Bu araştırmada öğretmen
adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ve derse katılım
düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın katılımcıları 2017-2018 yılında
Trakya Üniversitesi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi ve Zonguldak Karaelmas
Üniversitesine devam eden özel eğitim ve zihin engelliler bölümünde okuyan
yaklaşık 446 öğrencidir. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre öğretmen adaylarının mesleğe yönelik olarak “yüksek”
düzeyde tutuma sahip oldukları ve derslere “yüksek” düzeyde katılım
gösterdikleri görülmüştür. Kadın öğretmen adayların erkek adaylara göre daha
yüksek oranda tutum ve derslere katılımda bulundukları söylenebilir. Öğretmen
adaylarının derse katılımları cinsiyete göre anlamlı bir farklılık
göstermezken, bölüm, alanda çalışmak isteme ve sınıf değişkenlerine göre
anlamlı farklılıklar görülmüştür. Adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin
tutumları kimi değişkenler açısından karşılaştırıldığında ise cinsiyette
kadınlar, bölümler arasında özel eğitim ve mezun olduktan sonra meslekte
çalışmak isteyenlerin lehine anlamlı farklılıklar gözlemlenmiştir. Sınıflar
arasında da 1.sınıflar lehine diğer sınıflarla arasında anlamlı bir farklılık
bulunmuştur. Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ile
derse katılım düzeyleri arasında anlamlı düzeyde r=.502 oranında yüksek düzey
bir ilişki gözlenmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarında derse ilişkin tutum, derse
katılım düzeyini tek başına %25 oranında yordayabilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 9 Issue: 1 |