Araştırmanın amacı, 2016-2017 eğitim öğretim yılında Edirne il merkezindeki
özel bir okulda L3 (Almanca) dersi gören 4., 5. ve 6. sınıf öğrencilerinin (n=111)
öğrenme stillerini belirlemektir. Öncelikle L3 öğrenen öğrencilerin L1
(Türkçe), L2 (İngilizce) öğrenme stilleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada,
öğrenme stili kavramı L1, L2 ve L3’de nedir? sorusunun yanıtı aranmıştır. Bu
araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseninden
yararlanılmıştır. Öğrencilere yönelik çalışmada Aşkar ve Akkoyunlu (1993) tarafından
Türkçeye uyarlanan “Kolb Öğrenme Stilleri Ölçeği” kullanılmıştır. Öğrencilerle
ayrıca bireysel ve odak grup görüşmeleri yapılıp, öğrenci ürünleri öğrenme
stilleri açısından incelenmiştir. Okuldaki, bir Türkçe, bir İngilizce ve bir
Almanca öğretmeniyle bireysel görüşmeler de yapılmıştır. Ölçekten elde edilen
veriler L1, L2 ve L3’ün birbirlerine olan etki alanları açısından nitel ve
nicel olarak değerlendirilmiştir. Araştırmada öğrencilerin L1, L2 ve L3
derslerinde benzer öğrenme stili özellikleri gösterdikleri sonucuna
ulaşılmıştır.
Edirne Beykent Koleji
Bu araştırmanın yapılmasına katkıda bulunan Özel Edirne Beykent Koleji yöneticilerine, öğretmenlerine ve öğrencilerine teşekkürü borç biliriz.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 3 |