BibTex RIS Cite

A CLASSROOM IMPLEMENTATION TO FIND OUT THE LINGUISTIC MANIPULATIONS IN THE SHORT TEXT

Year 2011, Volume: 13 Issue: 2, 49 - 68, 01.06.2011

Abstract

Manipulation is a technique to be used directing society towards a particular
thing and behaviour. This is a very common implication particularly in daily
newspapers, daily speech, and also many kinds of literary works; this is therefore
available within the short texts. This technique has been used as a tool by short story
and reading storywriters in order to convey their ideological opinion to criticise
society’s behaviour and decision makers’ attitude, and also to leave impact on readers. This study focused on a story entitled “Lesebuchgeschichten” written by
Wolfgang Borchert who is a German author, and attempted to develop a classroom
implementation draft based on evaluation of linguistic manipulation in the stories
according to students’ opinions

KISA METİNLERDE DİLSEL YÖNLENDİRMELERİ BULMAYA YÖNELİK DERS UYGULAMASI

Year 2011, Volume: 13 Issue: 2, 49 - 68, 01.06.2011

Abstract

Yönlendirme, toplumu belli bir yöne ve davranışa yöneltmede kullanılan bir
tekniktir. Gazete, televizyon ve günlük karşılıklı sohbetler olmak üzere hemen her
alanda ortaya çıkan yönlendirmeye birçok edebi türde olduğu gibi kısa metinlerde de
rastlanmaktadır. Kısa öykü ve okuma öyküleri yazarları, gerek kendi ideolojik bakış
açılarını benimsetmek, gerekse toplumsal davranışları, yöneticilerin tutumlarını
eleştirmek amacıyla bu metinleri bir araç olarak kullanmış ve okuyucu üzerinde bir
etki bırakmaya çalışmışlardır. Bu çalışmada Alman yazar Wolfgang Borchert’in
“Okuma Kitabı Öyküleri” adlı eserinden bir öykü üzerinde durulacak ve öykünün
içerdiği dilsel yönlendirmelerin öğrenciler tarafından bulunmasına yönelik
uygulamalı bir ders taslağı üzerinde çalışılacaktır

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA26TP63ZH
Journal Section Article
Authors

Umut Balcı This is me

Nihat Yavuz This is me

Publication Date June 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 13 Issue: 2

Cite

APA Balcı, U., & Yavuz, N. (2011). KISA METİNLERDE DİLSEL YÖNLENDİRMELERİ BULMAYA YÖNELİK DERS UYGULAMASI. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(2), 49-68.
AMA Balcı U, Yavuz N. KISA METİNLERDE DİLSEL YÖNLENDİRMELERİ BULMAYA YÖNELİK DERS UYGULAMASI. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. June 2011;13(2):49-68.
Chicago Balcı, Umut, and Nihat Yavuz. “KISA METİNLERDE DİLSEL YÖNLENDİRMELERİ BULMAYA YÖNELİK DERS UYGULAMASI”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 13, no. 2 (June 2011): 49-68.
EndNote Balcı U, Yavuz N (June 1, 2011) KISA METİNLERDE DİLSEL YÖNLENDİRMELERİ BULMAYA YÖNELİK DERS UYGULAMASI. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 13 2 49–68.
IEEE U. Balcı and N. Yavuz, “KISA METİNLERDE DİLSEL YÖNLENDİRMELERİ BULMAYA YÖNELİK DERS UYGULAMASI”, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 13, no. 2, pp. 49–68, 2011.
ISNAD Balcı, Umut - Yavuz, Nihat. “KISA METİNLERDE DİLSEL YÖNLENDİRMELERİ BULMAYA YÖNELİK DERS UYGULAMASI”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 13/2 (June 2011), 49-68.
JAMA Balcı U, Yavuz N. KISA METİNLERDE DİLSEL YÖNLENDİRMELERİ BULMAYA YÖNELİK DERS UYGULAMASI. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2011;13:49–68.
MLA Balcı, Umut and Nihat Yavuz. “KISA METİNLERDE DİLSEL YÖNLENDİRMELERİ BULMAYA YÖNELİK DERS UYGULAMASI”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 13, no. 2, 2011, pp. 49-68.
Vancouver Balcı U, Yavuz N. KISA METİNLERDE DİLSEL YÖNLENDİRMELERİ BULMAYA YÖNELİK DERS UYGULAMASI. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2011;13(2):49-68.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.