Bu araştırmanın amacı ilkokul 4. sınıf
öğrencilerinin dijital oyun bağımlılıklarının çeşitli değişkenler açısından
incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini 2016-2017 eğitim öğretim yılında
Denizli ili merkez ilçelerinde bulunan 6 ilkokuldaki 4. sınıfta öğrenim gören
302 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama amacıyla araştırmacı
tarafından geliştirilen Bilişim Teknolojileri Kullanım anketi ve Dijital Oyun
Bağımlılığı ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde betimsel
istatistik yöntemleri ve Chaid Analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda,
araştırmaya katılan öğrencilerin %13,9’unun dijital oyun bağımlısı olduğu ve
öğrencilerin dijital oyun bağımlılığını etkileyen en önemli yordayıcı
değişkenin cinsiyet olduğu görülmüştür. Cinsiyet değişkeninde, erkek
öğrencilerin dijital oyun bağımlılıklarını en iyi açıklayan bağımsız değişken
oyun oynama sıklığı iken kız öğrencilerin dijital oyun bağımlılıklarını en iyi
açıklayan bağımsız değişken, başkasının facebook hesabını kullanma
değişkenidir.
Dijital Oyun Bağımlılığı İlkokul 4. Sınıf öğrencileri bilişim teknolojileri.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 1 |