Bu
çalışmada sınav kaygısının bio-psikososyal modeline uygun bir durumluk sınav
kaygısı ölçeğinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla oluşturulan 29
maddelik durumluk sınav kaygısı ölçeği uzman görüşleri ve öğrencilerle yapılan
odak grup çalışması sonrasında 280 (120 Kadın, 140 Erkek) öğrenciye
uygulanmıştır. Elde edilen verilere açımlayıcı faktör analizi (AFA)
uygulanmıştır. AFA sonrası 7 madde ölçekten çıkarılmış ve bilişsel, psikososyal
ve fizyolojik olmak üzere 3 alt boyuttan oluşan 22 maddelik nihai formuna ulaşılmıştır.
Bu 22 madde 312 (129 Kadın, 183 Erkek) öğrenciye uygulanmış ve elde edilen
veriye doğrulayıcı faktör analizi uygulanmıştır. İncelenen uyum iyiliği
indekslerinin birçoğu (χ2/sd=1.72, CFI=.96, NNFI=.96, IFI=.96, RMSEA=.05,
SRMR=.05) mükemmel seviyede uyum iyiliği değerlerini işaret etmiştir. Ölçeğin
alfa iç tutarlık katsayıları Bilişsel alt boyutu için .93, Psikososyal alt
boyutu için .84, Fizyolojik alt boyutu için .85 ve tüm ölçek için .94 olarak
elde edilmiştir. Sonuç olarak bu çalışmada geliştirilen durumluk sınav kaygısı
ölçeğinin geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğu belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |