Teknoloji entegrasyon
çalışmalarında ve öğrencilerin teknolojiyi doğru kullanımının öğrenmeleri
konusunda önemli rol oynayan öğrenci velilerinin teknolojiye bakış açıları
önemlidir. Bu çalışmada öğrenci velilerinin teknolojiyi kabul etme düzeyi veya
teknolojik gelişmelere rağmen direnç gösterme düzeyi üzerinde durulmuş ve
öğrenci velilerine yönelik teknolojiye karşı direnç ölçeği geliştirilmesi
amaçlanmıştır. Çalışmanın araştırma grubu iki gruptan oluşmaktadır. Araştırma
ilk olarak açımlayıcı faktör analizi için 161 bireye uygulanmış ve analizler
sonucunda 4 madde ölçekten çıkarılarak 7 faktörlü, 28 maddeli ölçek, 305
öğrenci velisine doğrulayıcı faktör analizi için uygulanmıştır. Doğrulayıcı
faktör analizi sonucunda 3 madde daha çıkarılarak ölçeğe 25 maddelik son hali
verilmiştir. Doğrulayıcı faktör analizi sonucundaki uyum indeksleri
incelendiğinde ölçeğin doğrulandığı belirlenmiştir (χ2=471,237, GFI=,90,
AGFI=,86, CFI=,90, RMSEA=,05 ve RMR=,08). Ölçeğin iç tutarlığını belirlemek
amacıyla Cronbach Alpha değeri hesaplanmış ve ,85 bulunmuştur. Hesaplanan bu
sonuçlar ışığında Velilerin Teknolojiye Karşı Direnç Ölçeği’nin güvenilir ve
geçerli olduğu sonucuna varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 24, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |