BibTex RIS Cite

ANALYZING THE CONSUMERS’ PREFERENCES FOR RETAILER BRAND PRODUCTS

Year 2009, Volume: 11 Issue: 2, 273 - 290, 01.06.2009

Abstract

In recent years, increasing competition in the retailing sector forces the retailers to promote retailing chains and service quality, to get closer to the consumers and to hold the prices low. Lately, retailers who have targets such as gaining new customers as well as retaining current customers and capturing competitive advantage, started to use a diverse range of marketing methods such as presenting products under their own store brands, retailer credit cards, supermarket membership cards and shopping over the internet. In this study, a face to face questionnaire is implemented on 400 consumers in Edirne city center. The questions which are asked in the questionnaire are intended for revealing the consumers’ demand to the retailer brand products. Due to results of the research almost %69 of respondents are buying retailer brand products while %31 of them are not buying

TÜKETİCİLERİN PERAKENDECİ MARKALI ÜRÜNLERE OLAN TERCİHLERİNİN İNCELENMESİ

Year 2009, Volume: 11 Issue: 2, 273 - 290, 01.06.2009

Abstract

Perakendecilik sektöründe son yıllarda artan rekabet; perakendecileri perakende zincirlerini ve hizmet kalitesini yükseltmeye, tüketiciye daha yakın olmaya ve fiyatları düşük tutmaya zorlamaktadır. Hem yeni müşteriler kazanmak hem de ellerindekini tutmak ve rekabet avantajı yakalamak gibi hedefleri olan perakendeciler son dönemlerde, kendi mağaza markaları altında ürünler sunmak; perakendeci kredi kartları, hipermarket üye kartları, internette alışveriş gibi çok çeşitli pazarlama yöntemlerini kullanır duruma gelmişlerdir. Bu çalışmada Edirne il merkezindeki tüketiciler baz alınarak, 400 tüketici üzerinde yüz yüze görüşme yöntemi ile anket uygulanmıştır. Sorulan sorular tüketicilerin perakendeci markalı ürünlere olan talebini ortaya çıkarmaya yöneliktir. Araştırma sonuçlarına göre, ankete katılan tüketicilerin yaklaşık %69’unun perakendeci markalı ürünleri satın aldığı, %31 gibi bir oranının ise satın almadığı görülmüştür

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA89FY25BA
Journal Section Article
Authors

Nevin Altuğ This is me

Adil Oğuzhan This is me

Meral Yıldız This is me

Publication Date June 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 11 Issue: 2

Cite

APA Altuğ, N., Oğuzhan, A., & Yıldız, M. (2009). TÜKETİCİLERİN PERAKENDECİ MARKALI ÜRÜNLERE OLAN TERCİHLERİNİN İNCELENMESİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), 273-290.
AMA Altuğ N, Oğuzhan A, Yıldız M. TÜKETİCİLERİN PERAKENDECİ MARKALI ÜRÜNLERE OLAN TERCİHLERİNİN İNCELENMESİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. June 2009;11(2):273-290.
Chicago Altuğ, Nevin, Adil Oğuzhan, and Meral Yıldız. “TÜKETİCİLERİN PERAKENDECİ MARKALI ÜRÜNLERE OLAN TERCİHLERİNİN İNCELENMESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11, no. 2 (June 2009): 273-90.
EndNote Altuğ N, Oğuzhan A, Yıldız M (June 1, 2009) TÜKETİCİLERİN PERAKENDECİ MARKALI ÜRÜNLERE OLAN TERCİHLERİNİN İNCELENMESİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11 2 273–290.
IEEE N. Altuğ, A. Oğuzhan, and M. Yıldız, “TÜKETİCİLERİN PERAKENDECİ MARKALI ÜRÜNLERE OLAN TERCİHLERİNİN İNCELENMESİ”, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 11, no. 2, pp. 273–290, 2009.
ISNAD Altuğ, Nevin et al. “TÜKETİCİLERİN PERAKENDECİ MARKALI ÜRÜNLERE OLAN TERCİHLERİNİN İNCELENMESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11/2 (June 2009), 273-290.
JAMA Altuğ N, Oğuzhan A, Yıldız M. TÜKETİCİLERİN PERAKENDECİ MARKALI ÜRÜNLERE OLAN TERCİHLERİNİN İNCELENMESİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2009;11:273–290.
MLA Altuğ, Nevin et al. “TÜKETİCİLERİN PERAKENDECİ MARKALI ÜRÜNLERE OLAN TERCİHLERİNİN İNCELENMESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 11, no. 2, 2009, pp. 273-90.
Vancouver Altuğ N, Oğuzhan A, Yıldız M. TÜKETİCİLERİN PERAKENDECİ MARKALI ÜRÜNLERE OLAN TERCİHLERİNİN İNCELENMESİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2009;11(2):273-90.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.