Research Article
BibTex RIS Cite

THE BIBLIOMETRIC ANALYSIS OF SCIENTIFIC PAPERS PUBLISHED ON DIRECT MARKETING

Year 2025, Volume: 27 Issue: Ek, 273 - 296, 19.06.2025
https://doi.org/10.26468/trakyasobed.1489413

Abstract

The objective of this study is to conduct a bibliometric analysis of scientific articles published on direct marketing. The aim is to determine which authors, works, and sources are prominent in the literature on direct marketing. This will provide a comprehensive overview of the existing literature and shed light on the researchers who will conduct studies on the subject. In the course of this study, the term "direct marketing" was entered in the title, keywords, or abstract sections of articles in the field of business administration in the Web of Science database. A total of 514 publications were subjected to bibliometric analysis through the VOSviewer 1.6.20 software. The analysis yielded the following prominent authors in the field of direct marketing: Linda D. Hollebeek, Sonja Gensler, Roderick J. Brodie, Peter C. Verhoef, and Mark S. Glynn. The most frequently used keywords in conjunction with direct marketing were "social media," "internet," and "customer relationship management." The most cited source was the Journal of Interactive Marketing. In light of the research findings, it is anticipated that future research focusing on new marketing strategies and technologies brought about by digitalization will make a significant contribution to the existing body of literature.

References

  • AA, 2018, “Türkiye'de Doğrudan Pazarlamaya Ayrılan Pay 2,1 Milyar Dolara Ulaşacak”, https://www.aa.com.tr/tr/ekonomi/turkiyede-dogrudan-pazarlamaya-ayrilan-pay-2-1-milyar-dolara-ulasacak/1342827, Erişim Tarihi: 13.05.2024
  • Akçetin, E., & Çelik, U. (2015). Karınca Kolonisi Optimizasyonu Sınıflandırma Algoritması Yöntemi ile Telefon Bankacılığında Doğrudan Pazarlama Kampanyası Üzerine Bir Sınıflandırma Analizi. Journal of Internet Applications and Management, 6(1), 5-19.
  • Ali, Q., Parveen, S., Aspiranti, T., Nurhayati, N., & Rusgianto, S. (2023). Barriers to the Adoption of Islamic Banking: A Bibliometric Analysis. International Journal of Ethics and Systems.
  • Alsharif, A., Salleh, N. Z. M., Pilelienė, L., Abbas, A. F., & Ali, J. (2022). Current Trends in the Application of EEG in Neuromarketing: A Bibliometric Analysis. Scientific Annals of Economics and Business, 69(3), 393-415.
  • Anakök, E., & Hazneci, K. (2021). Samsun İli Alaçam İlçesinde Köy Ürünleri Pazarında Doğrudan Pazarlama ve Pazarlama Etkinliği. Uluslararası Tarım ve Yaban Hayatı Bilimleri Dergisi, 7(3), 485-494.
  • Can, Ş. (2019). Doğrudan Pazarlama Uygulamalarının Vadeli Mevduat Hesabı Açtırmaya Etkisinin Lojistik Regresyon Analiziyle Araştırılması. Journal of International Social Research, 12(66).
  • De Bellis, N. (2009). Bibliometrics and Citation Analysis: From the Science Citation Index to Cybermetrics. Scarecrow Press.
  • De Vries, L., Gensler, S., & Leeflang, P. S. (2012). Popularity of Brand Posts on Brand Fan Pages: An Investigation of the Effects of Social Media Marketing. Journal of Interactive Marketing, 26(2), 83-91.
  • Dolgun, M. Ö., & Ersel, D. (2014). Doğrudan Pazarlama Stratejilerinin Belirlenmesinde Veri Madenciliği Yöntemlerinin Kullanımı. İstatistikçiler Dergisi: İstatistik ve Aktüerya, 7(1), 1-13.
  • Donthu, N., Kumar, S., Pandey, N., Pandey, N., & Mishra, A. (2021). Mapping the Electronic Word-Of-Mouth (eWOM) Research: A Systematic Review and Bibliometric Analysis. Journal of Business Research, 135, 758-773.
  • Ekhlassi, A., Maghsoodi, V., & Mehrmanesh, S. (2012). Determining the Integrated Marketing Communication Tools for Different Stages of Customer Relationship in Digital Era. International Journal of Information and Electronics Engineering, 2(5), 761-765.
  • Ekinci, G., & Özsaatcı, F. G. B. (2023). Yapay Zekâ ve Pazarlama Alanındaki Yayınların Bibliyometrik Analizi. Sosyoekonomi, 31(56), 369-388.
  • Ersoy, A., & Gülmez, M. (2013). Doğrudan Pazarlama Araçlarının Konaklama İşletmelerinde Kullanımı: Antalya İli Örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 24(1), 23-40.
  • Faruk, M., Rahman, M., & Hasan, S. (2021). How digital marketing evolved over time: A bibliometric analysis on scopus database. Heliyon, 7(12).
  • Gupta, M., Parvathy, Givi, J., Dey, M., Kent Baker, H., & Das, G. (2023). A Bibliometric Analysis on Gift Giving. Psychology & Marketing, 40(4), 629-642.
  • Gülmez, M., & Koçkaya, A. F. (2008). Doğrudan Pazarlama Aracı Olarak Kioskların Tüketiciler Tarafından Kullanım Etkinliği Üzerine Bir Pilot Çalışma. Verimlilik Dergisi, (2), 157-175.
  • Gürdin, B. (2020). Yeşil Pazarlamanın Bilimsel Haritaların Görselleştirilmesi Tekniğiyle Bibliyometrik Analizi. Econder International Academic Journal, 4(1), 203-231.
  • Hamilton, M., Kaltcheva, V. D., & Rohm, A. J. (2016). Social Media and Value Creation: The Role of Interaction Satisfaction and Interaction Immersion. Journal of Interactive Marketing, 36(1), 121-133.
  • Hollebeek, L. D., Glynn, M. S., & Brodie, R. J. (2014). Consumer Brand Engagement in Social Media: Conceptualization, Scale Development and Validation. Journal of Interactive Marketing, 28(2), 149-165.
  • Kajla, T., Raj, S., Kansra, P., Gupta, S. L., & Singh, N. (2024). Neuromarketing and Consumer Behavior: A bibliometric Analysis. Journal of Consumer Behaviour, 23(2), 959-975.
  • Kasem, M. S., Hamada, M., & Taj-Eddin, I. (2024). Customer Profiling, Segmentation, and Sales Prediction Using AI in Direct Marketing. Neural Computing and Applications, 36(9), 4995-5005.
  • Kotler, P., & Armstrong, G. (2018). Principles of Marketing, 17. Baskı. Pearson Education.
  • Kotler, P. & Keller, K. L. (2016). A Framework for Marketing Management, 6. Baskı, Essex: Pearson Education Limited.
  • Kumar, R., Saxena, S., Kumar, V., Prabha, V., Kumar, R., & Kukreti, A. (2023). Service Innovation Research: A Bibliometric Analysis Using VOSviewer. Competitiveness Review: An International Business Journal.
  • Mongeon, P., & Paul-Hus, A. (2016). The journal coverage of Web of Science and Scopus: a comparative analysis. Scientometrics, 106, 213-228.
  • Musnaini. (2021). Manajemen Pemasaran, Sumatra Barat: Insan Cendekia Mandiri.
  • Norris, M., & Oppenheim, C. (2007). Comparing alternatives to the Web of Science for coverage of the social sciences’ literature. Journal of informetrics, 1(2), 161-169.
  • Öztürk, R. (2020). Niş Pazarlama Yaklaşımının Bibliyometrik Analiz ile Incelenmesi. İşletme Araştırmaları Dergisi, 12(3), 2799-2810.
  • Percy, L. (2008). Strategic Integrated Marketing Communications. Routledge.
  • Purnomo, A., Asitah, N., Firdausi, N., Putra, S. W., & Raya, M. K. F. (2021, August). A study of digital marketing research using bibliometric analysis. In 2021 International Conference on Information Management and Technology (ICIMTech) (Vol. 1, pp. 807-812). IEEE.
  • Roy, P., Datta, D., & Roy, P. (2023). A Bibliometric Analysis of Research on Consumer Buying Behaviour in 2018 to 2022 using VOSviewer Mapping Analysis Computations Indexed by Google Scholar. International Journal of Professional Business Review, 8(9), 4.
  • Saglam, M. (2022). Key Themes in Brand Reputation Research: A Bibliometric Analysis with VOSviewer Software. Research Journal of Business and Management, 9(1), 1-12.
  • Santo Hegiarto, A., & Sapitri, R. (2024). Implementation of Personal Selling and Direct Marketing in Increasing Sales Turnover at Agency Centre HNI Cianjur. International Journal of Education, Social Studies, and Management (IJESSM), 4(2), 334-340.
  • Schultz, D. E., & Peltier, J. (2013). Social Media's Slippery Slope: Challenges, Opportunities and Future Research Directions. Journal of Research in Interactive Marketing, 7(2), 86-99.
  • Statista, 2024 Leading Direct Marketing Channels in the U.S. 2021, https://www.statista.com/statistics/624949/marketing-channel-use-usa/, Erişim Tarihi: 13.05.2024 Stone, B., & Jacobs, R. (2008). Successful Direct Marketing Methods, 8. Baskı. McGraw-Hill.
  • Swain, S., Jebarajakirthy, C., Maseeh, H. I., Saha, R., Gupta, N., & Grover, R. (2023). Permission Marketing: A Systematic Review of 22 Years of Research. Marketing Intelligence & Planning, 41(3), 310-328.
  • Tek, Ö. B., & Özgül, E. (2013). Modern Pazarlama İlkeleri (4. b.). İzmir: Birleşik Matbaacılık.Thomas, B., & Housden, M. (2011). Direct Marketing in Practice. Routledge.
  • Torun, N. K., & Torun, T. (2015). Doğrudan Pazarlama Faaliyetlerinde Yatırım Kararının Tahmininde Sınıflandırma Algoritmalarının Karşılaştırılması. Balkan and Near Eastern Journal of Social Sciences Balkan ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1) 38-50.
  • Van Eck, N., & Waltman, L. (2010). Software Survey: VOSviewer, A Computer Program for Bibliometric Mapping. Scientometrics, 84(2), 523-538.
  • Verhoef, P. C., Reinartz, W. J., & Krafft, M. (2010). Customer Engagement as a New Perspective in Customer Management. Journal of Service Research, 13(3), 247-252.
  • Zeren, D., & Kaya, N. (2020). Dijital Pazarlama: Ulusal Yazının Bibliyometrik Analizi. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(1), 35-52.

DOĞRUDAN PAZARLAMA ÜZERİNE YAYIMLANAN MAKALELERİN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ

Year 2025, Volume: 27 Issue: Ek, 273 - 296, 19.06.2025
https://doi.org/10.26468/trakyasobed.1489413

Abstract

Çalışmada, doğrudan pazarlama konusu üzerine yayımlanmış bilimsel makalelerin bibliyometrik analizinin yapılması amaçlanmıştır. Buna göre, doğrudan pazarlama ile ilgili literatürde hangi yazarların, eserlerin, kaynakların öne çıktığını saptamak, böylelikle mevcut alan yazının fotoğrafının çekilmesi ve konu üzerine çalışma yürütecek araştırmacılara ışık tutmak hedeflenmiştir. Çalışma kapsamında Web of Science veri tabanında işletme alanında yer alan makalelerin başlık, anahtar kelimeler veya özet kısımlarında “direct marketing” sorgusu girilmiş ve 514 yayın VOSviewer 1.6.20 yazılımı aracılığıyla bibliyometrik analize tabi tutulmuştur. Analiz sonucunda doğrudan pazarlama alanında öne çıkan yazarlar Linda D. Hollebeek, Sonja Gensler, Roderick J. Brodie, Peter C. Verhoef ve Mark S. Glynn olmuştur. Doğrudan pazarlama ile birlikte en sık kullanılan anahtar kelimeler “social media”, “internet” ve “customer relationship management” iken, bu konuda en çok atıf alan kaynak ise Journal of Interactive Marketing olarak saptanmıştır. Araştırma bulguları dikkate alındığında gelecekteki araştırmaların, dijitalleşmenin getirdiği yeni pazarlama stratejileri ve teknolojiler üzerine odaklanması, alanyazına önemli katkılar sağlayacağı düşünülmektedir.

References

  • AA, 2018, “Türkiye'de Doğrudan Pazarlamaya Ayrılan Pay 2,1 Milyar Dolara Ulaşacak”, https://www.aa.com.tr/tr/ekonomi/turkiyede-dogrudan-pazarlamaya-ayrilan-pay-2-1-milyar-dolara-ulasacak/1342827, Erişim Tarihi: 13.05.2024
  • Akçetin, E., & Çelik, U. (2015). Karınca Kolonisi Optimizasyonu Sınıflandırma Algoritması Yöntemi ile Telefon Bankacılığında Doğrudan Pazarlama Kampanyası Üzerine Bir Sınıflandırma Analizi. Journal of Internet Applications and Management, 6(1), 5-19.
  • Ali, Q., Parveen, S., Aspiranti, T., Nurhayati, N., & Rusgianto, S. (2023). Barriers to the Adoption of Islamic Banking: A Bibliometric Analysis. International Journal of Ethics and Systems.
  • Alsharif, A., Salleh, N. Z. M., Pilelienė, L., Abbas, A. F., & Ali, J. (2022). Current Trends in the Application of EEG in Neuromarketing: A Bibliometric Analysis. Scientific Annals of Economics and Business, 69(3), 393-415.
  • Anakök, E., & Hazneci, K. (2021). Samsun İli Alaçam İlçesinde Köy Ürünleri Pazarında Doğrudan Pazarlama ve Pazarlama Etkinliği. Uluslararası Tarım ve Yaban Hayatı Bilimleri Dergisi, 7(3), 485-494.
  • Can, Ş. (2019). Doğrudan Pazarlama Uygulamalarının Vadeli Mevduat Hesabı Açtırmaya Etkisinin Lojistik Regresyon Analiziyle Araştırılması. Journal of International Social Research, 12(66).
  • De Bellis, N. (2009). Bibliometrics and Citation Analysis: From the Science Citation Index to Cybermetrics. Scarecrow Press.
  • De Vries, L., Gensler, S., & Leeflang, P. S. (2012). Popularity of Brand Posts on Brand Fan Pages: An Investigation of the Effects of Social Media Marketing. Journal of Interactive Marketing, 26(2), 83-91.
  • Dolgun, M. Ö., & Ersel, D. (2014). Doğrudan Pazarlama Stratejilerinin Belirlenmesinde Veri Madenciliği Yöntemlerinin Kullanımı. İstatistikçiler Dergisi: İstatistik ve Aktüerya, 7(1), 1-13.
  • Donthu, N., Kumar, S., Pandey, N., Pandey, N., & Mishra, A. (2021). Mapping the Electronic Word-Of-Mouth (eWOM) Research: A Systematic Review and Bibliometric Analysis. Journal of Business Research, 135, 758-773.
  • Ekhlassi, A., Maghsoodi, V., & Mehrmanesh, S. (2012). Determining the Integrated Marketing Communication Tools for Different Stages of Customer Relationship in Digital Era. International Journal of Information and Electronics Engineering, 2(5), 761-765.
  • Ekinci, G., & Özsaatcı, F. G. B. (2023). Yapay Zekâ ve Pazarlama Alanındaki Yayınların Bibliyometrik Analizi. Sosyoekonomi, 31(56), 369-388.
  • Ersoy, A., & Gülmez, M. (2013). Doğrudan Pazarlama Araçlarının Konaklama İşletmelerinde Kullanımı: Antalya İli Örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 24(1), 23-40.
  • Faruk, M., Rahman, M., & Hasan, S. (2021). How digital marketing evolved over time: A bibliometric analysis on scopus database. Heliyon, 7(12).
  • Gupta, M., Parvathy, Givi, J., Dey, M., Kent Baker, H., & Das, G. (2023). A Bibliometric Analysis on Gift Giving. Psychology & Marketing, 40(4), 629-642.
  • Gülmez, M., & Koçkaya, A. F. (2008). Doğrudan Pazarlama Aracı Olarak Kioskların Tüketiciler Tarafından Kullanım Etkinliği Üzerine Bir Pilot Çalışma. Verimlilik Dergisi, (2), 157-175.
  • Gürdin, B. (2020). Yeşil Pazarlamanın Bilimsel Haritaların Görselleştirilmesi Tekniğiyle Bibliyometrik Analizi. Econder International Academic Journal, 4(1), 203-231.
  • Hamilton, M., Kaltcheva, V. D., & Rohm, A. J. (2016). Social Media and Value Creation: The Role of Interaction Satisfaction and Interaction Immersion. Journal of Interactive Marketing, 36(1), 121-133.
  • Hollebeek, L. D., Glynn, M. S., & Brodie, R. J. (2014). Consumer Brand Engagement in Social Media: Conceptualization, Scale Development and Validation. Journal of Interactive Marketing, 28(2), 149-165.
  • Kajla, T., Raj, S., Kansra, P., Gupta, S. L., & Singh, N. (2024). Neuromarketing and Consumer Behavior: A bibliometric Analysis. Journal of Consumer Behaviour, 23(2), 959-975.
  • Kasem, M. S., Hamada, M., & Taj-Eddin, I. (2024). Customer Profiling, Segmentation, and Sales Prediction Using AI in Direct Marketing. Neural Computing and Applications, 36(9), 4995-5005.
  • Kotler, P., & Armstrong, G. (2018). Principles of Marketing, 17. Baskı. Pearson Education.
  • Kotler, P. & Keller, K. L. (2016). A Framework for Marketing Management, 6. Baskı, Essex: Pearson Education Limited.
  • Kumar, R., Saxena, S., Kumar, V., Prabha, V., Kumar, R., & Kukreti, A. (2023). Service Innovation Research: A Bibliometric Analysis Using VOSviewer. Competitiveness Review: An International Business Journal.
  • Mongeon, P., & Paul-Hus, A. (2016). The journal coverage of Web of Science and Scopus: a comparative analysis. Scientometrics, 106, 213-228.
  • Musnaini. (2021). Manajemen Pemasaran, Sumatra Barat: Insan Cendekia Mandiri.
  • Norris, M., & Oppenheim, C. (2007). Comparing alternatives to the Web of Science for coverage of the social sciences’ literature. Journal of informetrics, 1(2), 161-169.
  • Öztürk, R. (2020). Niş Pazarlama Yaklaşımının Bibliyometrik Analiz ile Incelenmesi. İşletme Araştırmaları Dergisi, 12(3), 2799-2810.
  • Percy, L. (2008). Strategic Integrated Marketing Communications. Routledge.
  • Purnomo, A., Asitah, N., Firdausi, N., Putra, S. W., & Raya, M. K. F. (2021, August). A study of digital marketing research using bibliometric analysis. In 2021 International Conference on Information Management and Technology (ICIMTech) (Vol. 1, pp. 807-812). IEEE.
  • Roy, P., Datta, D., & Roy, P. (2023). A Bibliometric Analysis of Research on Consumer Buying Behaviour in 2018 to 2022 using VOSviewer Mapping Analysis Computations Indexed by Google Scholar. International Journal of Professional Business Review, 8(9), 4.
  • Saglam, M. (2022). Key Themes in Brand Reputation Research: A Bibliometric Analysis with VOSviewer Software. Research Journal of Business and Management, 9(1), 1-12.
  • Santo Hegiarto, A., & Sapitri, R. (2024). Implementation of Personal Selling and Direct Marketing in Increasing Sales Turnover at Agency Centre HNI Cianjur. International Journal of Education, Social Studies, and Management (IJESSM), 4(2), 334-340.
  • Schultz, D. E., & Peltier, J. (2013). Social Media's Slippery Slope: Challenges, Opportunities and Future Research Directions. Journal of Research in Interactive Marketing, 7(2), 86-99.
  • Statista, 2024 Leading Direct Marketing Channels in the U.S. 2021, https://www.statista.com/statistics/624949/marketing-channel-use-usa/, Erişim Tarihi: 13.05.2024 Stone, B., & Jacobs, R. (2008). Successful Direct Marketing Methods, 8. Baskı. McGraw-Hill.
  • Swain, S., Jebarajakirthy, C., Maseeh, H. I., Saha, R., Gupta, N., & Grover, R. (2023). Permission Marketing: A Systematic Review of 22 Years of Research. Marketing Intelligence & Planning, 41(3), 310-328.
  • Tek, Ö. B., & Özgül, E. (2013). Modern Pazarlama İlkeleri (4. b.). İzmir: Birleşik Matbaacılık.Thomas, B., & Housden, M. (2011). Direct Marketing in Practice. Routledge.
  • Torun, N. K., & Torun, T. (2015). Doğrudan Pazarlama Faaliyetlerinde Yatırım Kararının Tahmininde Sınıflandırma Algoritmalarının Karşılaştırılması. Balkan and Near Eastern Journal of Social Sciences Balkan ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1) 38-50.
  • Van Eck, N., & Waltman, L. (2010). Software Survey: VOSviewer, A Computer Program for Bibliometric Mapping. Scientometrics, 84(2), 523-538.
  • Verhoef, P. C., Reinartz, W. J., & Krafft, M. (2010). Customer Engagement as a New Perspective in Customer Management. Journal of Service Research, 13(3), 247-252.
  • Zeren, D., & Kaya, N. (2020). Dijital Pazarlama: Ulusal Yazının Bibliyometrik Analizi. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(1), 35-52.
There are 41 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Marketing Communications
Journal Section Research Article
Authors

Aytaç Güt 0000-0001-7164-8750

Sevi Baloğlu Sevinç 0000-0001-8623-4251

Mahmut Selami Akın 0000-0002-8175-4618

Early Pub Date May 27, 2025
Publication Date June 19, 2025
Submission Date May 27, 2024
Acceptance Date April 10, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 27 Issue: Ek

Cite

APA Güt, A., Baloğlu Sevinç, S., & Akın, M. S. (2025). DOĞRUDAN PAZARLAMA ÜZERİNE YAYIMLANAN MAKALELERİN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 27(Ek), 273-296. https://doi.org/10.26468/trakyasobed.1489413
AMA Güt A, Baloğlu Sevinç S, Akın MS. DOĞRUDAN PAZARLAMA ÜZERİNE YAYIMLANAN MAKALELERİN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. June 2025;27(Ek):273-296. doi:10.26468/trakyasobed.1489413
Chicago Güt, Aytaç, Sevi Baloğlu Sevinç, and Mahmut Selami Akın. “DOĞRUDAN PAZARLAMA ÜZERİNE YAYIMLANAN MAKALELERİN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 27, no. Ek (June 2025): 273-96. https://doi.org/10.26468/trakyasobed.1489413.
EndNote Güt A, Baloğlu Sevinç S, Akın MS (June 1, 2025) DOĞRUDAN PAZARLAMA ÜZERİNE YAYIMLANAN MAKALELERİN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 27 Ek 273–296.
IEEE A. Güt, S. Baloğlu Sevinç, and M. S. Akın, “DOĞRUDAN PAZARLAMA ÜZERİNE YAYIMLANAN MAKALELERİN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ”, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 27, no. Ek, pp. 273–296, 2025, doi: 10.26468/trakyasobed.1489413.
ISNAD Güt, Aytaç et al. “DOĞRUDAN PAZARLAMA ÜZERİNE YAYIMLANAN MAKALELERİN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 27/Ek (June 2025), 273-296. https://doi.org/10.26468/trakyasobed.1489413.
JAMA Güt A, Baloğlu Sevinç S, Akın MS. DOĞRUDAN PAZARLAMA ÜZERİNE YAYIMLANAN MAKALELERİN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2025;27:273–296.
MLA Güt, Aytaç et al. “DOĞRUDAN PAZARLAMA ÜZERİNE YAYIMLANAN MAKALELERİN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 27, no. Ek, 2025, pp. 273-96, doi:10.26468/trakyasobed.1489413.
Vancouver Güt A, Baloğlu Sevinç S, Akın MS. DOĞRUDAN PAZARLAMA ÜZERİNE YAYIMLANAN MAKALELERİN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2025;27(Ek):273-96.

Trakya University Journal of Social Sciences is licensed under Creative Commons Attribution 4.0.