Öğretmenlerin kendini sabote etme düzeyleri
ile algıladıkları örgütsel destek düzeyi arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla
yapılan çalışmada, nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli
kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini Denizli'de görev yapan 218 öğretmen oluşturmuştur.
Çalışmada Jones ve Rhodewalt (1982)
tarafından geliştirilen, Akın-Abacı ve Akın (2010) tarafından Türkçe'ye uyarlanan
“Kendini Sabotaj Ölçeği” ile Derinbay (2011) tarafından geliştirilen
"Algılanan Örgütsel Destek Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırma
sonucunda, öğretmenlerin kendini sabote etme düzeylerinin cinsiyet, medeni
durum, eğitim durumu, yaş, okul türü,
kıdem, kurumdaki hizmet süresi, branş değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık
oluşturmadığı görülmüştür. Katılımcı öğretmenlerin kendini sabote etme düzeyi
ile öğretimsel destek alt boyutu negatif yönde orta düzeyde; adalet alt boyutu
ile negatif yönde düşük düzeyde ilişkili olduğu görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 3 |