Research Article
BibTex RIS Cite

AVRUPA KONSEYİ ORTAK DİL KRİTERLERİ ÇERÇEVE PROGRAMI VE TÜRKİYE’DE YABANCI DİL ÖĞRETİM SÜREÇLERİ

Year 2005, Volume: 7 Issue: 1, 89 - 106, 01.03.2005

Abstract

Avrupa Konseyi, en son çalışmaları olan “Ortak Dil Kriterleri Çerçeve Programı’nı’’ ve “Dil Gelişim Dosyası’nı” 2001 yılında kutlanan “Avrupa Diller Yılı’nda” tanıtarak, birlik ülkelerinin yabancı dil politikalarına yeni bir bakış açısı kazandırmıştır. Bireylerin birden fazla yabancı dil öğrenmelerini teşvik etmeyi amaçlayan bu etkinlikler, kıta Avrupa’sında çok dilliliğin ve çok kültürlülüğün önemini vurgulamaktadır. Avrupa Konseyi’nin yabancı dil öğretimi alanındaki düşüncelerinin ve ortaya koymuş olduğu somut belgelerin ülkemizde de hayata geçirilebilmesi için, ilk olarak bu iki önemli başvuru kaynağının tanıtılması ve dilimize uyarlanması gerekmektedir. Kuşkusuz bu yönde yapılmış ön çalışmalar bulunmakta, ancak söz konusu olan bu yeniliklerin farklı açılardan ele alınarak değerlendirilmeleri gerekmektedir. Bu çalışma Avrupa ve Türkiye’de yabancı dil öğretim süreçlerinde ve öğretmen yetiştiren kurumların kendi programlarında bunlara ne kadar yer ve önem verdiklerini irdelemekte ve özellikle Almanca öğretmeni yetiştirilmesinde program içeriklerinin ele alınıp yeniden düzenlenerek tartışmaya açılmasını amaçlamaktadır

THE COMMON EUROPEAN FRAMEWORK OF REFERENCE: LEARNING, TEACHING, ASSESSMENT AND THE FOREIGN LANGUAGE EDUCATION PROCESS IN TURKEY

Year 2005, Volume: 7 Issue: 1, 89 - 106, 01.03.2005

Abstract

Last two decades have seen a significant change in the way how foreign language education has been seen in the European Union. Particular works carried out by the European Council has led the member countries to gain a new point of view on the foreign language policies by means of promoting the Common European Framework for Languages and the Language Portfolio and having the year 2001 as “The Year for Languages”. Such activities, which aim to encourage individuals to learn more than one foreign language, emphasize the importance of plurilingualism and pluriculturalism on the Continent. In order to implement the language policies and regulations on language education, these two source of refererences (The CEF and the Portfolio) schould also be promoted in our country and adapted to our context. Altough some preliminary works have already been carried out, such changes need to be looked at from different perspectives. This study investigates to what extend the European and Turkish foreign language education institutions give importance to and willing to include such changes in their programmes, and
particularly focuses on discussions on the process of reviewing and redesigning the
programmes in the German language teacher education.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Other ID JA63VC95FG
Journal Section Article
Authors

Gülten Güler This is me

Publication Date March 1, 2005
Published in Issue Year 2005 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Güler, G. (2005). AVRUPA KONSEYİ ORTAK DİL KRİTERLERİ ÇERÇEVE PROGRAMI VE TÜRKİYE’DE YABANCI DİL ÖĞRETİM SÜREÇLERİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 89-106.
AMA Güler G. AVRUPA KONSEYİ ORTAK DİL KRİTERLERİ ÇERÇEVE PROGRAMI VE TÜRKİYE’DE YABANCI DİL ÖĞRETİM SÜREÇLERİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. March 2005;7(1):89-106.
Chicago Güler, Gülten. “AVRUPA KONSEYİ ORTAK DİL KRİTERLERİ ÇERÇEVE PROGRAMI VE TÜRKİYE’DE YABANCI DİL ÖĞRETİM SÜREÇLERİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 7, no. 1 (March 2005): 89-106.
EndNote Güler G (March 1, 2005) AVRUPA KONSEYİ ORTAK DİL KRİTERLERİ ÇERÇEVE PROGRAMI VE TÜRKİYE’DE YABANCI DİL ÖĞRETİM SÜREÇLERİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 7 1 89–106.
IEEE G. Güler, “AVRUPA KONSEYİ ORTAK DİL KRİTERLERİ ÇERÇEVE PROGRAMI VE TÜRKİYE’DE YABANCI DİL ÖĞRETİM SÜREÇLERİ”, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 7, no. 1, pp. 89–106, 2005.
ISNAD Güler, Gülten. “AVRUPA KONSEYİ ORTAK DİL KRİTERLERİ ÇERÇEVE PROGRAMI VE TÜRKİYE’DE YABANCI DİL ÖĞRETİM SÜREÇLERİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 7/1 (March 2005), 89-106.
JAMA Güler G. AVRUPA KONSEYİ ORTAK DİL KRİTERLERİ ÇERÇEVE PROGRAMI VE TÜRKİYE’DE YABANCI DİL ÖĞRETİM SÜREÇLERİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2005;7:89–106.
MLA Güler, Gülten. “AVRUPA KONSEYİ ORTAK DİL KRİTERLERİ ÇERÇEVE PROGRAMI VE TÜRKİYE’DE YABANCI DİL ÖĞRETİM SÜREÇLERİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 7, no. 1, 2005, pp. 89-106.
Vancouver Güler G. AVRUPA KONSEYİ ORTAK DİL KRİTERLERİ ÇERÇEVE PROGRAMI VE TÜRKİYE’DE YABANCI DİL ÖĞRETİM SÜREÇLERİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2005;7(1):89-106.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.