BibTex RIS Cite

EDUCATION AND ECONOMIC GROWTH IN HISTORICAL PERSPECTIVE OF TURKEY: TRESHOLD AUTOREGRESSIVE APPROACH

Year 2011, Volume: 13 Issue: 2, 1 - 35, 01.06.2011

Abstract

This study investigates the existence of nonlinear relationship between
tertiary education and economic growth in the period of the Republic of Turkey,
using annual time series data from 1924 to 2009. The econometric approach of this
paper is based on the threshold autoregressive (TAR) model. The empirical results
show evidence of one threshold value and the graduates of tertiary education have a
positive contribution to economic growth above this value. The findings of this
study exhibit that the government must be invest much more for the higher
education to promote the development of the Turkish economy.

TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİNDE EĞİTİM VE BÜYÜME İLİŞKİSİ: EŞİK OTOREGRESİF YAKLAŞIM

Year 2011, Volume: 13 Issue: 2, 1 - 35, 01.06.2011

Abstract

Bu çalışma, Türkiye Cumhuriyeti için 1924-2009 dönemi yıllık zaman serisi
verilerini kullanarak yükseköğretim ve ekonomik büyüme arasındaki doğrusal
olmayan ilişkinin varlığını araştırmaktadır. Çalışmanın ekonometrik yaklaşımı eşik
otoregresif (TAR) modeline dayanmaktadır. Görgül sonuçlar, bir eşik değerinin
varlığını ve yüksek öğretim mezunu sayısının ancak bu eşiğin üstünde olması
durumunda ekonomik büyümeye pozitif katkısının olduğunu ortaya koymuştur. Eşik
altında olduğunda ise katkının ters işaretli olduğu görülmektedir. Çalışmanın
bulguları, eğitimin ekonomik büyümenin önemli bir bileşeni olduğunu da
göstermiştir. Bu da eğitim politikalarını düzenlerken, büyümeyi hızlandıracak insan
sermayesini oluşturmak için eğitim yatırımlarının önemini vurgulamaktadır.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA67FU99NS
Journal Section Article
Authors

İşıl Akgül This is me

Selin Ö Koç This is me

Publication Date June 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 13 Issue: 2

Cite

APA Akgül, İ., & Koç, S. Ö. (2011). TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİNDE EĞİTİM VE BÜYÜME İLİŞKİSİ: EŞİK OTOREGRESİF YAKLAŞIM. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(2), 1-35.
AMA Akgül İ, Koç SÖ. TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİNDE EĞİTİM VE BÜYÜME İLİŞKİSİ: EŞİK OTOREGRESİF YAKLAŞIM. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. June 2011;13(2):1-35.
Chicago Akgül, İşıl, and Selin Ö Koç. “TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİNDE EĞİTİM VE BÜYÜME İLİŞKİSİ: EŞİK OTOREGRESİF YAKLAŞIM”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 13, no. 2 (June 2011): 1-35.
EndNote Akgül İ, Koç SÖ (June 1, 2011) TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİNDE EĞİTİM VE BÜYÜME İLİŞKİSİ: EŞİK OTOREGRESİF YAKLAŞIM. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 13 2 1–35.
IEEE İ. Akgül and S. Ö. Koç, “TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİNDE EĞİTİM VE BÜYÜME İLİŞKİSİ: EŞİK OTOREGRESİF YAKLAŞIM”, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 13, no. 2, pp. 1–35, 2011.
ISNAD Akgül, İşıl - Koç, Selin Ö. “TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİNDE EĞİTİM VE BÜYÜME İLİŞKİSİ: EŞİK OTOREGRESİF YAKLAŞIM”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 13/2 (June 2011), 1-35.
JAMA Akgül İ, Koç SÖ. TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİNDE EĞİTİM VE BÜYÜME İLİŞKİSİ: EŞİK OTOREGRESİF YAKLAŞIM. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2011;13:1–35.
MLA Akgül, İşıl and Selin Ö Koç. “TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİNDE EĞİTİM VE BÜYÜME İLİŞKİSİ: EŞİK OTOREGRESİF YAKLAŞIM”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 13, no. 2, 2011, pp. 1-35.
Vancouver Akgül İ, Koç SÖ. TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİNDE EĞİTİM VE BÜYÜME İLİŞKİSİ: EŞİK OTOREGRESİF YAKLAŞIM. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2011;13(2):1-35.

Trakya University Journal of Social Sciences is licensed under Creative Commons Attribution 4.0.