Research Article
BibTex RIS Cite

BATI MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI DERSİNDE İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ETKİLİLİĞİ

Year 2022, Volume: 12 Issue: 3, 1329 - 1355, 28.09.2022
https://doi.org/10.24315/tred.979102

Abstract

Araştırmada, Batı Müziği Teori ve Uygulaması dersinde kullanılan işbirlikli öğrenme yöntemlerinden öğrenci takımları-başarı bölümleri tekniğinin işleyişi, ders kazanımlarının gerçekleşme durumu ve bu işbirlikli öğrenme sürecine yönelik öğrencilerin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, 2019-2020 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Trakya Üniversitesi Müzik Öğretmenliği Programındaki birinci sınıflardan 36 öğrenci ile yapılmıştır.
Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden birisi olan eylem araştırması deseni kullanılmıştır. Veri toplama araçları olarak görüşme formu, öz değerlendirme formu, çalışma yaprakları, araştırmacı gözlem formu ve uygulama öncesiyle ünite sonlarında yapılan sınavlar kullanılmıştır. Dersler yapılandırmacı öğrenme yaklaşımındaki 5E öğretim modeline göre tasarlanmıştır.
Araştırma sonucunda, Batı Müziği Teori ve Uygulaması dersinde, işbirlikli öğrenme yöntemindeki öğrenci takımları-başarı bölümleri tekniği başarılı bir şekilde işlemiş, öğrenciler ders kazanımlarını çoğunlukla gerçekleştirmişlerdir. Ayrıca öğrenci görüşlerinden, öğrencilerin işbirlikli öğrenme ilkelerinden olan olumlu bağımlılık geliştirdikleri, kendilerinin ve arkadaşlarının öğrenmelerine yönelik sorumluluk aldıkları, aralarındaki iletişimi geliştirdikleri, öğrenmelerine nelerin katkı sağladığını belirledikleri ve değerlendirme yaptıkları anlaşılmaktadır.

References

  • Aksoy, G. ve Gürbüz, F. (2012). İşbirlikli iki farklı tekniğin öğrencilerin akademik başarıları üzerine etkisi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(42), 67-78.
  • Altınok, H. (2004). İşbirlikli Öğrenme, Kavram Haritalama, Fen Başarısı, Strateji Kullanımı ve Tutum. Doktora Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Bilen, S. (1995). İşbirlikli Öğrenmenin Müzik Öğretimi ve Güdüsel Süreçler Üzerindeki Etkileri. Doktora Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı.
  • Blix, H. S. (2014). Learning strategies in ear training. Aural Perspectives On Musical Learning and Practice in Higher Music Education, 10, 97-115.
  • Cornacchio, R. A. (2008). Effect of Cooperative Learning on Music Composition, Interactions, and Acceptance in Elementary School Music Classrooms. Doktora Tezi. ABD: Oregon Üniversitesi.
  • Creswell, J. W. (2017). Araştırma Deseni: Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları. S. B. Demir (Çev. Ed.), Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık.
  • Çubukçu, Z. (2014). Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları. B. Oral (Ed.), Ankara: Pegem Akademi.
  • Demirel, Ö. (2010). Öğretme Sanatı: Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Demirel, Ö. (2011). Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Deniz, J. (2015). Altı el bir piyano eserinin öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin etkililiği: Bir eylem araştırması. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(15), 89-117.
  • Deniz, J. (2020). Gagne’nin öğretim kuramı temelinde yapılandırılmış piyano derslerinde işbirlikli öğrenme yönteminin işlevselliği. OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(31), 4097-4137.
  • Efe, R., Hevedanlı, M., Ketani, Ş., Çakmak, Ö. ve Aslan Efe, H. (2008). İşbirlikli Öğrenme Teori ve Uygulama. Ankara: Eflatun Yayınevi.
  • Er, A. (2017). Müziksel işitme okuma ve yazma özel alan bilgisi yeterliklerine ilişkin performans göstergeleri. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 6(33), 1513-1533.
  • Fer, S. ve Cırık, İ. (2007). Yapılandırmacı Öğrenme Kuramdan Uygulamaya. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Forbes, M. (2020). The value of collaborative learning for music practice in higher education. British Journal of Music Education, 37, 207-220.
  • Gazimihal, M. R. (1961). Musiki Sözlüğü. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Gelici, Ö. ve Bilgin, İ. (2011). İşbirlikli öğrenme tekniklerinin tanıtımı ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 1(1), 40-70.
  • Genç, M. (2007). İşbirlikli Öğrenmenin Problem Çözmeye ve Başarıya Etkisi. Doktora Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı.
  • Genç, M. ve Şahin, F. (2015). İşbirlikli öğrenmenin başarıya ve tutuma etkisi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 9(1), 375-396.
  • Gürpınar, E. (2014). İşbirlikli Öğrenme Yöntemine Dayalı Çoksesli Solfej Uygulamalarının Müziksel İşitme-Okuma-Yazma ve Koro Ders Başarılarına Etkisi. Doktora Tezi. Malatya: İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı.
  • Güven, E. (2011). Kaynaştırma Uygulamasının Yapıldığı Sınıflarda İşbirlikli Öğrenmenin Müzik Öğretimi Üzerindeki Etkileri. Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı.
  • Hoque, M. E. (2016). Three domains of learning: cognitive, affective and psychomotor. The Journal of EFL Education and Research, 2(2), 45-52.
  • Johnson, A. P. (2015). Eylem Araştırması El Kitabı. Y. Uzuner, M. Özten Anay (Çev. Ed.), Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Johnson, D. W. ve Johnson, R. T. (1999). Making cooperative learning work. Theory Into Practice, 38(2), 67-73.
  • Johnson, D.W., Johnson, R.T. ve Holubec, E.J. (2016). İşbirlikli Öğrenme El Kitabı. A. Kocabaş (Çev. Ed.); A. Kocabaş, D. G. Erbil,
  • T. Karaarslan (Çev.), Ankara: Pegem Akademi.
  • Karahan, A. S. (2016). Müzik öğretmenliği programı öğrencilerinin müziksel işitme okuma yazma eğitimi sürecindeki ders dışı çalışma yeterlilik durumlarının belirlenmesi. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, (14), 8-26.
  • Kocabaş, A. (1995). İşbirlikli Öğrenmenin Blokflüt Öğretimi ve Öğrenme Stratejileri Üzerindeki Etkileri. Doktora Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı.
  • Kocabaş, A. (2000). İlköğretim okulları beşinci sınıf müzik derslerinde uygulanan işbirlikli öğretmenin müzikte benlik kavramı üzerine etkileri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(7), 13-17.
  • Kurtuldu, G. (2019). Ortaokul 6. Sınıf “Yurdumuzdaki Başlıca Müzik Türlerini Ayırt Eder” Kazanımının İşbirlikli Öğrenme Yaklaşımı ile Öğretilmesine Dönük Bir Çalışma. Yüksek Lisans Tezi. Trabzon: Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Eğitimi Bilim Dalı.
  • Küçükilhan, S. (2013). Öğrenci Takımları-Başarı Bölümleri (ÖTBB) Tekniğinin Sosyal Bilgiler Dersindeki Akademik Başarıya ve Kalıcılığa Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Afyonkarahisar: Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı.
  • Luce, D. W. (2001). Collaborative learning in music education: A review of the literature. Applications of Research in Music Education. 19(2), 20-25.
  • Özdemir, O. (2017). Müziksel işitme okuma ve yazma dersi eğitimcilerinin teknoloji odaklı öğretim materyallerini kullanım durumu ve yeterlilikleri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 3(6), 33-49.
  • Özdemir, O. (2019). Müziksel işitme okuma ve yazma dersinin ölçme-değerlendirme uygulamaları üzerine. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 5(9), 43-64.
  • Özkeleş, S. (2016). Güzel sanatlar lisesi öğrencilerinin müzik bölümlerinde yürütülen müziksel işitme okuma yazma dersinin kazanımlarına ulaşma durumlarının incelenmesi. Sosyal Bilimler EKEV Akademi Dergisi, (65), 485-498.
  • Öztürk, G. (2012). Müziksel İşitme Eğitiminde Kullanılan “İşbirlikli Öğrenme Yöntemi”nin Öğrenci Kaygı ve Başarısına Etkisi. Doktora Tezi. Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Eğitimi Bilim Dalı.
  • Öztürk, G. ve Durak, Y. (2015). Güzel sanatlar lisesi mezunlarının müziksel işitme alanı ön öğrenme durumlarının değerlendirilmesi. The Journal of Academic Social Science Studies, (39), 189-200.
  • Öztürk, G. ve Kalyoncu, N. (2018). Müziksel işitme eğitiminde kullanılan işbirlikli öğrenme yönteminin öğrenci kaygı ve başarısına etkisi. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 9(4), 356-375.
  • Saban, A. (2014). Öğrenme Öğretme Süreci Yeni Teori ve Yaklaşımlar, Nobel, Ankara.
  • Sağer, T., Gürpınar, E. ve Zahal, O. (2013). Müziksel işitme-okuma-yazma dersi ile diğer alan dersleri arasındaki ilişkilerin karşılaştırmalı olarak incelenmesi. New World Sciences-Fine Arts Academy Journal, 8(2), 305-314.
  • Slavin, R. E. (1991). Student Team Learning: A Practical Guide to Cooperative Learning. Washington: National Education Association.
  • Sözen, İ. (2012). İşbirlikli Öğrenme Yaklaşımı ile Yapılan Toplu Bağlama Öğretiminin Performans ve Tutuma Etkisi. Doktora Tezi. Bolu: Abant İzzet Baysal Ünivesitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Sutherland, A. (2017). School and university music collaboration: A case study of a performance of britten's war requiem. Music Performance Research Journal, 8, 98-113.
  • Topsakal, Ü. U. (2010). 8. sınıf ‘Canlılar için madde ve enerji’ ünitesi öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 91-104.
  • Ün Açıkgöz, K. (1992). İşbirlikli Öğrenme Kuram Araştırma Uygulama. Malatya: Uğurel Matbaası.
  • Ün Açıkgöz, K. (2008). Aktif Öğrenme. İstanbul: Biliş Yayıncılık.
  • Yılar, M. B. ve Şimşek, U. (2016). Sosyal bilgiler dersinde farklı işbirlikli öğrenme yöntemlerinin uygulamalarına ilişkin öğrenci görüşleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (29), 375-394.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Akademik ve Mesleki Yayınları.
  • YÖK (2018). Müzik Öğretmenliği Lisans Programı. Yüksek Öğretim Kurumu, Ankara.
  • Zbikowski, L. M. ve Long, C. K. (1994). Cooperative learning in the music theory classroom. Journal of Music Theory Pedagogy, 8, 135-157.
Year 2022, Volume: 12 Issue: 3, 1329 - 1355, 28.09.2022
https://doi.org/10.24315/tred.979102

Abstract

References

  • Aksoy, G. ve Gürbüz, F. (2012). İşbirlikli iki farklı tekniğin öğrencilerin akademik başarıları üzerine etkisi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(42), 67-78.
  • Altınok, H. (2004). İşbirlikli Öğrenme, Kavram Haritalama, Fen Başarısı, Strateji Kullanımı ve Tutum. Doktora Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Bilen, S. (1995). İşbirlikli Öğrenmenin Müzik Öğretimi ve Güdüsel Süreçler Üzerindeki Etkileri. Doktora Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı.
  • Blix, H. S. (2014). Learning strategies in ear training. Aural Perspectives On Musical Learning and Practice in Higher Music Education, 10, 97-115.
  • Cornacchio, R. A. (2008). Effect of Cooperative Learning on Music Composition, Interactions, and Acceptance in Elementary School Music Classrooms. Doktora Tezi. ABD: Oregon Üniversitesi.
  • Creswell, J. W. (2017). Araştırma Deseni: Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları. S. B. Demir (Çev. Ed.), Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık.
  • Çubukçu, Z. (2014). Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları. B. Oral (Ed.), Ankara: Pegem Akademi.
  • Demirel, Ö. (2010). Öğretme Sanatı: Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Demirel, Ö. (2011). Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Deniz, J. (2015). Altı el bir piyano eserinin öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin etkililiği: Bir eylem araştırması. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(15), 89-117.
  • Deniz, J. (2020). Gagne’nin öğretim kuramı temelinde yapılandırılmış piyano derslerinde işbirlikli öğrenme yönteminin işlevselliği. OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(31), 4097-4137.
  • Efe, R., Hevedanlı, M., Ketani, Ş., Çakmak, Ö. ve Aslan Efe, H. (2008). İşbirlikli Öğrenme Teori ve Uygulama. Ankara: Eflatun Yayınevi.
  • Er, A. (2017). Müziksel işitme okuma ve yazma özel alan bilgisi yeterliklerine ilişkin performans göstergeleri. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 6(33), 1513-1533.
  • Fer, S. ve Cırık, İ. (2007). Yapılandırmacı Öğrenme Kuramdan Uygulamaya. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Forbes, M. (2020). The value of collaborative learning for music practice in higher education. British Journal of Music Education, 37, 207-220.
  • Gazimihal, M. R. (1961). Musiki Sözlüğü. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Gelici, Ö. ve Bilgin, İ. (2011). İşbirlikli öğrenme tekniklerinin tanıtımı ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 1(1), 40-70.
  • Genç, M. (2007). İşbirlikli Öğrenmenin Problem Çözmeye ve Başarıya Etkisi. Doktora Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı.
  • Genç, M. ve Şahin, F. (2015). İşbirlikli öğrenmenin başarıya ve tutuma etkisi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 9(1), 375-396.
  • Gürpınar, E. (2014). İşbirlikli Öğrenme Yöntemine Dayalı Çoksesli Solfej Uygulamalarının Müziksel İşitme-Okuma-Yazma ve Koro Ders Başarılarına Etkisi. Doktora Tezi. Malatya: İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı.
  • Güven, E. (2011). Kaynaştırma Uygulamasının Yapıldığı Sınıflarda İşbirlikli Öğrenmenin Müzik Öğretimi Üzerindeki Etkileri. Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı.
  • Hoque, M. E. (2016). Three domains of learning: cognitive, affective and psychomotor. The Journal of EFL Education and Research, 2(2), 45-52.
  • Johnson, A. P. (2015). Eylem Araştırması El Kitabı. Y. Uzuner, M. Özten Anay (Çev. Ed.), Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Johnson, D. W. ve Johnson, R. T. (1999). Making cooperative learning work. Theory Into Practice, 38(2), 67-73.
  • Johnson, D.W., Johnson, R.T. ve Holubec, E.J. (2016). İşbirlikli Öğrenme El Kitabı. A. Kocabaş (Çev. Ed.); A. Kocabaş, D. G. Erbil,
  • T. Karaarslan (Çev.), Ankara: Pegem Akademi.
  • Karahan, A. S. (2016). Müzik öğretmenliği programı öğrencilerinin müziksel işitme okuma yazma eğitimi sürecindeki ders dışı çalışma yeterlilik durumlarının belirlenmesi. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, (14), 8-26.
  • Kocabaş, A. (1995). İşbirlikli Öğrenmenin Blokflüt Öğretimi ve Öğrenme Stratejileri Üzerindeki Etkileri. Doktora Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı.
  • Kocabaş, A. (2000). İlköğretim okulları beşinci sınıf müzik derslerinde uygulanan işbirlikli öğretmenin müzikte benlik kavramı üzerine etkileri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(7), 13-17.
  • Kurtuldu, G. (2019). Ortaokul 6. Sınıf “Yurdumuzdaki Başlıca Müzik Türlerini Ayırt Eder” Kazanımının İşbirlikli Öğrenme Yaklaşımı ile Öğretilmesine Dönük Bir Çalışma. Yüksek Lisans Tezi. Trabzon: Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Eğitimi Bilim Dalı.
  • Küçükilhan, S. (2013). Öğrenci Takımları-Başarı Bölümleri (ÖTBB) Tekniğinin Sosyal Bilgiler Dersindeki Akademik Başarıya ve Kalıcılığa Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Afyonkarahisar: Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı.
  • Luce, D. W. (2001). Collaborative learning in music education: A review of the literature. Applications of Research in Music Education. 19(2), 20-25.
  • Özdemir, O. (2017). Müziksel işitme okuma ve yazma dersi eğitimcilerinin teknoloji odaklı öğretim materyallerini kullanım durumu ve yeterlilikleri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 3(6), 33-49.
  • Özdemir, O. (2019). Müziksel işitme okuma ve yazma dersinin ölçme-değerlendirme uygulamaları üzerine. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 5(9), 43-64.
  • Özkeleş, S. (2016). Güzel sanatlar lisesi öğrencilerinin müzik bölümlerinde yürütülen müziksel işitme okuma yazma dersinin kazanımlarına ulaşma durumlarının incelenmesi. Sosyal Bilimler EKEV Akademi Dergisi, (65), 485-498.
  • Öztürk, G. (2012). Müziksel İşitme Eğitiminde Kullanılan “İşbirlikli Öğrenme Yöntemi”nin Öğrenci Kaygı ve Başarısına Etkisi. Doktora Tezi. Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Eğitimi Bilim Dalı.
  • Öztürk, G. ve Durak, Y. (2015). Güzel sanatlar lisesi mezunlarının müziksel işitme alanı ön öğrenme durumlarının değerlendirilmesi. The Journal of Academic Social Science Studies, (39), 189-200.
  • Öztürk, G. ve Kalyoncu, N. (2018). Müziksel işitme eğitiminde kullanılan işbirlikli öğrenme yönteminin öğrenci kaygı ve başarısına etkisi. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 9(4), 356-375.
  • Saban, A. (2014). Öğrenme Öğretme Süreci Yeni Teori ve Yaklaşımlar, Nobel, Ankara.
  • Sağer, T., Gürpınar, E. ve Zahal, O. (2013). Müziksel işitme-okuma-yazma dersi ile diğer alan dersleri arasındaki ilişkilerin karşılaştırmalı olarak incelenmesi. New World Sciences-Fine Arts Academy Journal, 8(2), 305-314.
  • Slavin, R. E. (1991). Student Team Learning: A Practical Guide to Cooperative Learning. Washington: National Education Association.
  • Sözen, İ. (2012). İşbirlikli Öğrenme Yaklaşımı ile Yapılan Toplu Bağlama Öğretiminin Performans ve Tutuma Etkisi. Doktora Tezi. Bolu: Abant İzzet Baysal Ünivesitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Sutherland, A. (2017). School and university music collaboration: A case study of a performance of britten's war requiem. Music Performance Research Journal, 8, 98-113.
  • Topsakal, Ü. U. (2010). 8. sınıf ‘Canlılar için madde ve enerji’ ünitesi öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 91-104.
  • Ün Açıkgöz, K. (1992). İşbirlikli Öğrenme Kuram Araştırma Uygulama. Malatya: Uğurel Matbaası.
  • Ün Açıkgöz, K. (2008). Aktif Öğrenme. İstanbul: Biliş Yayıncılık.
  • Yılar, M. B. ve Şimşek, U. (2016). Sosyal bilgiler dersinde farklı işbirlikli öğrenme yöntemlerinin uygulamalarına ilişkin öğrenci görüşleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (29), 375-394.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Akademik ve Mesleki Yayınları.
  • YÖK (2018). Müzik Öğretmenliği Lisans Programı. Yüksek Öğretim Kurumu, Ankara.
  • Zbikowski, L. M. ve Long, C. K. (1994). Cooperative learning in the music theory classroom. Journal of Music Theory Pedagogy, 8, 135-157.
There are 50 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Cengizhan Şirin 0000-0002-1682-3971

Jale Deniz 0000-0003-1970-3630

Early Pub Date September 21, 2022
Publication Date September 28, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 12 Issue: 3

Cite

APA Şirin, C., & Deniz, J. (2022). BATI MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI DERSİNDE İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ETKİLİLİĞİ. Trakya Eğitim Dergisi, 12(3), 1329-1355. https://doi.org/10.24315/tred.979102