ S, Yılmaz E (June 1, 2014) KAVRAMSAL DEĞİŞİM METİNLERİNİN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL BİLGİLER DERSİNDEKİ KAVRAM YANILGILARINI GİDERMEYE ETKİSİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 16 2 163–176.
IEEE S. Aladağ and E. Yılmaz, “KAVRAMSAL DEĞİŞİM METİNLERİNİN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL BİLGİLER DERSİNDEKİ KAVRAM YANILGILARINI GİDERMEYE ETKİSİ”, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 16, no. 2, pp. 163–176, 2014.
ISNAD Aladağ, Soner - Yılmaz, Eyüp. “KAVRAMSAL DEĞİŞİM METİNLERİNİN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL BİLGİLER DERSİNDEKİ KAVRAM YANILGILARINI GİDERMEYE ETKİSİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 16/2 (June 2014), 163-176.
JAMA Aladağ S, Yılmaz E. KAVRAMSAL DEĞİŞİM METİNLERİNİN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL BİLGİLER DERSİNDEKİ KAVRAM YANILGILARINI GİDERMEYE ETKİSİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2014;16:163–176.
MLA Aladağ, Soner and Eyüp Yılmaz. “KAVRAMSAL DEĞİŞİM METİNLERİNİN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL BİLGİLER DERSİNDEKİ KAVRAM YANILGILARINI GİDERMEYE ETKİSİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 16, no. 2, 2014, pp. 163-76.
Vancouver Aladağ S, Yılmaz E. KAVRAMSAL DEĞİŞİM METİNLERİNİN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL BİLGİLER DERSİNDEKİ KAVRAM YANILGILARINI GİDERMEYE ETKİSİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2014;16(2):163-76.

Trakya University Journal of Social Sciences is licensed under Creative Commons Attribution 4.0.