Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, , 185 - 198, 31.05.2019
https://doi.org/10.24315/tred.426421

Öz

Kaynakça

  • American Academy of Pediatrics (2006). Active healthy living: prevention of childhood obesity through increased physical activity. Pediatrics, 117, 1834– 1842.Aslan, F. (2010). Okul öncesi eğitim kurumlarında dış mekan tasarımında çocukların beklentilerinin belirlenmesi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara. Ata, S. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin dış mekanda oyun uygulamaları ve çocukların dış mekanda oyun oynamalarına ilişkin görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.Erkan, S. , Tuğrul, B. , Üstün, E., Akman, B., Şendoğdu M., Kargı, E., Boz, M., Güler, T. (2002). Okulöncesi öğretmenliği öğrencilerine ait Türkiye profil araştırması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 108-116.Erşan, Ş. (2011). Okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin ilgi köşelerinde serbest oyun etkinlikleriyle ilgili görüş ve uygulamalarının incelenmesi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.Ginsburg, K.G. (2007). The Importance of Play in Promoting Healthy Child Development and Maintaining Strong Parent-Child Bonds. American Academy of Pediatrics, 119, 1, 182-191. Johnson, J. E., Christie, J. F., Wardle, F. (2005). Play, development and early education. Boston, MA: Pearson.Katlav, S. (2014). Oyunun okul öncesi çocuklarda 3-5 yaş çocuklarının gelişimine etkileri. International Journal of Social Science, 28(2), 253-273.Miller, E. & Almon, J. (2009). Crisis in the kindergarten: Why children need to play in school. College Park, MD: Alliance for Childhood, Maryland. Molley, J. (2010). Practitioner Reflection on Play and Play Pedagogies. In J. Molley (Ed). Thinking About Play: Developing a Reflective Approach. Open UniversityOgelman, H. (2014). Okul öncesi eğitim kurumlarında serbest zaman etkinliklerinin gözlemlenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(26), 125-138.Pellegrini, A.D., & Smith, P.K. (1998). The development of play during childhood: forms and possible functions. Journal of Child Psychology & Psychiatry Review,3, 51– 57. Russ, S. W. (2003). Play and creativity: Developmental issues. Scandinavian Journal of Educational Research, 47, 291–303.Saracho, O. N. (2012). An integrated play-based curriculum for young children. New York: Routledge.Sutton-Smith, B. (2002). The ambiguity of play. Cambridge. Harvard University Press.Tuğrul, B. (2006). Öğretmenim ne zaman oyun oynayacağız? Çocuklar oyun hakkını geri istiyor. Avrupa Birliği Sürecinde Okul Öncesi Eğitimin Bugünü ve Geleceği Sempozyumu, Kıbrıs.Tuğrul, B., Metin-Aslan, Ö., Ertürk, H.G. & Altınkaynak, Ş. (2014). Anaokuluna devam eden 6 yaşındaki çocuklar ile okul öncesi öğretmenlerinin oyun hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1) 97-116.Yalçın, F. (2015). A crossultural study on outdoor play: Parent and teacher persspectives. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.Yılmaz, S. & Bulut, Z. (2003). Kentsel mekanlarda çocuk oyun alanlarının yeri ve önemi: Erzurum örneği. Milli Eğitim Dergisi, 158. World Academic Forum (2017). All work and no play needs to change for kindergarteners. Here's why. 10.10.2017 tarihinde https://www.weforum.org/ adresinden ulaşılmıştır.

Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Okuldaki Oyun Olanaklarının İncelenmesi

Yıl 2019, , 185 - 198, 31.05.2019
https://doi.org/10.24315/tred.426421

Öz

Bu çalışma ile, okul öncesi
dönemdeki çocuklara sunulan oyun olanaklarının okul öncesi öğretmen görüşlerine
göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini Türkiye’de Millî Eğitim
Bakanlığı’na bağlı özel ve resmi anaokullarında görev yapan okul öncesi
öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırma verileri araştırmacılar tarafından
hazırlanan Okul Öncesi Öğretmenlerin Gözünden Türkiye Oyun Profili Araştırması
Anket Formu kullanılarak elde edilmiştir. Anket formunda, okul öncesi
öğretmenlerinin cinsiyet, yaş, eğitim düzeyi, mesleki deneyim süresi, çalıştığı
kurumun bulunduğu coğrafi bölge, çalıştığı yaş grubu ve sınıf mevcudu
bilgilerine ilişkin yedi, okul öncesi dönemdeki çocuklara sunulan oyun
olanaklarına ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesine ilişkin on (çocukların
en sevdiği aktiviteler, serbest oyuna ayrılan süre, oyun sırasında öğretmenin
rolü, açık oyun alanları imkânları, risk faktörleri, oyun sırasında gerçekleşen
kazalar ve ailelerin çocukların okuldaki oyunları üzerine görüşleri gibi) soru
yer almaktadır. Sorulardan elde edilen cevaplar yüzde ve frekansla ortaya
koyulmuş ayrıca açık uçlu sorulardan elde edilen cevaplarla öğretmenlerin
görüşlerine yer verilmiştir

Kaynakça

  • American Academy of Pediatrics (2006). Active healthy living: prevention of childhood obesity through increased physical activity. Pediatrics, 117, 1834– 1842.Aslan, F. (2010). Okul öncesi eğitim kurumlarında dış mekan tasarımında çocukların beklentilerinin belirlenmesi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara. Ata, S. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin dış mekanda oyun uygulamaları ve çocukların dış mekanda oyun oynamalarına ilişkin görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.Erkan, S. , Tuğrul, B. , Üstün, E., Akman, B., Şendoğdu M., Kargı, E., Boz, M., Güler, T. (2002). Okulöncesi öğretmenliği öğrencilerine ait Türkiye profil araştırması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 108-116.Erşan, Ş. (2011). Okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin ilgi köşelerinde serbest oyun etkinlikleriyle ilgili görüş ve uygulamalarının incelenmesi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.Ginsburg, K.G. (2007). The Importance of Play in Promoting Healthy Child Development and Maintaining Strong Parent-Child Bonds. American Academy of Pediatrics, 119, 1, 182-191. Johnson, J. E., Christie, J. F., Wardle, F. (2005). Play, development and early education. Boston, MA: Pearson.Katlav, S. (2014). Oyunun okul öncesi çocuklarda 3-5 yaş çocuklarının gelişimine etkileri. International Journal of Social Science, 28(2), 253-273.Miller, E. & Almon, J. (2009). Crisis in the kindergarten: Why children need to play in school. College Park, MD: Alliance for Childhood, Maryland. Molley, J. (2010). Practitioner Reflection on Play and Play Pedagogies. In J. Molley (Ed). Thinking About Play: Developing a Reflective Approach. Open UniversityOgelman, H. (2014). Okul öncesi eğitim kurumlarında serbest zaman etkinliklerinin gözlemlenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(26), 125-138.Pellegrini, A.D., & Smith, P.K. (1998). The development of play during childhood: forms and possible functions. Journal of Child Psychology & Psychiatry Review,3, 51– 57. Russ, S. W. (2003). Play and creativity: Developmental issues. Scandinavian Journal of Educational Research, 47, 291–303.Saracho, O. N. (2012). An integrated play-based curriculum for young children. New York: Routledge.Sutton-Smith, B. (2002). The ambiguity of play. Cambridge. Harvard University Press.Tuğrul, B. (2006). Öğretmenim ne zaman oyun oynayacağız? Çocuklar oyun hakkını geri istiyor. Avrupa Birliği Sürecinde Okul Öncesi Eğitimin Bugünü ve Geleceği Sempozyumu, Kıbrıs.Tuğrul, B., Metin-Aslan, Ö., Ertürk, H.G. & Altınkaynak, Ş. (2014). Anaokuluna devam eden 6 yaşındaki çocuklar ile okul öncesi öğretmenlerinin oyun hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1) 97-116.Yalçın, F. (2015). A crossultural study on outdoor play: Parent and teacher persspectives. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.Yılmaz, S. & Bulut, Z. (2003). Kentsel mekanlarda çocuk oyun alanlarının yeri ve önemi: Erzurum örneği. Milli Eğitim Dergisi, 158. World Academic Forum (2017). All work and no play needs to change for kindergarteners. Here's why. 10.10.2017 tarihinde https://www.weforum.org/ adresinden ulaşılmıştır.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Belma Tuğrul

Menekşe Boz

Gonca Uludağ Bu kişi benim

Özge Metin Aslan

Serap Sevimli Çelik

Aylin Sözer Çapan

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Tuğrul, B., Boz, M., Uludağ, G., Metin Aslan, Ö., vd. (2019). Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Okuldaki Oyun Olanaklarının İncelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 9(2), 185-198. https://doi.org/10.24315/tred.426421

Cited By