In recent years, a solution developed using deep learning methods has been used to solve difficult problems in a field. The capability of deep learning models is that they require large and heavily sampled data sets. Computer Algebra Systems developed over time have made significant progress, especially in the field of symbolic mathematics solutions solved by machine learning. It is a persistent problem how appropriate it is to use such formal systems in some aspects of algorithmic decision-making. In this paper, we discussed the suitability of artificial intelligence applications to formal propositions by evaluating a deep learning study conducted especially in the field of symbolic mathematics and Math education. Symbolic computation systems have a strong potential for enhancing math education. Furthermore, within the framework of the Incompleteness Theorem, to show why the construction of a mathematical grammar is not a complete solution for Mathematics education systems.
Symbolic Mathematics Formal Systems Computer Algebra Systems Artificial Intelligence Mathematics Learning.
Son yıllarda, derin öğrenme yöntemleri kullanılarak geliştirilen bir çözüm, bir alandaki zor problemleri çözmek için kullanılmaktadır. Derin öğrenme modellerinin özelliği, büyük ve yoğun örneklenmiş veri setlerine ihtiyaç duymalarıdır. Zaman içerisinde geliştirilen Bilgisayar Cebiri Sistemleri, özellikle makine öğrenmesi ile çözülen sembolik matematik çözümleri alanında önemli ilerlemeler kaydetmiştir. Bu tür biçimsel sistemlerin algoritmik karar vermenin bazı yönlerinde kullanılmasının ne kadar uygun olduğu süregelen bir sorundur. Bu bildiride özellikle sembolik matematik ve Matematik eğitimi alanında yapılan bir derin öğrenme çalışması değerlendirilerek yapay zeka uygulamalarının formal önermelere uygunluğu tartışılmıştır. Sembolik hesaplama sistemleri matematik eğitimini geliştirmek için güçlü bir potansiyele sahiptir. Ayrıca, Eksiklik teoremi çerçevesinde, matematiksel bir gramer yapısı oluşturmanın Matematik eğitim sistemleri için neden tam bir çözüm olamayacağının gösterilmesi amaçlanmıştır.
Sembolik Matematik Biçimsel Sistemler Bilgisayar Cebir Sistemleri Yapay Zeka Matematik Öğrenimi.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Information Systems Education, Information Systems (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 13, 2024 |
Submission Date | February 13, 2024 |
Acceptance Date | August 7, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 26 Issue: 2 |