Fen Bilimleri kavramları konusunda öğretim yapacak olan öğretmenlerin, öğrencilerine sundukları tartışmalarda yönlendirici ve rehber rolü üstlenebilmeleri için Fen Bilimleri kavramlarını yorumlama becerilerinin geliştirilmesi gerekmektedir. Bu kapsamda bu araştırmanın temel amacı, sınıf öğretmenliği programında öğrenim gören öğretmen adaylarının Fen Bilimleri kavramları hakkındaki bilgi düzeylerini ve kavramları günlük hayatla ilişkilendirebilme düzeylerini incelemektir. Araştırma 2018-2019 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde bir vakıf üniversitesinde öğrenim gören 70 sınıf öğretmeni adayı ile yürütülmüştür. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen “Kavramsal Algı Formu” ile toplanmıştır. Kavramsal Algı Formundan elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi kullanılarak çözümlenmiştir. En sıkıntı yaşanılan kavramlar akım, basınç, ivme ve enerji olarak tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | May 30, 2022 |
Publication Date | May 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 12 Issue: 2 |