Geleneksel müzik kültürünün, popüler müzik kültürü karşısında ilgi kaybına uğraması ve sosyal medyada müzik içeren videoların basit bir şekilde oluşturulup kullanılmasının, toplum ilgisinin geleneksel kültürden uzaklaşmasına vesile olduğu görülmektedir. Doğu Karadeniz bölgesinde bulunan ve geleneksel müzik kültürü kemençe olan Görele’de, bu müziğe kuşaklar boyu sahip çıkılmış olması araştırmanın önemini artırmaktadır. Çalışmada kemençe kültürünün aileden aktarımı, kemençe icracılığının ritüelleri ve eğitim şekillerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Yöntem olarak, Örnek Olay Özel Durum (Vaka) çalışması temel alınarak 4 kemençe icracısına yarı yapılandırılmış sorular sorulmuş ve cevapların yorumlanması doğrultusunda bulgulara yer verilmiştir. Araştırmada kemençe kültürü edinmede aile ve sosyal çevrenin desteğinin büyük olduğu ancak kemençe icra eğitiminin kuşaklar boyu devam edebilmesi için yazılı kaynak olan bir metoda ihtiyacı olduğu görülmüştür. Araştırmaya katılan icracıların benzer ekolleri izleyip, aynı tarz repertuvar kullandıkları ve icralarından ekonomik kazanç sağladıkları sonuçlarına ulaşılmıştır.
It can be observed that the loss of interest in traditional music culture compared to popular music culture and the simple creation and use of music videos on social media has caused the interest of the society to diverge from the traditional culture. The facts that this music has been protected for generations in Görele, which is located in the Eastern Black Sea region, and is a traditional music culture, increase the importance of the research. The aim of this study is to determine the transfer of the kemençe culture from the family, the rituals of the kemençe performance and the training methods. As a method, semi-structured questions were asked to 4 kemençe performers based on the Case Study (Case Study) and the findings were included in the interpretation of the answers. In the study, it was seen that the support of the family and social environment was great in acquiring the kemençe culture, but a written source as a method is needed for the kemençe performance education to continue for generations. It was concluded that the performers participating in the study followed similar schools, used the same style of repertoire and gained economic gain from their performance.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | December 24, 2021 |
Publication Date | December 24, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 23 Issue: 2 |