The main subject of this paper is to investigate the leadership styles and Leader-member exchange quality (LMX) in tourism service industry in which customer satisfaction has a crucial importance. LMX is effective on the variables at individual, group and institutional level. The quality of the leader member interaction has explanatory power on job satisfaction, organizational commitment, employee turnover, intention to quit and absenteeism. So high quality LMX means more satisfied employees which brings customer satisfaction together. Within that context, searching the antecedents and consequences of high LMX environments is an important research area. In the literature, the impact of transformational and transactional leadership on LMX is investigated but the relationship between a culturally specific leadership model namely paternalistic leadership style and LMX is un-known. In this research model the impact of paternalistic leadership (subcomponents: benevolent, authoritarian and moral) on LMX is approved. 450 hotel managers (from three and four star hotels and boutique hotels) in İstanbul participated to the study
Bu araştırmanın konusunu konaklama işletmelerinde liderlik tarzları ve liderlik tarzlarının lider-üye etkileşiminin kalitesi (LÜE) üzerindeki etkisi oluşturmaktadır. Müşteri memnuniyetinin ön planda olduğu turizm ve hizmet sektörlerinde kaliteli bir lider-üye etkileşimi ve işletmelerin kültürüne uygun etkin bir liderlik modelinin yer alması çalışanların iş tatminleri, çalışan devir hızları, çalışan devamlılığı ve örgüte bağlılıkları açısından hayati öneme sahiptir. Bu nedenle sektörde LÜE’yi arttıracak değişkenlerin incelenmesi liderlik çalışmaları açısından öncelik taşımalıdır. Daha önce literatürde yer alan çalışmalarda batı yazınında popüler olan dönüştürücü ve iş gördürücü liderlik tarzları ile LÜE arasındaki ilişkiler irdelenmiş olmakla birlikte, kültürün çok önemli bir durumsal etki yarattığı liderlik konusunda kültüre özgü bir liderlik tarzı olan paternalistik liderlik tarzının LÜE ile ilişkisi henüz incelenmemiş bir konudur. Bu araştırmada paternalist liderlik tarzı ve alt boyutlarının (otoriter, yardımsever ve moral liderlik tarzları) lider-üye etkileşimi üzerindeki açıklayıcı katkısı kantitatif analizlerde kanıtlanmaktadır. Araştırmaya İstanbul’da faaliyet göstermekte olan üç ve dört yıldızlı oteller ile butik otellerde görev yapmakta olan toplam 450 yönetici katılmıştır.
Other ID | JA97ZN35UY |
---|---|
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 11 Issue: 2 |