Yapılan bu araştırmada mobil öğrenme uygulamalarının öğrencilerin başarısı,
motivasyonu ve tutumları üzerindeki etkisini ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu
amaçla veri tabanlarında yapılan tarama sonucunda ulaşılan 66 deneysel
araştırma ile meta analiz çalışması yürütülmüştür. Analiz sürecinde öncelikle
yapılacak meta analiz yöntemini belirlemek adına homojenlik testi yapılmış ve
çalışmaların heterojen olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu nedenle analizlerde
rastgele erişim modeli kullanılmıştır. Araştırmada her bir değişken ve her bir
araştırma için ayrı olarak Hedge’s g etki düzeyi hesaplanmış, ardından genel
etki düzeyleri ve anlamlılık değerleri belirlenmiştir. Yapılan analizlerden
elde edilen verilere göre mobil öğrenmenin öğrencilerin başarısını geniş oranda
artırdığı (Hedge’s g=0,882 p<0,01), motivasyon (Hedge’s g=0,541 p<0,01)
ve tutumlarını (Hedge’s g=0,515 p<0,01) ise orta düzeyde artırdığı sonucuna
ulaşılmıştır. Böylece mobil öğrenmenin öğrenmeye katkı sağlayan, öğrencilerin
motivasyonunu artıran bir ortam olarak eğitimde kullanılmasının oldukça yararlı
olduğu ortaya koyulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 1 |