Bu çalışmanın amacı,
ortaokullarda öğrenim gören öğrencilerin yapılandırmacı öğrenme ortamı algısı
ve fen bilimleri dersine katımlarının demografik değişkenler açısından
değişimini ve bu iki faktör arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. Çalışmada
nicel araştırma yaklaşımlarından betimsel model kullanılmıştır. Bu doğrultuda
çalışmanın örneklemini Erzurum ili Yakutiye ve Aziziye ilçesine bağlı 5
ortaokulda öğrenim gören 206 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama
aracı olarak “Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Ölçeği” ve “Derse Katılım Ölçeği”
kullanılmıştır. Yapılan analizler doğrultusunda öğrencilerin yapılandırmacı
öğrenme ortamı algısı ve derse katılım düzeyleri cinsiyet, sınıf düzeyi ve
öğretmenin cinsiyeti açısından değişmezken yapılandırmacı öğrenme ortam algısı
öğrencilerin öğrenim gördüğü sınıf mevcudu açısından anlamlı fark göstermektedir.
Ayrıca yapılandırmacı öğrenme ortam algısı ile derse katılım ve derse katılım
boyutları olan davranışsal, duyuşsal, bilişsel ve aracı katılım arasında
ilişkinin olduğu tespit edilmiştir.
The
aim of this study is to determine the change in the perception of
constructivist learning environment and the engagement of science lesson
students in terms of demographic variables and the relationship between these
two factors. Descriptive model which is a quantitative research approach was
used in the study. The sample of this study consisted of 206 students who were
studying in 5 middle schools in Yakutiye and Aziziye district of Erzurum
province. In the study, “Constructivist Learning Environment Survey” and “Student
Engagement Scale” were used as data collection tools. In the light of the
analyzes, while the constructivist learning environment perception and the
level of engagement of the students do not change in terms of sex, class level
and sex of the teacher. Constructivist learning environment perception has a
significant difference in terms of number of students in class. In addition, it
has been found that there is a relationship between constructivist learning
environment perception and classroom engagement. It was determined that there
is a relationship between behavioral, emotional, cognitive and agentic engagement
dimensions of classroom engagement.
Constructivist learning environment classroom engagement science
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 1 |