Conjoint analysis, will be presented with all the features of the product by
creating combinations are effective in determining customer demands. Conjoint
analysis is used, how to affect the choice of a service which is seen to provide many
features and facilitates decision making stage. Thus, customers can choose the most
appropriate choice from among many alternatives. Therefore, this study is quite
commonly used in marketing research in recent years and the conjoint analysis of
multivariate statistical techniques are discussed. Conjoint analysis and theoretical
study on the structure of the general information given in the introduction. In
practice, the levels of the variables are shown. Accordingly, operators of mobile
phones used by the people participating in the survey identified what they want to
use package
Konjoint analizi, sunulacak ürünün bütün özelliklerini içeren
kombinasyonları oluşturarak müşteri taleplerinin belirlenmesinde uygulanan bir
analiz yöntemidir. Araştırmalarda konjoint analizinin kullanılması birçok özelliği
olan bir hizmetin, tercihi nasıl etkilediğinin görülmesini sağlamakta ve karar alma
aşamasını kolaylaştırmaktadır. Böylelikle müşteriler kendilerine en uygun tercihi
birçok alternatif arasından seçebilmektedirler. Bu nedenle bu çalışmanın uygulaması
pazarlama araştırmalarında oldukça sık kullanılan ve çok değişkenli istatistiksel
yöntemler arasında yer alan konjoint analizi ile yapılmıştır. Çalışmada öncelikle
konjoint analizi ve teorik yapısı hakkında genel bilgi verildikten sonra, 300 kişiyle
yapılan bir anket çalışmasının verileri kullanılarak cep telefonu kullanıcılarının
kullandıkları operatörlerinin hangi tarifede olmasını istedikleri belirlenmeye
çalışılmıştır.
Other ID | JA73DY27FE |
---|---|
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 13 Issue: 2 |