BibTex RIS Cite

CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY ORIENTATION HOTELS ESTABLISHMENTS

Year 2010, Volume: 12 Issue: 1, 285 - 304, 01.03.2010

Abstract

Firms which were became part of society are seeking to create social utility in accordance chancing marketing and selling concept. Because of this new marketing and selling concept, firms are conducting social responsibility implications to obtain “Social Profit” in long term. For hotel establishments delivered service quality is very important because they are in one to one relationship with customers. But nowadays, customers who consume tourism product are very sensitive and make their choices in accordance to business’s attitudes toward environment, nature and social ethics. In this study, it was tried to determine social responsibility activities of five star hotels establishments in order to create social utility

KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK YÖNELİMLİ OTEL İŞLETMELERİ UYGULAMALARI

Year 2010, Volume: 12 Issue: 1, 285 - 304, 01.03.2010

Abstract

Günümüzde işletmelerin sürdürülebilirlik ve karlılıkları sadece ürün ve hizmet kalitesine bağlı kalmayıp, toplumsal sorumluluk, çevre, eğitim gibi değişkenlerle ilişkili hale gelmiştir. Bu bağlamda toplumun birer parçası haline gelen işletmeler değişen pazarlama ve satış anlayışına göre sosyal fayda yaratma çabası içindedirler. Bu durum işletmeleri “sosyal kâr” elde etme amacıyla sosyal sorumluluk uygulamalarını gerçekleştirme zorunluluğuna itmektedir. İşletmelerin daha iyi bir çevre ve daha iyi bir toplum yaratma adına, gönüllülük esasına dayalı gerçekleştirdikleri kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri otel işletmeleri açısından oldukça önemlidir. Günümüzde turistik ürünü tüketen tüketiciler, işletmelerin doğaya, çevreye, toplumsal etik kurallarına karşı tutumlarını dikkate alarak tercihlerini yapmaktadır. Söz konusu çalışma, beş yıldızlı otel işletmelerinin sosyal fayda yaratma açısından gerçekleştirdikleri kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerini belirlemeye çalışmaktadır

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA82JS76NT
Journal Section Article
Authors

Tülay Güzel This is me

Publication Date March 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 12 Issue: 1

Cite

APA Güzel, T. (2010). KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK YÖNELİMLİ OTEL İŞLETMELERİ UYGULAMALARI. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 285-304.
AMA Güzel T. KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK YÖNELİMLİ OTEL İŞLETMELERİ UYGULAMALARI. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. March 2010;12(1):285-304.
Chicago Güzel, Tülay. “KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK YÖNELİMLİ OTEL İŞLETMELERİ UYGULAMALARI”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 12, no. 1 (March 2010): 285-304.
EndNote Güzel T (March 1, 2010) KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK YÖNELİMLİ OTEL İŞLETMELERİ UYGULAMALARI. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 12 1 285–304.
IEEE T. Güzel, “KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK YÖNELİMLİ OTEL İŞLETMELERİ UYGULAMALARI”, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 12, no. 1, pp. 285–304, 2010.
ISNAD Güzel, Tülay. “KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK YÖNELİMLİ OTEL İŞLETMELERİ UYGULAMALARI”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 12/1 (March 2010), 285-304.
JAMA Güzel T. KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK YÖNELİMLİ OTEL İŞLETMELERİ UYGULAMALARI. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2010;12:285–304.
MLA Güzel, Tülay. “KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK YÖNELİMLİ OTEL İŞLETMELERİ UYGULAMALARI”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 12, no. 1, 2010, pp. 285-04.
Vancouver Güzel T. KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK YÖNELİMLİ OTEL İŞLETMELERİ UYGULAMALARI. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2010;12(1):285-304.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.