Bu derlemenin amacı, öğrencinin öz değerlendirmesinin öğrenme motivasyonunu, akademik performansı, öz-düzenleyici öğrenme özelliklerini ve öz saygıyı nasıl etkilediğini tespit etmektir. Veri toplama aşamasında doküman analizi tekniği kullanılmıştır. Alternatif değerlendirme türlerinden biri olan öz değerlendirme, öğrencilerin dil öğrenmedeki ilerlemelerini, başarı düzeylerini değerlendirmelerini ve hedeflerinde başarılı olup olmadıklarını belirlemelerini sağlar. Öz-değerlendirme çok araştırılan bir konu olmasına rağmen, literatürün derlenmesi bağlamında yapılan çalışmalar sınırlı sayıdadır. Belirtilen bu boşluğu kapatmak için, bu derlemede 24 ampirik çalışma incelenmiş ve bazı kayda değer sonuçlara ulaşılmıştır. İlk olarak, öğrenciler öz değerlendirmeyi kişisel gelişim için değerli bir öz izleme aracı olarak görmektedir ve tutumlarını yeniden şekillendirmek ve özgüvenlerini artırmak için öğretmenler tarafından etkili bir araç olarak kullanılmaktadır. İkinci olarak, öz değerlendirme uygulamalarının benimsenmesini destekleyen bir ortamın teşvik edilmesi, öğrenciler arasında bağımsız öğrenmeye yönelik eğilimi beslemekle kalmadığı, aynı zamanda özerkliklerini de geliştirdiği tespit edilmiştir. Üçüncü olarak, bu yaklaşım öğrencilerin kendi yeteneklerine olan inançlarını önemli ölçüde artırtığı ve son olarak, öz değerlendirme sürecinin öğrenciler tarafından ikinci dil konuşma becerilerindeki yeterliliklerini geliştirmeleri bağlamında ilgi çekici bir teknik olarak algılandığı ve onları eğitim yolculuklarına aktif olarak dahil ettiği belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Social and Humanities Education (Excluding Economics, Business and Management) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | May 25, 2024 |
Publication Date | May 30, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |