Bu çalışmanın amacı okullarda hayat boyu öğrenme kültürünü
ilişkin öğretmen algılarını belirlemektir. Araştırma tarama modelinde
desenlenmiş olup çalışma grubunu, Sivas il merkezinde bulunan
ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan öğretmenlerden random örnekleme
yöntemiyle belirlenen 479 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı
okullarda hayat boyu öğrenme kültürü ölçeği (OHBÖKÖ) araştırmacılar tarafından
geliştirilmiş olup 6 boyut ve 34 maddeden oluşmaktadır. Araştırma bulgularına
göre öğretmenler yabancı dilde iletişim yeterliği boyutunu “ne katılıyorum ne
de katılmıyorum” düzeyinde algılarken diğer boyutları “katılıyorum” düzeyinde
algılamışlardır. Öğretmen algılarında cinsiyet ve öğrenim durumu değişkenlerine
göre anlamlı farklılıklara rastlanmamıştır. Ancak kıdem, branş ve okul türü
değişkenlerinde göre anlamlı
farklılıklar saptanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre hayat boyu öğrenme
kavramının okul kültürünün bir parçası haline getirilmesinde hayat boyu öğrenme
yeterliliklerinin okul çapında yaygın hale getirilmesi gerektiği söylenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 3 |