Bu çalışmada enstrüman eşlikli uygulamaların ilköğretim öğrencilerinin müzik dersine yönelik başarı ve tutumlarına etkisini belirlemek amaçlanmıştır.
Çalışma, İlköğretim 6.sınıf öğrencileri, 2011-2012 bahar yarı yılı, ve eşlik çalgısı
olarak piyano ile sınırlandırılmıştır. Deneysel modele göre yapılan araştırmada aşağıdaki soruların
cevapları aranmıştır: Enstrüman eşlikli uygulamaların öğrencilerin müzik
dersi başarılarına yönelik
etkisi nedir? Enstrüman eşlikli uygulamaların öğrencilerin müzik dersine yönelik tutumlarına
etkisi nedir? Uygulama sonucunda, öğrencilerin müzik dersi başarı düzeylerinde ve müzik
dersine yönelik tutum düzeylerinde gelişim olup olmadığı incelenmiştir. Araştırma
sonucunda, enstrüman eşlikli uygulamaların, müzik dersi gören öğrencilerin derse
yönelik başarılarını ve tutumlarını önemli ölçüde ve olumlu yönde etkilediği ortaya
çıkmıştır.
This
study aims to determine the effect of practices accompanied by instruments on
the 6th grade students' achievement and attitudes towards music lessons. The
study has sought answers to the following questions based on the experimental
model: What are the effects of the practices accompanied by instrument on the
students? success in the
music lesson? What are the effects of the practices accompanied by instrument
on the student’s attitude towards the music lesson? According to this results,
when the knowledge level of the students in the control group and experimental
group was compared at the end of the experiment, the knowledge level of
students in the experimental group was found to be higher than the control
group students knowledge level. When the attitude of the students in the
control group and experimental group towards music lesson is compared at the
end of the experiment, the attitude of students in the experimental group
towards the lesson is found to be stronger than the control group students
attitude.
Journal Section | Article |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 27, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 19 Issue: 2 |