BibTex RIS Cite

TARİH EĞİTİMİNDE HERMENEUTİK YAKLAŞIM

Year 2009, Volume: 11 Issue: 1, 51 - 68, 01.03.2009

Abstract

Eğitim alanında öğrencilere bilgi edindirme süreci ile ilgili çalışmalar her zaman değişme ve gelişme göstermektedir. Ancak insanların okuduğunu anlaması ve yorumlayabilmesi eğitim sürecinde her zaman istenilen ve tercih edilen bir süreçtir. Bu çalışmada yorumlama yöntemi olarak adlandırılan hermeneutik ile tarih biliminde ve eğitiminde hermeneutiğin yeri üzerinde durulmuştur. Sonuç olarak; tarih dersinde hermeneutik biliminin kullanılarak metinlerin ve belgelerin yorumlanabileceği görülmektedir. Öğretmenin, öğrencilerin ne anladığını öğrenip, işlenilen konuyu yorumlatması tavsiye edilmektedir. Tarih öğretmeni, öğrencilerinin yorum yapmasına ve konu ile ilgili kendi anlamasını gerçekleştirmesine fırsat vermelidir

HERMENEUTIC APPROACH IN HISTORY EDUCATION

Year 2009, Volume: 11 Issue: 1, 51 - 68, 01.03.2009

Abstract

The studies with the process of informing the students in education area has always been changing and developing. However, people’s comprehending what they read and commenting on the subject are always intended and preferred processes in education area. In this study, hermeneutic, referred as a interpreting method, and the importance of hermeneutic in history science and education are emphasized. As a conclusion, scripts and documents can be interpreted by using hermeneutic science in history lessons. History lesson teacher should give the students opportunities to interpret, and comprehend the subject himself. It is advised that the teacher should find out what the students have learned and make them interpret the subject

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA93SH34CP
Journal Section Research Article
Authors

Kadir Ulusoy This is me

Publication Date March 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 11 Issue: 1

Cite

APA Ulusoy, K. (2009). TARİH EĞİTİMİNDE HERMENEUTİK YAKLAŞIM. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 51-68.
AMA Ulusoy K. TARİH EĞİTİMİNDE HERMENEUTİK YAKLAŞIM. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. March 2009;11(1):51-68.
Chicago Ulusoy, Kadir. “TARİH EĞİTİMİNDE HERMENEUTİK YAKLAŞIM”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11, no. 1 (March 2009): 51-68.
EndNote Ulusoy K (March 1, 2009) TARİH EĞİTİMİNDE HERMENEUTİK YAKLAŞIM. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11 1 51–68.
IEEE K. Ulusoy, “TARİH EĞİTİMİNDE HERMENEUTİK YAKLAŞIM”, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 11, no. 1, pp. 51–68, 2009.
ISNAD Ulusoy, Kadir. “TARİH EĞİTİMİNDE HERMENEUTİK YAKLAŞIM”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11/1 (March 2009), 51-68.
JAMA Ulusoy K. TARİH EĞİTİMİNDE HERMENEUTİK YAKLAŞIM. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2009;11:51–68.
MLA Ulusoy, Kadir. “TARİH EĞİTİMİNDE HERMENEUTİK YAKLAŞIM”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 11, no. 1, 2009, pp. 51-68.
Vancouver Ulusoy K. TARİH EĞİTİMİNDE HERMENEUTİK YAKLAŞIM. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2009;11(1):51-68.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.