Bu çalışma, temel olarak “whistleblowing” ile
“örgütsel sessizlik” kavramları arasındaki ilişkiye “örgüt kültürü”nün nasıl
bir etkide bulunduğunu ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda,
İstanbul’un Üsküdar ilçesinde bulunan meslek liselerinde görev yapan
öğretmenlerin söz konusu üç kavrama ilişkin algıları incelenmiştir. Bu
ilişkileri ortaya koymaya yönelik olarak Yapısal Eşitlik Modellemesi (YEM)
kullanılmış olup, “örgüt kültürü” ile “örgütsel sessizlik” ve “whistleblowing”
arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu anlaşılmıştır. Aynı şekilde
“örgütsel sessizlik” ile “whistleblowing” arasındaki ilişkiye bakıldığında
pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu anlaşılmaktadır. Bu anlamda “örgütsel
sessizlik”, “örgüt kültürü” ve “whistleblowing” arasındaki ilişkide aracı
(mediator) etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 11, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 11 Issue: 2 |