Research Article
BibTex RIS Cite

TRAKYA ÜNİVERSİTESİ’NDEN BİR SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ: “GELECEĞİM SENSİN”

Year 2020, Volume: 22 Issue: 1, 345 - 351, 30.06.2020
https://doi.org/10.26468/trakyasobed.646641

Abstract

Kurumular sadece misyon ve vizyonları çerçevelerinde faaliyetlerini sınırlandırmazlar. Bununla birlikte sosyal sorumluluk faaliyetlerini de devam etmektedirler. Sosyal sorumluluk kurumluların, etik değerleri de gözeterek toplum çıkarı için hareket etmesidir. Bu yöndeki faaliyet alanlarına yön veren en önemli toplumsal kurumlardan biri de eğitimdir. Eğitim sosyal eşitliği, sosyal sınıflar arasında geçişleri sağlayan bir toplumsal bir kurumdur. Böylece bireyler alt sosyo-ekonomik düzeyden üst sınıflara doğru hareket edebilmektedirler. Bu hareketlilik eğitim kurumlarının işlevlerinin yanı sıra kurumların sosyal sorumluluk projeleri ile de gerçekleşmektedir. Bu bağlamda Trakya Üniversitesi düşük sosyo-ekomik düzeyde olan dezavantajlı öğrencilerin eğitim hayatlarının kaliteli olması ve devam etmesi için projeler gerçekleştirmektedir. Bunlardan biri de “Geleceğim Sensin” projesidir. Proje, müzik eğitiminin çocuğun zihinsel fonksiyonlarının yanı sıra psikolojik gelişiminde de önemli rol oynadığı ve müzik eğitimi yoluyla içsel olarak doyum sağlayan çocuğun hem sağlıklı bir ruhsal gelişim hem de düzgün bir kişilik yapısı kazandığı düşüncesine dayanmaktadır. Bu proje çalışması bir durum çalışması olarak sunulmuştur. Bu çalışmada Trakya Üniversitesi bünyesinde gerçekleştirilen “Geleceğim Sensin” isimli proje ile dezavantajlı çocukların enstrüman ve şan eğitimi alarak davranış ve gelişimlerinde ne gibi olumlu değişimler olduğu incelenmiştir.

References

  • Dey, I. (1993). Qualitative data analysis: A user-friendly guide for social scientists. London, UK: Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203412497
  • Duncan, G. J. & Magnuson, K. (2003). Off with Hollingshead: Socioeconomic resources, parenting, and child development. Institute for Policy Research, Northwestern University.
  • Koyuncu, B., & Erden, M. (2010). Zenginleştirilmiş beyin uyumlu öğretim ortamına ilişkin öğrenci görüşleri. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi, 16(1), 73-92.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). 2023 eğitim vizyonu. www.meb.gov.tr accessed on 25.09.2019.
  • Selçuk, Z. (2000). Okul Deneyimi ve Uygulama Öğretmen ve Öğrenci Davranışlarının Gözlenmesi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Yaman, H., & Erdoğan, Y. (2007). İnternet kullanımının Türkçe’ye etkileri: Nitel bir araştırma. Journal of Language and Linguistic Studies, 3(2), 237‐249.

A SOCIAL RESPONSIBILITY PROJECT FROM TRAKYA UNIVERSITY: “YOU ARE MY FUTURE”

Year 2020, Volume: 22 Issue: 1, 345 - 351, 30.06.2020
https://doi.org/10.26468/trakyasobed.646641

Abstract

Institutions do not only limit their activities within the framework of their missions and visions. In addition, they continue their social responsibility activities. Social responsibility is for institutions to act in the interest of society, taking into account ethical values. Education is one of the most important social institutions that shape the fields of activity in this direction. Education is a social institution that ensures social equality and transitions between social classes. Thus, individuals can move from lower socio-economic level to upper classes. This mobility takes place not only with the functions of educational institutions but also with social responsibility projects of institutions. In this context, Trakya University carries out projects for the quality and continuity of the education life of disadvantaged students with low socio-economic level. One of these is the "You Are My Future" project. The project is based on the idea that music education plays an important role in the psychological development of the child as well as his mental functions, and the child, who provides internal satisfaction through music education, gains both a healthy spiritual development and a proper personality structure. This project study is presented as a case study. In this study, with the project titled “You are My Future”, which was carried out within Trakya University, it was investigated how positive changes in disadvantaged children by taking instrument and singing training.

References

  • Dey, I. (1993). Qualitative data analysis: A user-friendly guide for social scientists. London, UK: Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203412497
  • Duncan, G. J. & Magnuson, K. (2003). Off with Hollingshead: Socioeconomic resources, parenting, and child development. Institute for Policy Research, Northwestern University.
  • Koyuncu, B., & Erden, M. (2010). Zenginleştirilmiş beyin uyumlu öğretim ortamına ilişkin öğrenci görüşleri. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi, 16(1), 73-92.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). 2023 eğitim vizyonu. www.meb.gov.tr accessed on 25.09.2019.
  • Selçuk, Z. (2000). Okul Deneyimi ve Uygulama Öğretmen ve Öğrenci Davranışlarının Gözlenmesi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Yaman, H., & Erdoğan, Y. (2007). İnternet kullanımının Türkçe’ye etkileri: Nitel bir araştırma. Journal of Language and Linguistic Studies, 3(2), 237‐249.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Research Article
Authors

Nilgün Tabakoğlu 0000-0001-9282-5971

Publication Date June 30, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 22 Issue: 1

Cite

APA Tabakoğlu, N. (2020). A SOCIAL RESPONSIBILITY PROJECT FROM TRAKYA UNIVERSITY: “YOU ARE MY FUTURE”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(1), 345-351. https://doi.org/10.26468/trakyasobed.646641
AMA Tabakoğlu N.A SOCIAL RESPONSIBILITY PROJECT FROM TRAKYA UNIVERSITY: “YOU ARE MY FUTURE.” Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. June 2020;22(1):345-351. doi:10.26468/trakyasobed.646641
Chicago Tabakoğlu, Nilgün. “A SOCIAL RESPONSIBILITY PROJECT FROM TRAKYA UNIVERSITY: ‘YOU ARE MY FUTURE’”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 22, no. 1 (June 2020): 345-51. https://doi.org/10.26468/trakyasobed.646641.
EndNote Tabakoğlu N (June 1, 2020) A SOCIAL RESPONSIBILITY PROJECT FROM TRAKYA UNIVERSITY: “YOU ARE MY FUTURE”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 22 1 345–351.
IEEE N. Tabakoğlu, “A SOCIAL RESPONSIBILITY PROJECT FROM TRAKYA UNIVERSITY: ‘YOU ARE MY FUTURE’”, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 22, no. 1, pp. 345–351, 2020, doi: 10.26468/trakyasobed.646641.
ISNAD Tabakoğlu, Nilgün. “A SOCIAL RESPONSIBILITY PROJECT FROM TRAKYA UNIVERSITY: ‘YOU ARE MY FUTURE’”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 22/1 (June 2020), 345-351. https://doi.org/10.26468/trakyasobed.646641.
JAMA Tabakoğlu N. A SOCIAL RESPONSIBILITY PROJECT FROM TRAKYA UNIVERSITY: “YOU ARE MY FUTURE”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2020;22:345–351.
MLA Tabakoğlu, Nilgün. “A SOCIAL RESPONSIBILITY PROJECT FROM TRAKYA UNIVERSITY: ‘YOU ARE MY FUTURE’”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 22, no. 1, 2020, pp. 345-51, doi:10.26468/trakyasobed.646641.
Vancouver Tabakoğlu N. A SOCIAL RESPONSIBILITY PROJECT FROM TRAKYA UNIVERSITY: “YOU ARE MY FUTURE”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2020;22(1):345-51.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.