Bu çalışmada okul
yöneticisinin kullandığı motivasyonel dil ile öğretmenin çalıştığı okuldan
ayrılma niyeti arasındaki ilişkinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada
ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Hatay ilinin
Kırıkhan ilçesinde bulunan kamu okullarında 2017–2018 eğitim-öğretim yılında
görev yapmakta olan öğretmenler arasından yansız olarak seçilmiş 38 okulda
çalışan 397 öğretmen oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında “Motivasyonel Dil
Ölçeği” ve “Okuldan Ayrılma Niyeti Ölçeği” kullanılmıştır. Veriler SPSS
programı ile analiz edilmiştir. Regresyon analizi sonuçlarına göre; okul
yöneticisinin kullandığı motivasyonel dil ve motivasyonel dilin yönlendirici
dil ve empatik dil alt boyutları öğretmenin çalıştığı okuldan ayrılma niyetini
anlamlı olarak yordamaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |