Bu araştırmada iç içe
geçmiş durum çalışması yapılarak eşli programlamanın ortaokul öğrencilerinin
bilgisayar programlama özgüven ve başarısına etkisi araştırılmıştır. Beşinci sınıf seviyesinde 35 öğrenci bireysel
(n=13) ve eşli (n=22) programlama gruplarına ayrılmış, Scratch programlama
etkinlikleri kullanılarak sekiz haftalık bir uygulama yürütülmüştür.
Araştırmada nitel veri görüşmelerle, nicel veri ise özgüven anketi ve
rubriklerle toplanmıştır. Veri analizi için bağımsız örneklemler t testi ve içerik analizi
kullanılmıştır. Uygulama sonunda eşli programlama öğrencilerinin özgüven ve
başarısının, bireysel programlama öğrencilerinden daha yüksek olduğu
bulunmuştur. Bu çalışma, ortaokul seviyesinde bilgisayar programlama özgüveni
ve başarısını artırmak için eşli programlama yönteminin kullanımını
desteklemekte, özellikle bilgisayar sayısı yetersiz olan okullara, rekabetçi
öğrencilere ve programlamayı yeni öğrenenlere bu yöntemi önermektedir.
The purpose of
this embedded case study is to explore the possible influence of pair
programming on secondary school students’ confidence and achievement in
computer programming. A total of 35 students in a fifth-grade class were
divided into individual (n=13) and
pair programmers (n=22), who then used
Scratch programming activities during an eight week implementation. Qualitative
data were collected with interviews and quantitative data were collected with a
confidence questionnaire and rubrics. Content analysis and independent-samples t tests were conducted for data
analysis. The results showed that pair programmers’ confidence and achievement
for computer programming was higher compared to individual programmers after
the implementation. The study supports the use of pair programming in secondary
schools, especially where there are limited numbers of computers, competitive
students, and novice programmers to increase the confidence and achievement in
computer programming.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 10 Issue: 1 |