BibTex RIS Cite

THE EVALUATION OF ENTREPRENEURSHIP CARRIER INTENTIONS OF PUPILS WITH THE PLANNED BEHAVIOUR THEORY

Year 2011, Volume: 13 Issue: 1, 255 - 274, 01.03.2011

Abstract

Nowadays both advanced and developing countries think about preparing pupils to real world. In this context entrepreneurship is a strategically important and critical factor for countries that want to provide sustainable economical growth, wealth and employment for people. For that reason universities and vocational high schools began to give entrepreneurship lectures to their students. Pupils have learned new concept of entrepreneurship. The goal of this study is to measure the students entrepreneurship intensions that focus on the application of the theory of planned behavior to predict choice of entreprenurial carrier by Vocational High School students. The Theory of Planned Behavior (TPB) is to deal with a framework that model the different variables that impact the intention to engage in a particular behavior: personal attitudes, social norms and perceived behavioral control

MESLEK YÜKSEK OKULU ÖĞRENCİLERİNİN GELECEKTEKİ GİRİŞİMCİLİK KARİYER NİYETLERİNİN PLANLI DAVRANIŞ MODELİ KAPSAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2011, Volume: 13 Issue: 1, 255 - 274, 01.03.2011

Abstract

Günümüzde hem gelişmiş ve hem de gelişmekte olan ülkelerde öğrencileri, gerçek yaşama hazırlama düşünceleri öne çıkmaya başlamıştır. Bu bağlamda girişimcilik ülkeler açısından sürdürülebilir bir istihdamda, ekonomik büyüme ve refahın artmasında stratejik olarak önemli ve kritik bir faktördür. Bundan dolayı Üniversiteler ve Meslek yüksek okullarında öğrencilere girişimcilik dersleri verilmeye başlanmıştır. Öğrenciler böylece yeni girişimcilik yaklaşımını öğrenmektedirler. Bu makale Meslek Yüksek Okulu öğrencilerinin girişimciliği bir kariyer olarak seçme niyetlerinin belirlenmesinde Planlı Davranış teorisinin (PDT) test edilmesine odaklanır. PDT bir model olarak, algılanmış davranış kontrolü, sosyal değerler ve kişisel tutumlar gibi belli bir davranışa angaje olmak için niyete etki eden farklı değişkenleri modelleyen bir yapı olarak alınmaktadır

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA24VY98EF
Journal Section Article
Authors

Seyfi Top This is me

Publication Date March 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 13 Issue: 1

Cite

APA Top, S. (2011). MESLEK YÜKSEK OKULU ÖĞRENCİLERİNİN GELECEKTEKİ GİRİŞİMCİLİK KARİYER NİYETLERİNİN PLANLI DAVRANIŞ MODELİ KAPSAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 255-274.
AMA Top S. MESLEK YÜKSEK OKULU ÖĞRENCİLERİNİN GELECEKTEKİ GİRİŞİMCİLİK KARİYER NİYETLERİNİN PLANLI DAVRANIŞ MODELİ KAPSAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. March 2011;13(1):255-274.
Chicago Top, Seyfi. “MESLEK YÜKSEK OKULU ÖĞRENCİLERİNİN GELECEKTEKİ GİRİŞİMCİLİK KARİYER NİYETLERİNİN PLANLI DAVRANIŞ MODELİ KAPSAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 13, no. 1 (March 2011): 255-74.
EndNote Top S (March 1, 2011) MESLEK YÜKSEK OKULU ÖĞRENCİLERİNİN GELECEKTEKİ GİRİŞİMCİLİK KARİYER NİYETLERİNİN PLANLI DAVRANIŞ MODELİ KAPSAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 13 1 255–274.
IEEE S. Top, “MESLEK YÜKSEK OKULU ÖĞRENCİLERİNİN GELECEKTEKİ GİRİŞİMCİLİK KARİYER NİYETLERİNİN PLANLI DAVRANIŞ MODELİ KAPSAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ”, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 13, no. 1, pp. 255–274, 2011.
ISNAD Top, Seyfi. “MESLEK YÜKSEK OKULU ÖĞRENCİLERİNİN GELECEKTEKİ GİRİŞİMCİLİK KARİYER NİYETLERİNİN PLANLI DAVRANIŞ MODELİ KAPSAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 13/1 (March 2011), 255-274.
JAMA Top S. MESLEK YÜKSEK OKULU ÖĞRENCİLERİNİN GELECEKTEKİ GİRİŞİMCİLİK KARİYER NİYETLERİNİN PLANLI DAVRANIŞ MODELİ KAPSAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2011;13:255–274.
MLA Top, Seyfi. “MESLEK YÜKSEK OKULU ÖĞRENCİLERİNİN GELECEKTEKİ GİRİŞİMCİLİK KARİYER NİYETLERİNİN PLANLI DAVRANIŞ MODELİ KAPSAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 13, no. 1, 2011, pp. 255-74.
Vancouver Top S. MESLEK YÜKSEK OKULU ÖĞRENCİLERİNİN GELECEKTEKİ GİRİŞİMCİLİK KARİYER NİYETLERİNİN PLANLI DAVRANIŞ MODELİ KAPSAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2011;13(1):255-74.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.