BibTex RIS Cite

NURETTİN TOPÇU’S OPINIONS ON EDUCATION

Year 2006, Volume: 8 Issue: 2, 48 - 70, 01.06.2006

Abstract

On the debate about, “Which method should be used in order to solve the educational matters?”, Topçu was supporting “The Tuba Ağacı Method.” Topçu was an Associate Proffesor who could not have gotton a chance of staying at the university, because he was an unfair critic of Kemalist ideology and the modernization process, Turkey had to achieve severely and. As a radical critic of the educational system within Turkey which he used to call “a system of useless memorizing”, Topçu had tried to constitute an alternatif educational program, beginning from the first grade of the primary school and ending at higher education. It seems Topçu’s great ideal on overcoming the “religion problem” in the country by creating a reform in the field of religious education has been underestimated because of the radical thoughts of the intellectual

NURETTİN TOPÇU’DA EĞİTİM DÜŞÜNCESİ

Year 2006, Volume: 8 Issue: 2, 48 - 70, 01.06.2006

Abstract

Nurettin Topçu, “Tuba Ağacı” yaklaşımının savunucularındandı. Aslında Doç Dr. unvanına sahip olmasına karşın, Kemalizm’e yönelttiği pek de haklı sayılamayacak ideolojik saldırılar sebebiyle, üniversite kürsüsünde yer bulamayan Topçu, eğitim konusunda patenti kendisine ait tezleri olan bir düşünürdü. Türk eğitim sistemini “ezberci niteliğinden” ötürü radikal bir dille eleştiren Topçu, üniversitenin önderlik ettiği muhafazakar bir yenileşme siyaseti izlenerek, ülkede artık yapısal nitelik kazanmış eğitim sorununu çözümleme idealini taşıyordu. Ülkedeki din çıkmazının dini eğitimde başlatılacak bir reformla aşılabileceğine değinen düşünürün temel tezleri, Topçu’nun radikal kişiliğine kurban gitmiş görünümündedir

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA77GB58DM
Journal Section Article
Authors

A. Baran Dural This is me

Publication Date June 1, 2006
Published in Issue Year 2006 Volume: 8 Issue: 2

Cite

APA Dural, A. B. (2006). NURETTİN TOPÇU’DA EĞİTİM DÜŞÜNCESİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 48-70.
AMA Dural AB. NURETTİN TOPÇU’DA EĞİTİM DÜŞÜNCESİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. June 2006;8(2):48-70.
Chicago Dural, A. Baran. “NURETTİN TOPÇU’DA EĞİTİM DÜŞÜNCESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 8, no. 2 (June 2006): 48-70.
EndNote Dural AB (June 1, 2006) NURETTİN TOPÇU’DA EĞİTİM DÜŞÜNCESİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 8 2 48–70.
IEEE A. B. Dural, “NURETTİN TOPÇU’DA EĞİTİM DÜŞÜNCESİ”, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 8, no. 2, pp. 48–70, 2006.
ISNAD Dural, A. Baran. “NURETTİN TOPÇU’DA EĞİTİM DÜŞÜNCESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 8/2 (June 2006), 48-70.
JAMA Dural AB. NURETTİN TOPÇU’DA EĞİTİM DÜŞÜNCESİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2006;8:48–70.
MLA Dural, A. Baran. “NURETTİN TOPÇU’DA EĞİTİM DÜŞÜNCESİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 8, no. 2, 2006, pp. 48-70.
Vancouver Dural AB. NURETTİN TOPÇU’DA EĞİTİM DÜŞÜNCESİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2006;8(2):48-70.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.